Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Konstigt att man spridit ut sådär och lämnat saker. Kanske är medvetet för att vilseleda...
Eller taffligt försök till rationalitet, vilket mer artar sig som panik/semi-panik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sigea
IDK, för mig hade det framstått som mer klyftigt att sänka hela alltet snarare än att lägga ut smulspår på vitt spridda platser i så fall.
Jag tänker att det är superpuckat att åka omkring och elda grejer på tre-fyra-fem olika platser eftersom det mångdubblar risken att bli identifierad. Om man ändå ska sänka så är det i vilket fall bättre då vatten bär bort dna osv.
Såvida inte kläderna tillhör MGM vill säga. Hans egna nedblodade kläder kan han ju inte gärna sänka tillsammans med kroppen i så fall.
Billy gjorde ju bort sig på att han eldat upp sin fjällrävenjacka.
Kan det vara MGM's delvis uppeldade kläder som utgjort häktningsunderlag tro?
Säg det. Tanken/föreställningen om att prylar ska flyta upp till ytan och blottas, eller att ett bylte blir svårsänkt kan vara orsaker att göra sig av med "löst" materiel i förväg.
Visst, det kan ju vara hans egna grejer också. Bevisförstöring endera anledning. Att elda separat är väl kanske en slags garant för att det verkligen bara blir aska kvar.
En ganska återkommande gemensam nämnare med liknande fall är att tillhörigheter verkar hanteras sist. Kroppen forslas iväg eller göms i det första skeendet. Grejer kan snabbt dumpas längs med en färdväg, men dom kvarstår då i regel användbara som bevismaterial.
Jag gissar att eldplatsen här, är den sista aktiva handlingen kring brottet.
Lisa Holm´s mördare hade ju slängt en del kläder/tillhörigheter på en rishög avsedd att eldas, och var kroppen fanns betraktades i första hand vara en tillfällig placering.
Vissa likheter med spaningsdelen finns mot detta ärende.
Kroppen kan vara tillfälligt gömd någonstans, men här kan den också vara permanent undangjord.
I detta ärende har tyvärr ett betydande handlingsutrymme funnits, då det tog sådan tid att anmäla och även att det här tog viss tid innan polisen agerade med brottsmisstanke.