2019-11-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hon e la från Lysekil eller Munkedal eller?

Sorry, jag som blandade ihop Lysekil och Ljungskile. Ja jag vet att det är långt mellan orterna :P
Citera
2019-11-19, 18:58
Medlem
meas19s avatar
Utan skor inga fotspår, utan brillor ser inget, elda inga spår

Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Håller med men varför i så fall ta av henne gjejer, skor, glasögon (kan i ocg för sig ha ramlat) plus annat...och ta kroppen i ngt och bränna området?''

Jag TROR att han försökt att elda upp henne, att grejerna låg ungefär där de brukar sitta på kroppen, därav den tydliga tidiga misstanken. De bör leta i alla pölar/tjärn mm i närliggande området..tänker jag är bra.
Citera
2019-11-19, 18:59
Moderator
OYs avatar
MGM bor på våningsplan 3 i ett synnerligen tätbefolkat kvarter.

Inga fordon kopplade till honom i fordinsregistret.

Mördades flickan i lägenheten ser jag två alternativ för undanskaffande av kroppen.

1.MGM fick hjälp av någon med ett fordon.

2.MGM styckade kroppen och bar iväg delarna i omgångar.

Grannes vittnesmål kan i någon mån tala för att BO bars ner i trapphuset i helt skick.

Jag undrar som flundrar om polisen har sökt igenom hela källarplanet på huset. Har hänt förr att lik har hittats i källarförråd.

Verkar krångligt för MGM att forsla bort en hel kropp utan att ha haft tillgång till en bil.
Senast redigerad av OY 2019-11-19 kl. 19:03.
Citera
2019-11-19, 18:59
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Tycker ni att detta beteende visar på en "orolig styvmamma" med stort hjärta
Eller en arogant självupptagen godhetsknarkare

Detta postade hon på sin facebook igår
https://www.facebook.com/emmeli.selander
Kl:
00.29 Snyftrepotage om Afghaner
1.21 Efterlysning Wilma
1.22 Efterlysning Wilma
1.40 Snyftrepotage om Afghaner
1.50 Snyftrepotage om Afghaner
2.39 Efterlysning Wilma
2.42 Snyftrepotage om Afghaner
2.42 Efterlysning Wilma
Är det normalt att ägna sig åt sina "intressen" när ens styvdotter kanske ligger död eller kidnappad nånstans?

Citat:
Ursprungligen postat av justina
Antagligen känner hon att afghanbarnen är som hennes egna barn eller åtminstone som styvbarn som Wilma, och hon är orolig för dem om de hamnar i Afghanistan, så hon ser nog ingen stor skillnad mellan de två kategorierna.

jo, men tänk en vårdnadshavare (som leker ledsen nu) hade obekymrat postat matrecept mellan efterlysningarna. Eller skate-trix.
Citera
2019-11-19, 19:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tack.. Brandplatsen ger för snävt perspektiv för att avgöra, men avspärrning är samma plats som jag lade in foto över. Enligt nedanstående.

https://i.imgur.com/MbxhdN2.jpg
Ja det ser ut att vara samma plats om man jämför med denna bilden https://c.cdn-expressen.se/images/03/a4/03a44e0b642d404d98b1ac54ac8b72f7/16x9/640@60.jpg
Citera
2019-11-19, 19:01
Medlem
Bara att börja kolla upp vänner med bil vi Facebook. Jag är helt inne på att han fått hjälp med transporten

Citat:
Ursprungligen postat av OY
MGM bor på våningsplan 3 i ett synnerligen tätbefolkat kvarter.

Inga fordon kopplade till honom i fordinsregistret.

Mördades flickan i lägenheten ser jag två alternativ för undanskaffande av kroppen.

1.MGM fick hjälp av någon med ett fordon.

2.MGM styckade kroppen och bar iväg delarna i omgångar.

Grannes vittnesmål kan i någon mån tala för att BO bara ner i trapphuset i helt skick.

Jag undrar som flundrar om polisen har sökt igenom hela källarplanet på huset. Har hänt förr att lik har hittats i källarförråd.

