Citat:
Ursprungligen postat av
Svepps
Ni som har insyn i sånt här, hur går det till nu när han är anhållen? Är det långa förför och lite sömn som gäller eller kan polisen låta det gå dagar emellan förhören?
Känner att Wilma måste hittas nu därför jag undrar. Är missing people ute och letar nu, vet ni? Tycker det framkommit så lite i tråden som tex om han har en bil? Jag tror inte han har tagit henne så långt från bostaden, dvs om han nu dödade henne där. Har man hittat spår av mord i hans lägenhet?
Man förhör vid behov och efter planering. Brukar kanske bli 2 gånger per dygn, sällsynt med mer med en förnekande misstänkt.
Det vanligaste är att förhör förbereds på ett par timmar under en pågående utredning.
Redan för ca någon timma sedan ska advokaten meddelat att man planerat hålla ett förhör med mgm ikväll, vilket kan vara tolkningsbart.
Antagligen har polisen ett material/uppslag som man byggt under en lite längre tid just nu. Jag skulle snarast tro att man har bekräftade fynd nu, samt även säkert telefontrafik och positioner som man ska fronta mgm med.
Polisen har ju inte bekräftat något egentligen, men massmedia uppgav att man blev nyfikna på Ljungskile efter förhörsuppgifter.
Något man sedan abrupt verkar släppt.