2019-11-19, 20:19
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ponera MGM blånekar och kroppen aldrig hittas. Glider han fri då?
Det går att bygga upp ett s.k. indiciemål med pusselbitar från förhör, teknisk bevisning osv, men om man inte har en kropp så ökar kraven dramatiskt. I fallet Marina Johansson så hittades en så stor mängd blod att man kunde avgöra att offret hade dött av skadorna. GM i det fallet gick dock fri den gången, men främst av andra skäl. När man sen hittade kroppen (Missing People) och en kula i väggen så var saken biff.
Citera
2019-11-19, 20:19
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-1/
En man, flickans pojkvän, är anhållen misstänkt för mord.
Hans pappa kan inte tro att sonen är skyldig:
– Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat.

Tillägg: [i]Flera klasskamrater från gymnasiet ger bilden av en lugn och trevlig kille, men en barndomskompis berättar att han såg den bilden försvinna efter gymnasiet.
Han har alltid varit extremt svartsjuk.[/I]
Jag lovar jag har inte gjort nåt....
case closed om ni frågar mig.
Citera
2019-11-19, 20:20
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Sluta skriv skit nu! Det är ganska konstigt jag känner absolut inget sådan fall. Men ut i lantis WT landet, ja du bör ju veta.

Det finns inte gymnasieskolor i alla städer och samhällen. Du kan inte ha Stockholm som mått och är du så korkad att du menar att bara för att man måste flytta för att kunna gå gymnasium så är man WT.
Oj! Då måste jag nog säga att du verkligen inte har koll på hur verkligheten ser ut i Sverige . Det är många som flyttar långt flr att gå olika gymnasium. Jag bor i Stockholm och jag har vänners barn som flyttat både till Göteborg och Karlskrona för att gå gymnasium och inte är de WT. Då är man 15 år och om man träffar en kille så är det väl inte så konstigt om man flyttar ihop.
Jag förstår inte hur svårt det kan vara och hur vissa människor här kan vara så inskränkta i sina åsikter och sitt tänkande.

Bara för att du inte känner någon... så naivt.
Det finns massor med idrottsgymnasium som drar tonåringar och många flyttar långt för att hålla på med sin idrott tex riksgymnasium.
Senast redigerad av Krickedixan 2019-11-19 kl. 20:23.
Citera
2019-11-19, 20:20
Medlem
Du skriver dig inte på adressen du bor på om du går i skolan och har inackorderingstillägg -då blir du av med bidraget . Inget konstigt med det .
Ser inget konstigt med att man inte har kontakt med sin borta boende dotter på ett par dagar heller.

Att döma anhöriga för vad de gör i en sådan här situation är helt horribelt. De säger egentligen inget om hur du är som människa eller vad de tycker -det är en kris där du tappar fotfästet helt.
Hade ni själva varit i samma situation hade ni pendlat mellan hopp och förtvivlan , inlägg på facebook blir därefter också .
Att lägga ut godhetsinlägg om invandrar kan vara ett sätt att intala sig om att de är ofarliga/snälla och att inget ont kan ha hänt - innerst inne kan det ju vara så att postaren misstänker något som denne inte ens vågar sätta ord på.

Att styra en tonårings sällskap är i princip omöjligt om man inte som förälder jobbar med tvångsmedel -att då säga att det är föräldrarnas fel att flickan råkat illa ut är helt vridet när vissa i nästa ögonblick vänder er mot hedersförtryck.

Skärp er .
Citera
2019-11-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Pappan till MGM kanske har en bil?
Inte helt ologiskt. Han kan ha använt vad som helst att forsla henne i. Men din gissning är ju inte alls fel. Eller ha koll på vilka kompisar som har bil.
Citera
Medlem
kaktjuvens avatar
Finns fall där även kroppen hittats och alla slumpar pekar mot MGM men ändock gått fri = Mats Alm från Falun och hans asiatiska fru. (tror det var så dem hette, minns inte namnet)
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Utan kropp blir det svårt. Så sant.
Men i och med att det starka indikationer på ett område i Ljungskile så tror jag att kroppen hittas inom kort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Lär Inte Komma Mer Info Ikväll

Varför tror du det? Lär komma info så fort något nytt kommer fram.
Presskonferensen när de hittade Lisa Holm var väl runt midnatt.

Är ju folk ute och letar.
Citera
2019-11-19, 20:23
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Men i och med att det starka indikationer på ett område i Ljungskile så tror jag att kroppen hittas inom kort.

Finns fall där även kroppen hittats och alla slumpar pekar mot MGM men ändock gått fri = Mats Alm från Falun och hans asiatiska fru. (tror det var så dem hette, minns inte namnet)
Citera
2019-11-19, 20:23
Medlem
Lauderdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Även kristna kurder omfattas av hederskultur.

Finns inga kristna kurder. Snackar du om syrianer, keldaner och assyrier? Annars får du gärna lära dig lite om ”kristna” kurder
Citera
2019-11-19, 20:24
Medlem
Vad betyder det när sidan är nede? Är det polisen som fått inloggningen och gjort den offline? Sitter han i förvar lär han ju knappasy ha tillgång till sidan själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
https://www.facebook.com/t.shabaz/likes?collection_token=100000260483169%3A240999725 4%3A96&next_cursor=AQHRR7aQkGoZRlYLWw5-0nGGD7_e4qQEnrSXYIEJ0f-v7rGR8tShw8vq_7bm9awGWwueLO2DmKIavPFxc--c-xJT JA

Vet inte om det här är delat ännu då jag inte hinner följa tråden. Men det här ser ut att vara hans tidigare fb, han är uppenbarligen intresserad av fotboll, därav mellannamnet Ronaldo.

https://www.facebook.com/pages/category/Sports-League/Troll-fotboll-Dalaberg-579804835371644/

Han är även länkad i sin nuvarande fb ifrån den här sidan där han även har kommenterat en del av bilderna. Möjligen finns han på bild med i taggningarna.
Citera
2019-11-19, 20:24
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Givetvis, men om denna visdom inte har förmedlats?
Jag vill bara inte att någon skuld, i form av "skyll dig själv" inte ska läggas på en 17 åring, även om det handlar om uppfattningar som är självklara för (enligt senaste undersökningen) var fjärde vuxen.

Nej, det håller jag förstås med om. Det tyder ju på en viss brist när man låter en så pass ung tjej bo på annan ort hos en fem år äldre "man" som dessutom har helt andra kulturella värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in