2019-11-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
men det får vi inte reda på.

Sant förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Ska polisen ta hänsyn till en sida av anhöriga då menar du? Försök ha två tankar i huvudet samtidigt. Det är lika tufft för Wilmas anhöriga som för de anhöriga till den kropp som nu hittats (troligen Leif).

Vet inte hur det hade förvärrat för Leifs anhöriga att gå ut med att det inte är Wilma.
Citera
2019-11-21, 12:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
Skulle nog tippa på att hon ligger i skogarna norr om Dalaberg, dvs gamla vägen upp mot Dalsland. Finns både ett cementgjuteri & en satans massa skog att gömma en kropp i! Hade jag varit polis i denna insatsen är det helt klart ett ställe jag hade tagit och finkammat då GM är uppvuxen på Dalaberg vilket ligger väldigt nära!
Att det dumpas lik i områden som gärningsmän har viss kännedom om och anknytning till är ju allmänt känt, så din teori är nog inte så dum
Citera
2019-11-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Ingenting är helt orimligt (som det verkar) i mordfall. Men tror inte på din teori ändå. OM sonen (troligen inte) hörde av sig till pappan och berättade det du återger så skulle de flesta pappor (även utlandsfödda, som en del har svårt att tro tydligen) förmå sonen att då gå till polisen och berätta vad som hänt. Stötta, men uppmana att ta sitt straff. Pappan, om han inte redan är inne på den kriminella banan (vilket inget talar för), vill ju antagligen inte heller sitta i finkan för medhjälp till mord.

Nä. Blir VÄLDIGT förvånad om det är som du tror.
Beror på hur långt man är villig att gå för att hjälpa sina barn. Bygger min teori på att vissa föräldrar skulle kunna ljuga för vem som helst, eller göra vad som helst för sina barn, oavsett hur de är annars. I "stridens hetta" finns det säkert de som inte tänker på konsekvenserna utan bara på sitt barns bästa. Det skiljer givetvis från person till person såklart, har inga som helt siffror att backa upp mitt påstående men föräldrar kan agera väldigt defensivt när det gäller egna barn ibland.
Citera
2019-11-21, 12:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni som har insyn i sånt här, hur går det till nu när han är anhållen? Är det långa förför och lite sömn som gäller eller kan polisen låta det gå dagar emellan förhören?

Känner att Wilma måste hittas nu därför jag undrar. Är missing people ute och letar nu, vet ni? Tycker det framkommit så lite i tråden som tex om han har en bil? Jag tror inte han har tagit henne så långt från bostaden, dvs om han nu dödade henne där. Har man hittat spår av mord i hans lägenhet?

Man förhör vid behov och efter planering. Brukar kanske bli 2 gånger per dygn, sällsynt med mer med en förnekande misstänkt.
Det vanligaste är att förhör förbereds på ett par timmar under en pågående utredning.

Redan för ca någon timma sedan ska advokaten meddelat att man planerat hålla ett förhör med mgm ikväll, vilket kan vara tolkningsbart.
Antagligen har polisen ett material/uppslag som man byggt under en lite längre tid just nu. Jag skulle snarast tro att man har bekräftade fynd nu, samt även säkert telefontrafik och positioner som man ska fronta mgm med.

Polisen har ju inte bekräftat något egentligen, men massmedia uppgav att man blev nyfikna på Ljungskile efter förhörsuppgifter.
Något man sedan abrupt verkar släppt.
Citera
2019-11-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Att det dumpas lik i områden som gärningsmän har viss kännedom om och anknytning till är ju allmänt känt, så din teori är nog inte så dum

Det är dessutom raka vägen upp, inga avfarter eller liknande ifrån just hans bostad. En bilfärd på högst 6-7min!
Kanske dax för polisen att ta dit folk o börja finkamma? Finns som sagt gott om skog, ett gjuteri, en gammal bilskrot/skrotupplag & en vanlig soptipp så gömställen finns det gott om!
Citera
2019-11-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Sant förstås.

Vet inte hur det hade förvärrat för Leifs anhöriga att gå ut med att det inte är Wilma.

Men kom igen, givetvis underrättas anhöriga nästan omgående om att man troligtvis har hittat deras anhörige. Allmänheten däremot får hålla sig till tåls tills man har ett mer säkert besked. Så går det alltid till, inget nytt.
Citera
2019-11-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Men kom igen, givetvis underrättas anhöriga nästan omgående om att man troligtvis har hittat deras anhörige.Så går det alltid till, inget nytt.

Ingen aning. Har aldrig varit i den situationen som tur är.
Citera
2019-11-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Beror på hur långt man är villig att gå för att hjälpa sina barn. Bygger min teori på att vissa föräldrar skulle kunna ljuga för vem som helst, eller göra vad som helst för sina barn, oavsett hur de är annars. I "stridens hetta" finns det säkert de som inte tänker på konsekvenserna utan bara på sitt barns bästa. Det skiljer givetvis från person till person såklart, har inga som helt siffror att backa upp mitt påstående men föräldrar kan agera väldigt defensivt när det gäller egna barn ibland.

Kan såklart ha hänt. Men har inte den känslan du har, uppbackat att det scenariot nog är väldigt ovanligt.

Bara att hoppas vi båda har fel och att Vilma hittas vid liv på en bensinstation i Danmark... eller nåt..
Citera
2019-11-21, 12:21
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Men kom igen, givetvis underrättas anhöriga nästan omgående om att man troligtvis har hittat deras anhörige. Allmänheten däremot får hålla sig till tåls tills man har ett mer säkert besked. Så går det alltid till, inget nytt.

Ja, jag antar att det ofta är anhöriga som får stå för identifieringen.
Citera
2019-11-21, 12:21
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Känns som att alla fynd de hittat, skor osv. Är bara utplacerade för att vinna tid. De får polisen tro att de är nära..

Nej.. jag tror hon har blivit såld när hon var i liv. Och är långt borta från Uddevalla. Fy fan.

Ni tror det är som på film hur man styckar och dumpar en kropp? Man hade mest troligt blivit funnit kroppen nu om så var fallet.

Tror som sagt att W inte är i närheten längre. Så hemskt
Citera
2019-11-21, 12:22
Medlem
Vad vet man om den anhållne pojkvännen? Hittar ingen info om honom.
Citera
2019-11-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Kan såklart ha hänt. Men har inte den känslan du har, uppbackat att det scenariot nog är väldigt ovanligt.

Bara att hoppas vi båda har fel och att Vilma hittas vid liv på en bensinstation i Danmark... eller nåt..
Absolut!
Bästa scenariot vore om hon dyker upp levande och bara velat hålla sig gömd senaste tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in