2019-11-21, 15:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jens Janzon låg död i hela 2 veckor i ett källarförråd, gömd under några mattor.
Mitt i sommaren dessutom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-jens-janzon
(FB) Skoghall/Karlstad: 28-årige Jens försvunnen (hittad mördad)

Så du menar alltså att risken inte finns ?
Jag tror dock temperatur och fukt spelar roll, även i källare

Jag säger att risken finns att det inte börjar lukta.
Eller att det kan göra det. Beror såklart helt på omständigheterna.
I moderna lägenhetskällarförråd brukar det inte vara fuktigt.
Jag tycker man ska ta en titt i sonens anhörigas förrådsutrymmen.
Får väl se vad åklagaren bestämmer sig för under dagen, senast imorgon.
En utredningshäktning gällande mord, även om det ”bara” är skäligen, ger ju lite mer verktyg.
Citera
2019-11-21, 15:33
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De betyder ju att det inte är grannar ovanför gissar ja, och att de är hyfsat låg väg ner att bära i trappen (om de inte finns hiss).

Ingen över, men det bor en man i lägenheten bredvid.
Citera
2019-11-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Om man tittar på streetwiew Göteborgsvägen 23 verkar det osannolikt att man osedd skulle kunna lasta in något stort och tungt i en bil där. Inga träd eller buskar. Helt öppet åt alla håll. Massor av fönster och balkonger ut mot gatan. Inga p-platser, bara trottoar närmast huset. Syns inte hur det ser ut på baksidan. Kanske mer avskilt där om det finns bakdörr från tex källare eller tvättstuga och man kan köra runt en bil dit. Stor risk att man blir iakttagen i alla fall.
Är kl 03.00 ex.vis när man skall baxa ut saker och ting, så sover 99% av befolkningen i ett vanligt bostadsområde. Finns alltid några sömnlösa - men inte så ofta de står och tittar ut genom fönstret om det inte är något högljutt som hörs.
Citera
2019-11-21, 15:35
Medlem
Självmord går ju fortfarande inte att utesluta.
Citera
2019-11-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte så svårt att städa ur ett badrum. Ett lik blöder inte så himla mycket. Fast jag tror inte han styckat henne.
Men de fynd man hittat i lägenheten har man inte gått ut med what so ever. Trots att bevispåsar burits ut enligt vittnen.
Det beror på hur man styckar .
Citera
2019-11-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Vi behover en expert! Vi kallar in Ozz Nujen. Han ar ju sa sansad, lugn och inte alls ett klassiskt exempel pa hur en kurd beter sig nar de blir kritiserade (Janne Josefsson intervjun)

Kan nagon kolla om Tishkos klan-familj har gjort betalningar till Akilov?

/C
Nej. Vi kallar in GW , till denna mord mys klubb.
Nog kan väl han lösa fallet på nån timme, sen få 50 mille i span pengar?!
Citera
2019-11-21, 15:37
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevallanissen
Men då borde hon väl hittats relativt snabbt.
Varför skulle man gömma sig för att ta sitt liv?
Nej... de går nog bort.
Citera
2019-11-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevallanissen

Klart de inte gör, de har jag också varit inne på. Men jag tror fortfarande starkt på mord och han som sitter är den som agerat ensam o gjort de här
Citera
2019-11-21, 15:38
Medlem
Det kan inte vara så att mgm el nån fam medlem är skyldig något gäng pengar så dom plockat vilma för att någon nära inte löst skulderna å nu sitter mgm i görvar så inte gänget kommer åt honom iaf. Bara en fundering har en känndla att dom borde leta mer upp mot färgelanda hållet(172 an)
Citera
2019-11-21, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om man tittar på streetwiew Göteborgsvägen 23 verkar det osannolikt att man osedd skulle kunna lasta in något stort och tungt i en bil där. Inga träd eller buskar. Helt öppet åt alla håll. Massor av fönster och balkonger ut mot gatan. Inga p-platser, bara trottoar närmast huset. Syns inte hur det ser ut på baksidan. Kanske mer avskilt där om det finns bakdörr från tex källare eller tvättstuga och man kan köra runt en bil dit. Stor risk att man blir iakttagen i alla fall.

Jag tycker nästan tvärtom.

Säg att man kommer med en bil på natten, parkerar på den lilla sidovägen som löper parallellt med den stora vägen, kan du snabbt slänga in en rullad matta eller liknande om ni är två.

https://www.google.se/maps/@58.3442892,11.9275986,3a,75y,85.54h,92.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA4yUpFvLCKWMfoLyaCqw3A!2e0!7i1 6384!8i8192

Ensam, kräver sin man. Tror att det är mycket svårt att ta sig ut med en lealös kropp och sedan orka lyfta in den i bagaget när du har kort om tid.
Citera
2019-11-21, 15:39
Medlem
Hummm..s avatar
Efterlyser fortfarande kartläggning av MGMs släkt..!!
Citera
2019-11-21, 15:40
Medlem
Citat:

Jo om man snurrar runt på streetwiew så kan man se baksida. Ser även ut som garageportar på sidan av huset ... hmmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in