Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Varför skulle Lena spela in samtal mellan henne och en god vän? Jag tolkar det som att det är mellan LW och SD. Men jag kan absolut ha fel.
Nej visserligen, det kanske verkar långsökt men samtidigt tänker jag såhär:
1. Kvinnor brukar sitta och tala i timmar med nära väninnor om relationer och problem av känslomässig karaktär.
2. Om man exp är oförberedd på ett hotfullt samtal kanske man inte tänker på att spela in i stundens hetta eftersom man har fullt upp med att uppmärksamma aktuell argumentationsteknik, provokationer, betoningar, röst- och tonlägesförändringar, förväntningar på speciella svar, lögner, motfrågor, krav, hot, skrik, bråk, tårar och känslomässiga besvikelser.
3. Om man eventuellt är delaktig i att själv trigga igång bråk eller liknande är det inte heller vidare klädsamt att spela in sin egen delaktighet. Bättre då att framstå i bättre dager genom att ringa en väninna i efterhand och redogöra för henne i några timmar om alla eventuella hot, samtidigt som man spelar in samtalet som framtida bevis? Det krävs två för en tango och om ingen gensvarar genom att kastar bränsle på brasan, så är det svårt för bråk att eskalera.
4. Om du däremot förväntar dig ett hotfullt samtal, kan du däremot hålla lägre profil och därigenom ha ett överläge när du samtidigt spelar in.