2019-11-21, 12:05
Medlem
Sveppss avatar
Ni som har insyn i sånt här, hur går det till nu när han är anhållen? Är det långa förför och lite sömn som gäller eller kan polisen låta det gå dagar emellan förhören?

Känner att Wilma måste hittas nu därför jag undrar. Är missing people ute och letar nu, vet ni? Tycker det framkommit så lite i tråden som tex om han har en bil? Jag tror inte han har tagit henne så långt från bostaden, dvs om han nu dödade henne där. Har man hittat spår av mord i hans lägenhet?
Citera
2019-11-21, 12:05
Medlem
Skulle nog tippa på att hon ligger i skogarna norr om Dalaberg, dvs gamla vägen upp mot Dalsland. Finns både ett cementgjuteri & en satans massa skog att gömma en kropp i! Hade jag varit polis i denna insatsen är det helt klart ett ställe jag hade tagit och finkammat då GM är uppvuxen på Dalaberg vilket ligger väldigt nära!
Citera
2019-11-21, 12:06
Medlem
Borde man inte direkt se skillnad på kroppen från en 71-årig gubbe och en 17-årig tjej även ifall kroppen är i dåligt skick. Gubben lär väl inte ha haft långt, blont hår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Låter som om det skulle kunna bli väldigt mycket stänk och slabb om man sågar sönder ett lik och det verkar som om Farbror Blå inte har hittat något speciellt i MGM lägenhet

Det är inte så svårt att städa ur ett badrum. Ett lik blöder inte så himla mycket. Fast jag tror inte han styckat henne.
Men de fynd man hittat i lägenheten har man inte gått ut med what so ever. Trots att bevispåsar burits ut enligt vittnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Har MGM eller dennes pappa eller andra bekanta någon som helst anknytningen till Borlänge?

Osannolikt. Mer en tanke kring att pappan skulle hjälp till med kroppen och varit ”klartänkt” att den måste så långt bort som möjligt?!

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
TRor tyvärr att kroppen som hittats där är 71 åriga Leif som försvunnit io borlänge. Finns på missing people facebook

På gott och ont, är det han så är det ju skönt att man hittat honom. Hoppas de hittar även Wilma snart.
Citera
2019-11-21, 12:08
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Borde man inte direkt se skillnad på kroppen från en 71-årig gubbe och en 17-årig tjej även ifall kroppen är i dåligt skick. Gubben lär väl inte ha haft långt, blont hår.

Instämmer. Vi får nog snart reda på vem det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
Skulle nog tippa på att hon ligger i skogarna norr om Dalaberg, dvs gamla vägen upp mot Dalsland. Finns både ett cementgjuteri & en satans massa skog att gömma en kropp i! Hade jag varit polis i denna insatsen är det helt klart ett ställe jag hade tagit och finkammat då GM är uppvuxen på Dalaberg vilket ligger väldigt nära!

Lokalkännedom för en gärningsman är alltid att föredra framför främmande terräng. De flesta brottslingar vill känna till området där man begår eller skall dölja ett brott. Så du är inte alls fel på det.
Citera
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Jo klart man gör, men man måste identifiera innan man går ut med mer information.
Citera
2019-11-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
men man måste identifiera innan man går ut med mer information.

Tycker man kan kränga lite på reglerna för de anhöriga.
Citera
2019-11-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Stora resväskor har givetvis hjul och är kvadratiska och ingen kan ana vad som ligger i. Stenarna läggs i innan dumpningen i sjö givetvis.

Nej ingen kan veta vad som ryms i en väska men nog ändå lite suspekt att komma dragandes med en modell XXL på en stenig strand en kväll i november.
Även om det är en off-road variant.
Vet ej vad W väger men kropp och stenar blir kanske runt en 70 kg. Inget man bara kastar ut i havet bara så där.
Tror jag.

Citat:
Några av hans cho bros kanske hälpte till.

Ja, är mgm gm så har han nog fått hjälp. Teori.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte alla 22-åringar som har så stora resväskor som man kan transportera en hel i kropp i.
Om mgm varit och köpt en väska nyligen kan polisen förmodligen ha koll på det.

Kanske lånat av någon?

Allt lämnar spår...köp, mobilsamtal, osv.

Tror att detta inte är ett planerat mord, utan de ev "tecken" vi fått läsa om i pressen tyder på att W. kan ha dödats i lgh under ett av de många bråk som paret har haft.

Ja, håller med. Tror ej på väskdumpning.
Tror ej heller på planerat dåd.
Tror också att W dödats i samband med ett bråk med mgm. Närmare bestämt vid deras sista bråk.

Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Skulle ju sett snyggt ut om han skulle lyckats packa ned flickan i en Samsonite fylld med stenar, gått ned till parkeringen, och handtaget går sönder - väskan i backen och låsen klarar inte påfrestningen... Då skulle han stå där vid pappas bil med en trasig väska och ett lik ?

(Detta har hänt mig på Landvetter, naturligtvis utan stenar och lik, men endast med liten övervikt)

Ja en väska kan ju ha nyttjats för att få ut kroppen från lgh och vid trp i bil. Men tror ej att man sedan lämnat kroppen i väskan isf.
Att man då har dumpat väskan separat på annan plats.
Men givetvis är det ingen omöjlighet på något vis.

(skall ej fråga vad du hade i väskan)
Citera
2019-11-21, 12:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det gör man kanske, men det får vi inte reda på.
Citera
2019-11-21, 12:12
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ska polisen ta hänsyn till en sida av anhöriga då menar du? Försök ha två tankar i huvudet samtidigt. Det är lika tufft för Wilmas anhöriga som för de anhöriga till den kropp som nu hittats (troligen Leif).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in