2019-11-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Läste du inte kommentaren som jag citerade? Där OY skriver att det skulle vara svårt för MGM att förklara varför hennes saker finns i lägenheten om hon inte varit där, i lägenheten som de både bodde i? Då förstår jag att du inte förstår vart jag vill komma. Vi vet ju inte att det är Wilmas skor och glasögon än, det är inte bekräftat, men hur som helst var det inte vad min kommentar handlade om.
Ber om ursäkt. Nej, jag läste inte DEN kommentaren. Sorry. My bad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Varfor ser du min kommentar som hacklande? Du tycker alltsa inte att hennes vurmande med flera poster under W's forsvinnande om de stackars afghanerna ar nagot vi ska uppmuntra? Vi maste stotta hennes kamp. Vi behover uppenbarligen massimportera Tishkos!

Haller du inte med ar du rasist.

/C

Gissar ganska starkt på att du är den där förloraren som va med i Robinson och grät ut om betalning.
Att du ens fäller en sådan kommentar i dessa tider till BO’s familj är vidrigt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
I normala fall handlar det om minuter för sö. Dvs kroppen kan ha varit i en baklucka etc under kort tid.

Jag pratar om en kropp som eventuellt ligger sänkt i vatten eller nedgrävd, har ingenting med bagageutrymmen i fordon att göra.

Och har flickan mördats i MGM lägenhet finns doften där, BO forslades knappast bort inom ett par minuter från dödsögonblicket.

MGM avskärmade sig från omvärlden i mer än ett par timmar, talar för att BO kan ha legat i lägenheten i flera dygn. Han öppnade inte dörren för BO anhöriga.

Inte osannolikt att MGM har ägnat tid åt att googla på hur man undanskaffar en kropp och förstör bevis.

Han har uppenbarligen behövt betänketid innan han visar sig för omvärlden, oplanerat mord.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Granne har alltså hört tunga steg i trappen (på natten?).

Alltså har han nog burit ut henne från lägenheten då. Lägenheten blir brottsplatsen om hon är mördad.

Nu pratar om någon backe som brottsplats. Finner det ej troligt.
Citera
2019-11-19, 18:48
Medlem
Tack för info.
Alltså, jag kan relatera till andra mordfall som tidigare var försvunnen person, där man också eldat upp degen med det andra. Dock inte inom samma område där man valt att dumpa en kropp. Kan inte minnas ett fall där man eldat och dumpat kroppen.
Jag kan ha fel

Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Nu är det som så här, toppen av dynamitbacken finns det en pilbåge bana/klubb eller vad man ska säga folk har kört med minicrossar där i alla år, slängt skit och dylikt, det är ett perfekt ställe att bränna upp saker på och slänga saker, så det är inget nytt.

Det ligger ett hus nedanför backen ett ganska stort hus som det troligen bor en familj i.
Dom ser givetvis inte upp dit, men kör det en bil där på natten så hör dom nog det misstänker jag.

Väldigt mycket människor parkerar och går med sina hundar där då det är en bra stig att gå på.
Citera
2019-11-19, 18:48
Medlem
Killen ser ju riktigt snäll ut...inte kan han ha varit dum.mot Wilma..vilket land är han ifrån.
Citera
2019-11-19, 18:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Det är ju verkligen rimligt, i och med fynden.
Men jag tycker det är ett märkligt val av plats.
Så mina funderingar är var hon kan vara om det visar sig att det inte är hennes tillhörigheter.
Nu verkar de ju ha fått något tips i Ljungskile, men jag tycker att de borde kolla skogen vid Fridhem.

Varför skulle då polisen har misstänkt mord efter dessa fynd?
Citera
2019-11-19, 18:50
Medlem
Hmm. tragiskt :/ Garanterat död iaf. det är väl säkert! Blir nog en intressant podcast om det här när hon hittas
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Tycker ni att detta beteende visar på en "orolig styvmamma" med stort hjärta
Eller en arogant självupptagen godhetsknarkare

Detta postade hon på sin facebook igår, https://www.facebook.com/emmeli.selander
inatt Kl:
00.29 Snyftrepotage om Afghaner
1.21 Efterlysning Wilma
1.22 Efterlysning Wilma
1.40 Snyftrepotage om Afghaner
1.50 Snyftrepotage om Afghaner
2.39 Efterlysning Wilma
2.42 Snyftrepotage om Afghaner
2.42 Efterlysning Wilma

Är det normalt att ägna sig åt sina "intressen" när ens styvdotter kanske ligger död eller kidnappad nånstans?
Senast redigerad av flashblakk 2019-11-19 kl. 19:04. Anledning: trycka ihop texten lite
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag pratar om en kropp som eventuellt ligger sänkt i vatten eller nedgrävd, har ingenting med bagageutrymmen i fordon att göra.

Och har flickan mördats i MGM lägenhet finns doften där, BO forslades knappast bort inom ett par minuter från dödsögonblicket.

MGM avskärmade sig från omvärlden i mer än ett par timmar, talar för att BO kan ha legat i lägenheten i flera dygn. Han öppnade inte dörren för BO anhöriga.

Inte osannolikt att MGM har ägnat tid åt att googla på hur man undanskaffar en kropp och förstör bevis.

Han har uppenbarligen behövt betänketid innan han visar sig för omvärlden, oplanerat mord.

Se där! Du svarade på din egen kommentar.
Citera
2019-11-19, 18:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
Precis som du säger så finns det en tjärn typ 50-100m ifrån "brand" platsen. Detta syns dåligt på google maps, men tydligt på Eniros flygfoton.

Denna tjärn känns rimlig att söka kolla i omgående?
Så som jag förstod av TV4 så är det ett sökområde som kommit upp i kväll, i Ljungskile
Citera
2019-11-19, 18:51
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Skäligen misstänkt bara, de är ju den lägsta misstankegraden.Tommie Karim blev ju misstänkt också i Gävle fast kannibalen Lennart greps sen, men nu har ju ingen kropp hittats än, då blir det ju annat sen, om inte nu den misstänkte hittar den själv som Mats Alm gjorde?
Kanske, enligt aftonbladet försökte MGM undvika Wilmas familj, han visade en svart sida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg3vrb/gripne-mannens-granne-horde-tunga-steg-i-trapphuset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in