2019-11-20, 16:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Som vad?
Hans egna uttalanden bla. Han påstår sig ju frågat grabben om han mördat Wilma då hon anmäldes försvunnen. Det låter ju jävligt lurt! Sen vet vi ju att kurder har ett extremt hederstänk och backar upp varandra vid kvinnomord.
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Något stämmer INTE i detta fall så är det för om hon är tagen av daga i lgh så håller man inte på och klär av BO och sprider och bränner saker till höger och vänster, Det är så mycket tillrätta lagt och förvillar polisen runt om samt att det som var platsen där saker och skor var brända är också ngt som inte faller inom ramen i mord!

En mördare väljer transportera bort en kropp sedan bara dumpa den inte hålla på likt denna MGM hållit på om det nu ens är han som utför detta dåd, Det känns så jäkla skumt rakt igenom hela detta försvinnande rakt igenom gäller bara hitta Wilma om så hon är död för få svar på alla frågor man nu kan få!

Varför tror du att han har klätt av henne kläderna? En kappa är ett utomhusplagg.
Signalementet var att hon kan ha en kappa på sig, således har de anhöriga sett att en sådan saknas. Den har säkert den misstänkte gjort av med för att styrka sin story att Wilma stuckit iväg iklädd just den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valium-man
Är han kurd så tror jag att:

Klanen har bestämt att det är slut lekt med svenska flicka .
Mbo kan ha varit varit gravid, hedersamt att fixa klanens rykte.
Dags att casha hem en halv mille på en import från Kstan.
Det är planerat och man hjälps åt .
Mgm har dock kurd nerver och beter sig misstänkt.

Fös ihop klanen och förhör dom ordentligt så är det löst på en halvtimme.

Graviditet är sannolikt inget problem för klanen. MEN...
skulle kvinnan planera för abort, DÅ kan det vara ett problem för en muslimsk fader. Abort är förbjudet inom islam.
Citera
2019-11-20, 16:10
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Har någon sparat bilder? Söker bilden i trapphuset i MGM hus med kriminaltekniker som lämnar platsen.
det fanns bilder i två tidningar men kan mitt liv inte hitta dem nu.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Falskskyltad bil, fejkad punktering... och kastar över offret när ingen kommer. Ingen lägger märke till något sådant. Många utländska chaufförer och varför skulle de lägga en bil på minnet!?

Men jo.. det är långsökt. Ett annat långsökt alternativ är att gömma kroppen uppe i ett vindkraftverk!
Minns jag inte fel sitter det kameror på bron som är för trafikövervakning så stannar det en bil så blir den upptäckt
Citera
Medlem
Citat:
Har någon sparat bilder? Söker bilden i trapphuset i MGM hus med kriminaltekniker som lämnar platsen.

Vet vilken du menar, kolla Aftonbladet
Citera
2019-11-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det spelar ingen roll hur mycket du gapar.

Hon var skriven hos sin pappa och styvmor i Lysekil.

Detta skrevs av hennes SYSTER! När hon hade försvunnit! Får man tillgång till internet på avdelning 9?
Citera
2019-11-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Såklart jag följer.. Men jag funderar över hur du tolkar saker. Och nu bara för att en granne idag uttalat sig i media betyder ju inte det att polisen inte heller har hört något om det förrän nu. Dessutom är vissa (typ grannar) inte alltid så snabba/villiga på att komma med fakta kring ett brott... inget konstigt.

Så du menar att bara för att man inte hittat nåt i Ljungskile så är det inte MGM? Är inte riktigt klar över hur du tänker. Vi tror olika, men det är okej.
Innan var det dunsar i trapphuset sedan tunga steg i trapphuset.....hmm

Det handlar om ett misstänkt mord på ett barn (17 år). Tror nog allmänheten vill hjälpa till så gott det går.
Citera
2019-11-20, 16:13
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Det tycker jag är väldigt märkligt.. Där personen som lämnade uppgifter om sin hund bor går det en skogsväg, stor nog för bil. Denna skogsväg är en känd väg för personer i området, och går igenom en stor skog. I denna skog bor det väldigt få personer, kanske två-tre året-runt, och teckning på telefonen är lika med noll. Följer man denna väg så kommer man ut på den stora vägen där polisen tidigare idag varit och sökt i diket..

VARFÖR söker man inte i denna skog?!

Sannolikt för att tipset omhandlat det område man avsökt... Resurserna är nog begränsade, även om jag må erkänna att det verkar som att man går massivt in i det här fallet.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sådana vittnesmål brukar betraktas som trovärdiga. Grannar brukar inte ha något motiv till att ljuga för polisen. Och om; så är det snarare för att skydda en älskad granne så att säga.

Denna granne säger nog sanningen.

Nja om grannen helt plötsligt kommer med sitt vittnesmål nu efter 5-6 dagar och dessutom visar sig vara främlingsfientlig efter en bakgrundskontroll, så kommer inte hen att vara trovärdig det minsta om inte fler grannar hört samma sak.
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:

citerar mig själv.
Anledningen till tjatet är att jag är ytterst nyfiken på varför polisen gjort en ytterligare husrannsakan hos MGM.
I det ursprungliga bilderna tror jag att elskåpet bredvid MGM dörr var helt och nu i de senare bilderna ser det ut som yxhugg? eller något liknade.

Jag skulle bara vilja ha bekräftelse ifall skåpet var helt vid första husrannsakan.
Citera
2019-11-20, 16:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Hans egna uttalanden bla. Han påstår sig ju frågat grabben om han mördat Wilma då hon anmäldes försvunnen. Det låter ju jävligt lurt! Sen vet vi ju att kurder har ett extremt hederstänk och backar upp varandra vid kvinnomord.

Wow trodde du hade nåt vettigt att komma med men tydligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in