Verkar krångligt för MGM att forsla bort en hel kropp utan att ha haft tillgång till en bil.
Citera
2019-11-19, 19:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Att de kan vara så enkelt att han rört vid de o kan finnas dna på grejerna, eller att han inte vill påmind av de han gjort genom att se hennes saker

DNA tar flera dygn att analysera...de misstänkte mord typ timmen/ar efter fyndet. Dock skulle det inte alls vara otänkbart med hans DNA på hennes grejer då det tydligen sporadiskt bodde ihop.

2. Ja, han vill säkert inte bli påmind om hennes saker om han mördat henne..
Senast redigerad av Titiana 2019-11-19 kl. 19:17. Anledning: felstavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det är troligen ett relationsbrott begånget av en man mot sin kvinnliga partner. Precis som med Tova. Precis som med Lotta. Och alla andra tjejer som dödas av idioter till män som tror att de ska kontrollera en kvinna. Eller Emma - Jonas Runnemarks fru. Ett litet axplock bara. Jag kan räkna upp fler. Det finns både svenskar och invandrare bland mördarna.

Man kunde önska att det var en svensk gärningsman så man slapp er skit.

On Topic: Troligen har man lagt ner sökandet för ikväll eller..? Det är kolsvart ute - eller är det nån som vet om det fortfarande är sök ute?

Åldern är lite för ung för den typen av relationsdrama. Åldersskillnaden är lite väl stor för att ha en vuxen relation. Jag menar om hon flyttar ihop med en flera år äldre man och så plötsligt gör hon slut och han dödar henne.
Det scenariot bygger ju på någon sorts konflikt dom emellan vilket är konstigt då hon måste ha varit förälskad i honom. Kan det finnas någon annan tänkbar GM.
Citera
Medlem
Citat:

Kl:

1.21 Efterlysning Wilma

1.22 Efterlysning Wilma

2.39 Efterlysning Wilma

2.42 Efterlysning Wilma

Är det normalt att ägna sig åt sina "intressen" när ens styvdotter kanske ligger död eller kidnappad nånstans?

Fruktansvärt! Snacka om vriden kvinna!

Det förklarar till stor del hur de kunde låta en 15-17-åring bli tillsammans med en 22-årig kurd! Sinnessjukt!

Som förälder har man EN ENDA stor uppgift; skydda sina barn!
Citera
2019-11-19, 19:04
Medlem
Citat:

Kl:

1.21 Efterlysning Wilma

1.22 Efterlysning Wilma

2.39 Efterlysning Wilma

2.42 Efterlysning Wilma

Har träffat ett par liknande kvinnor från vänsterpartiet. Deras vurm för den sjuka politiken övertrumfar allt annat. Lättpåverkade har de hjärntvättatas att engera sig i partiet som snarare borde benämnas som samhällsfarlig sekt än som ett politiskt parti. Sätter en slant på att även denna kvinna har sitt hjärta (i brist på hjärna) långt till vänster.
Citera
2019-11-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Åldern är lite för ung för den typen av relationsdrama. Åldersskillnaden är lite väl stor för att ha en vuxen relation. Jag menar om hon flyttar ihop med en flera år äldre man och så plötsligt gör hon slut och han dödar henne.
Det scenariot bygger ju på någon sorts konflikt dom emellan vilket är konstigt då hon måste ha varit förälskad i honom. Kan det finnas någon annan tänkbar GM.
Jag tvivlar på att de BODDE IHOP faktiskt. Men det är ju jag. Var hon skriven där? Bodde hon där 24/7 eller tillbringade hon ett par dygn i veckan där? Det skulle jag vilja reda ut först innan jag ens ger mig in i diskussionen. För att bli mördad behövs inte att man bor ihop. Väldigt många kvinnor blir mördade bara för att de har fel pojkvän.
Citera
2019-11-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Känner inte för att fixa en Facebook sida för att kunna se en bild tyvärr. Så har man inte Facebook är ingen bild synlig.

Ligger en bild på honom i en annan länk längre bak i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in