2019-11-20, 15:29
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lysekil är vart hon är mental skriven på för en intressant sak mitt i det hela det är jäkligt nära till Lysekil från just Uddevalla, Säg att hon lever nu leker vi med tanken så ingen omöjlighet att hon tagit sig dit haft ngn hjälp att bränna sina kläder etc etc dock ej TROLIGT men fullt möjligt så kunde detta scenario vara fullt möjligt!

Iom det KAN även styvmamman vara den som skyddar hon om detta scenario skulle vara fullt möjligt dock låga odds på att det kan vara, mer troligt kroppen finns någonstans i närheten av ngn av punkterna polisen haft tekniker på!

Varför fantisera om diverse idiotiska teorier om självmord eller att föräldrar hjälper till att dölja saker.

Varför inte tro på det mest troliga, dvs att pojkvännen har mördat henne och sedan gömt kroppen.
Förhoppningsvis kommer sanningen fram inom kort.
Citera
2019-11-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Känns tyvärr som att polisen famlar i mörkret. Minsta lilla konstighet så åker polisen dit och sätter in alla resurser de har tillgång till. Bedömning är från vad som framkommit i media och polisens hemsida och inte svamlet här.

Tror inte det är MGM..han släpps imorgon.
Beredd att hålla med
Citera
2019-11-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vi pratar om en ung kille. Tror inte han har nerverna under kontroll i första skedet.
Full metall panik 100 %

Jag tror det unga paret bråkat och han har strypt henne. Hemma i bostad eller i bil.
Tror inte dom hittar något blodspår.

Han får panik och börjar handla irrationellt. Göra sig av med kroppen, elda tillhörigheter mm

Sedan bekänner han för sin pappa vad som skett och pappan tar över kommandot då sonen
inte kan tänka klart. Dom kommer överens om en historia, ev flyttar kroppen om det inte redan skett
och städar bort eventuella spår som kan finnas.

Där står vi nu.

Det jag inte förstår eller undrar hur far och son resonerat;
Flykt !
Dom måste ha vetat att han kommer att häktas, ev under låååång tid. Tror pappan att han kommer
klara pressen ? Jag tvivlar.
Dom verkar ju haft gott om tid på sig innan polisen kom. Hade kunnat ta bilen till Danmark/tyskland
och sedan vidare till lämpligt land ( om kurder så förmodligen Irak/Iran/Turkiet )
och där sitta av preskriptionstiden. Då hade han garanterat klarat sig. Nu ? Nej jag tror han
får ett bryt efter ett tag.

Instämmer.

När en kvinna dör är det vanligaste

1. Hemmet är brottsplatsen
2. Partnern är GM
3. Strypning är tillvägagångssättet.
Citera
2019-11-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
Vad händer om kroppen inte hittas?

GW sa i nyhetsmorgon, att döma av tidigare erfarenheter, att det är väldigt viktigt att kroppen hittas nu innan vintern och snön kommer. Hittas kroppen inte förrän i vår så är risken att MGM går fri (över 50%)
Citera
2019-11-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Om hon blev dödad i lägenheten är det garanterat kört för kurden!
Det är i princip omöjligt att få bort alla spår efter ett mord i en lägenhet om man inte bränner upp hela lägenheten.

Strypning noll blod.
Citera
2019-11-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej jag skojar inte.

En oskyldig vet att det är falskt medan en skyldig blir svettig.

Och det är varken tvång eller tortyr.

Det är precis så man får fram falska erkännanden. Om jag påstår att ditt DNA finns på kroppen, vad gör du då om du ditt ombud övertygar dig om att det är bäst att erkänna och polisen erbjuder strafflindring vid erkännande etc? Det märks att du aldrig varit på polisförhör, det är oerhört mycket lättare än man tror att tvinga fram falska erkännanden, behöver inte ens krävas lögner för att få någon att erkänna något personen inte gjort. I Sverige som rättsstat vill man döma rätt person, inte bara döma för dömandets skull och för att det ser bra ut.
Citera
Medlem
Det här med tunga steg, vad är det för viktklass på mgm? Är tex farsan eller någon i bekantskapskretsen en "tungviktare"? Någon med bil då...
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Varför fantisera om diverse idiotiska teorier om självmord eller att föräldrar hjälper till att dölja saker.

Varför inte tro på det mest troliga, dvs att pojkvännen har mördat henne och sedan gömt kroppen.
Förhoppningsvis kommer sanningen fram inom kort.

Sannolikt det mest troliga scenariot. Frågan blir - är det mord, dråp eller vållande till annans död?
Senast redigerad av TheFortress 2019-11-20 kl. 15:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Om hon blev dödad i lägenheten är det garanterat kört för kurden!
Det är i princip omöjligt att få bort alla spår efter ett mord i en lägenhet om man inte bränner upp hela lägenheten.

1. Stryp
2. Flytta kroppen snarast

Finns i det närmaste inga spår alls efter mordet då.
Har skrivit innan att jag tror att kroppen är intakt, är tämligen säker på att det inte finns något blod någonstans. Hon har bragts om livet utan blodspillan.
Citera
2019-11-20, 15:33
Medlem
Hade vart intressant o få reda på när bråket var kontra när en annan granne hörde liv i trapphuset, alltså tiden i mellan

De va ju samma kväll/natt kan vi slå fast.
Men om de rörde sig om en halvtimme i mellan eller timmar etc
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2019-11-20 kl. 15:38.
Citera
2019-11-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä, snarare att folk har ringt med uppgifter om brandsläckare, att dom kanske sett wilma, och tanten med hunden

Kanske, men vill minnas att polisen sa att de riktade sökningarna till Ljungskile efter uppgifter från den gripne mannen.
Citera
2019-11-20, 15:34
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Instämmer.

När en kvinna dör är det vanligaste

1. Hemmet är brottsplatsen
2. Partnern är GM
3. Strypning är tillvägagångssättet.

Hmm... Jag trodde det var balkongslängning, kniv eller liten slägga i huvudet ?
Finns där statistik på det här ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in