2019-11-20, 14:37
Medlem
Titianas avatar
Frågan om de har hittat henne då det blev tvärtyst i media...så att man hinner underrätta anhöriga först? eller så feberyrar jag...
Citera
2019-11-20, 14:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur kan ni veta det så här tidigt in i fallet?
Man ska aldrig låsa sig fast vid en MGM i början.
MGM sitter inom lås och bom sluta fantisera i hop att styvmamman hade en affär med Wilmas kille eller vad ni nu vill få det till, Börjar bli less på dyl teorier bara för han är invandrare och annat som man tror sig då!
Citera
2019-11-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sett till Google Maps så ligger det vid en sjö samt en trafikerad rastplats modell större, Laxbutiken verkar ha en restaurang enl yttre fasad på huset.....

Sett till sjön är det gräs ned till vattnet så rött bra plats att gömma en kropp!

Laxbutiken är en restaurang ja. Sjön är en vik/kile till havet (därav namnet Ljungskile).

Platsen är lättillgänglig med bil då motorvägsavfarten ligger precis bredvid, även Shellmacken som varit uppe i tråden tidigare ligger där med en rastplats för lastbilschaffisar så är hyfsat mycket folk i rörelse runt där även på natten.

Detta gör det i mina ögon till en riskfylld dumpplats, men en ganska bra en då det är långgrund med blöt lera och snårig, tjock vass.
Citera
2019-11-20, 14:39
Medlem
Någon som har någon info om MGMs far? Dvs är han dömd för något brott eller liknande?
Citera
2019-11-20, 14:39
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherrBerry4s
Laxbutiken är en butik/resturang med uteplats mot sjön.
Det är även en Shellmack i anslutning som jag tror har öppet dygnet runt. Det var vid denna Shell de började söka igår. Många lastbilar stannar mellan den och motorvägen för att vila. Man kan köra bilen långt ner mot vattnet och det är långgrunt o en del vass/gräs.
Kanske ett bra stöld att försöka gömma en kropp men det brukar vara en del människor runt där.
Ser det på Google Maps det du säger och gissar likt du vill man gömma ngt så är vass/gräset i strandkanten bra ställe, MEN riskabelt då man har en rastplats och det är viss rörelse där hela dygnet samt Shell macken men som sagt bra ställe för gömma ngt!
Citera
2019-11-20, 14:40
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Jag kan inte släppa Stadsfjället.

Jag tänker ju så att skulle ja gömma något jag verkligen inte vill att nån skall hitta. Då hade ja ju gömt det i ett område jag själv känner väl till .

Tycker det var så konstigt att FIKK inte hade riktat in sig på det .

Exakt så tänkter jag med, och tycker att skogen vid tippen är ett ställe man borde kolla.
Man vet ju inte vad som dragit dem mot Ljungskile. Men skogen Fridhem, Kopperöd... där är min spontana tanke.
Citera
2019-11-20, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmm, visst får väl polisen vilseleda vid förhör? Eller är det bara i USA det ljugs friskt för att få en misstänkt gärningsman att erkänna?

Polisen får inte ljug.
Däremot behöver dom inte berätta allt.

Exempel.
- Din kompis har sagt att det var du som mördade tjejen, sa polisen.

Så får INTE polisen säga, om det inte är sant.

Polisen får INTE ljuga
Citera
2019-11-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ser det på Google Maps det du säger och gissar likt du vill man gömma ngt så är vass/gräset i strandkanten bra ställe, MEN riskabelt då man har en rastplats och det är viss rörelse där hela dygnet samt Shell macken men som sagt bra ställe för gömma ngt!

Precis. Då jag bor i närområdet vet jag av erfarenhet att det kommer och åker lastbilar dit stup i kvarten t.o.m hela nätterna igenom så att konka ut en kropp från en bil där utan att någon skulle märka ser jag som en låg chans.
Citera
2019-11-20, 14:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Brukar det inte finnas kameraövervakning runt bensinmackar eller är det önsketänkande från min sida?
Citera
2019-11-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoJaa
Laxbutiken är en restaurang ja. Sjön är en vik/kile till havet (därav namnet Ljungskile).

Platsen är lättillgänglig med bil då motorvägsavfarten ligger precis bredvid, även Shellmacken som varit uppe i tråden tidigare ligger där med en rastplats för lastbilschaffisar så är hyfsat mycket folk i rörelse runt där även på natten.

Detta gör det i mina ögon till en riskfylld dumpplats, men en ganska bra en då det är långgrund med blöt lera och snårig, tjock vass.

Skulle säga att det är en ganska dålig plats att gömma en kropp på. Spåren man orsakar i vassen när man dels tar sig ut en bit och sedan släpper kroppen blir oerhört tydliga. Vegetation är inte alltid bra, speciellt inte den typen av vegetation som lätt bryts av och visar exakt hur någon har rört sig.
Citera
2019-11-20, 14:44
Medlem
Citat:
Brukar det inte finnas kameraövervakning runt bensinmackar eller är det önsketänkande från min sida?

Finns absolut kameraövervakning vid Shellmacken. men troligen bara runt själva stationen. Denna ligger liksom lite in från vägen så kan vara svårt att se något nere vid vassen/strandkanten på dessa skulle jag tro.
Citera
2019-11-20, 14:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Dem är riktade i stort sett mot pumparna så dem ser reg nr på dem som inte betalar för sig, Sedan kan ngn kamera var riktad så man ser lite bortom men då ser man inte allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in