2019-11-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Har det kommit ut vem som är häktad, ursäkta om det redan tagits upp

Tishko Shabaz Ahmed.
Citera
2019-11-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Att hennes och hans DNA finns i hans lägenhet är väl ganska så självklart. Vad skulle de ha hittat DNA någon annanstans? Det är prioriterat så det tar inte en vecka.... det tar max 12 timmar, om det är blod så går det på ett par timmar.
Jag skulle tro det finns blod på någon av de saker man hittat, möjligen skorna.
Citera
2019-11-19, 19:29
Avstängd
Det finns en intressant fråga:

Om hon bor med honom o inte kommer hem borde han kontaktat hennes familj o fråga om hon är där.

Så verkar inte ha skett - om hon sagt till honom jag åker till familjen så borde familjen kontaktat honom
o han svarat - så har tydligen inte heller skett.

Det har tagit konstigt lång tid innan hon typ efterlysts.

Vi vet inte vad som sagts i förhör - men jag själv som oskyldig hade redogjort kort.

Hade jag märkt att polisen försökte snärja mig skulle jag begära advokat (inte annars)

Har hon gjort slut - ja då är det slut o det är naturligt att han inte kontaktar någon - annars är det konstigt när man bor ihop,

Hade själv bo-ihop-dam som ofta åkte till mamzen o inte hade förstånd att komma hem så
jag tvingades hämta henne där rätt många gånger, vilket jag inte gillade, men det var ju aldrig
fråga om försvinnande osv
Citera
2019-11-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Jag skulle tro det finns blod på någon av de saker man hittat, möjligen skorna.
Då går det på några timmar.
Citera
2019-11-19, 19:30
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verkligheten123
Ja men herregud, det är ju den vidriga personen. Han kan stanna i England. Om jag ser Carl Hamilton i Sthlm så kommer han få äta upp sin kommentar till styvmamman. Jäkla lort.

OT: Är i Stockholm på Tisdag! Make me!

Puss!

Förövrigt är det väl enormt icke svenskt att höra tunga ljud i trappuppgången och inte titta i dörrhålet alternativt ta en titt? Finns ingen svensk som ignorerar något annorlunda!

/C
Citera
2019-11-19, 19:30
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Funderar på hur Polisen kom på sökområdet i Ljungskile. Det måste ha varit mobilpejling!?

Man tar kroppen i en resväska!? Långsökt kanske.. men det behövs bil för att frakta kroppen dit, om man inte tar bussen. Taxiresa?

dunsarna som grannen hörde, ja kunde komma från en resväska kanske. Tänker att även om man bär en kropp så dunsar det liksom inte...resväska troligt och ingen kommer att fundera då du drar omkring på den.
Citera
2019-11-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Då går det på några timmar.
Precis och därför är han anhållen och söker efter kroppen på annan plats påbörjas.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oEOw/mannens-kusliga-inlagg-efter-misstankta-mordet-pa-wilma

Klockan 10.00 slog polisen till och grep honom. Efter förhör anhölls som skäligen misstänkt.
– Jag har inga uppgifter om hur gripandet gått till eller några andra detaljer, det enda jag kan säga är att det är en samlad bedömning utifrån det som framkommit i utredningen som gör att man beslutat att gripa den här mannen för mord, säger Anna Göransson, polisens presstalesperson.
Dagarna efter Wilmas försvinnande, samtidigt som den omfattande sökinsatsen pågick, delade mannen ett inlägg på sin Facebook.
I inlägget efterlyste man tips från allmänheten och bad de som vet något om försvinnandet att kontakta polis.

/…/ kriminaltekniker undersökt hans lägenhet. Aftonbladets utsända på plats berättar hur vitklädda tekniker kommit ut med bevispåsar från bostaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Pappan är oklart men av det lilla som kommit ut verkar han inte direkt tyckt om MGM.
Då undrar jag vad denna pappan är för jävla tönt?
Hon började träffa svinet när hon var FEMTON ÅR gammal, ett BARN!

Och pappan skulle stoppat det redan där, nu är antagligen hans dotter död tack vare hans icke handlingar.
Citera
Medlem
Sökningar kommer även göras i trakterna kring Ljungskile, enligt tidningen GT
Man kan verkligen fråga sig om polisen verkligen har något att gå på, eller om man bara plockat in pojkvännen för att han just är pojkvän.
Senast redigerad av zebop 2019-11-19 kl. 19:35.
Citera
2019-11-19, 19:32
Medlem
Kan styvm å mgm haft ett förhållande!! Och blivit påkomna av w?
Citera
2019-11-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Kan inte mobiltelefoners satelit-pos historik på en tidsbasis återvinnas?

Jag menar mobilerna fångar upp så mycket och många appar spårar din satelit position. Då borde också historiken finnas.

Tänker lite högt här nu men. Är inte detta ett enkelt sätt att få fast GM numera?

Visst risken finns att han var smart nog att inte ha mobilen på sig vid brottet. Men det finns också en chans att han inte var det.

Många tror ju att data försvinner bara för att det "raderas". Men så är det inte. Det är bara vissa systemdata som raderas, medan själva fildata ligger kvar tills det skrivs över. Faktiskt kan "fildata" avläsas av expertprogram, och till stor del återskapas, även vid 2-3 ggr överskrivning.
Detta gäller både PC och mobil. I alla system, även i mobil, hör olika cashe, loggar etc, vilka också kan spåras bakåt.
Så myndighetsutredare har massor att gå på om de kommer över en PC/Mobil. Därutöver finns ju loggar i mobilsystemet över var mobilen varit ansluten (vilken dock raderas efter viss tid). Men även här kan man alltså gå in i systemet och återskapa "raderad" info, bara man inte väntar så länge att filer är överskrivna mer än en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in