2019-11-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Jag tror tyvärr han styckat henne om han inte fått hjälp av någon att forsla bort kroppen?
Och sen dumpat kroppen/delarna någon helt annanstans än brandplatsen och sen bränt upp alla tillhörigheter som blivit blodiga.
Han har haft några dygn på sig tyvärr..

Skulle någon gjort det lär det ju finnas gott om spår om han inte har väldigt gott handlag vill säga.
Citera
Medlem
Kan inte länka, men vet att jag läste någonstans att samma hund som markerade för den försvunna Dante finns med i söket efter Wilm@. Jag tror kroppen hittas under dygnet
Edit. Stavfel, autokorrekt

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
Precis som du säger så finns det en tjärn typ 50-100m ifrån "brand" platsen. Detta syns dåligt på google maps, men tydligt på Eniros flygfoton.

Denna tjärn känns rimlig att söka kolla i omgående?
Senast redigerad av KSP 2019-11-19 kl. 18:43.
Citera
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men... glasögonen och skorna hittade man INTE i lägenheten? Vart vill du komma?

Läste du inte kommentaren som jag citerade? Där OY skriver att det skulle vara svårt för MGM att förklara varför hennes saker finns i lägenheten om hon inte varit där, i lägenheten som de både bodde i? Då förstår jag att du inte förstår vart jag vill komma. Vi vet ju inte att det är Wilmas skor och glasögon än, det är inte bekräftat, men hur som helst var det inte vad min kommentar handlade om.
Citera
2019-11-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Svårt för MGM att förklara hur BO glasögon och skor kan finnas i hans lägenhet om hon inte har varit där.

Talar starkt för att ett mord begicks i lägenheten, och att BO forslades bort utan skor på fötterna.

Först transporterades kroppen bort, därefter tillhörigheter, det är en gissning.

Ja de du skriver sist är vanligt tillvägagångssätt. Nu vet inte jag hur mkt grejer hon hade hos honom, men dom kan säkert hitta fler brända saker nån annanstans
Citera
2019-11-19, 18:43
Medlem
ShadeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Sidan kunde inte hittas

Du måste vara inloggad på facebook.
Citera
Medlem
Söker man på den misstänkte gärningsmannens twitter så dyker det b.l.a upp några bibelverser med hans namn taggat. Dock verkar hans twitter vara borttaget.
Synd om nu det skulle vara MGM som har gjort mordet. Det rimmar inte väl med kristna och deras pacifism, som Jesus stod för.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Brandplatsen finns med på bilderna här https://e.cdn-expressen.se/images/ef/62/ef623ea969714f7591f6ae5036c80181/16x9/640@60.jpg

Funkar inte den länken finns den här bland bilderna i stället.
https://www.expressen.se/gt/wilma-andersson-17-forsvunnen/

Tack.. Brandplatsen ger för snävt perspektiv för att avgöra, men avspärrning är samma plats som jag lade in foto över. Enligt nedanstående.

https://i.imgur.com/MbxhdN2.jpg
Citera
2019-11-19, 18:44
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Nu är det som så här, toppen av dynamitbacken finns det en pilbåge bana/klubb eller vad man ska säga folk har kört med minicrossar där i alla år, slängt skit och dylikt, det är ett perfekt ställe att bränna upp saker på och slänga saker, så det är inget nytt.

Det ligger ett hus nedanför backen ett ganska stort hus som det troligen bor en familj i.
Dom ser givetvis inte upp dit, men kör det en bil där på natten så hör dom nog det misstänker jag.

Väldigt mycket människor parkerar och går med sina hundar där då det är en bra stig att gå på.
Citera
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Inte dynamitbacken, men strax ovanför. Här tror jag att vi har en möjlig brottsplats.

https://i.imgur.com/MbxhdN2.jpg

Det är ju verkligen rimligt, i och med fynden.
Men jag tycker det är ett märkligt val av plats.
Så mina funderingar är var hon kan vara om det visar sig att det inte är hennes tillhörigheter.
Nu verkar de ju ha fått något tips i Ljungskile, men jag tycker att de borde kolla skogen vid Fridhem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag uppfattade det brända området till 1,5 meter. Om jag skulle ha bränt ägodelar skulle jag ju ha samlat dem i en mindre hög...alla som försökt elda vet hur detta funkar. Även om GM hade spritt dem efter att de eldats skulle marken inte varit uppbränd på ett så stort område...

Kan det vara så att han vill dölja blod genom att tända på ett större område. Kanske därför Polisen så tidigt går ut med misstänkt mord. Utan blod eller annan kommunikation från GM känns det konstigt att gå ur med denna brottsrubicering.
Citera
2019-11-19, 18:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja de du skriver sist är vanligt tillvägagångssätt. Nu vet inte jag hur mkt grejer hon hade hos honom, men dom kan säkert hitta fler brända saker nån annanstans

Det skulle ju vara sjukt misstänkt. Om han vill påvisa att hon bara försvunnit och han inte vet var hon tagit vägen och det eventuellt finns en annan GM, varför skulle han bränna upp hennes saker?
Citera
2019-11-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag uppfattade det brända området till 1,5 meter. Om jag skulle ha bränt ägodelar skulle jag ju ha samlat dem i en mindre hög...alla som försökt elda vet hur detta funkar. Även om GM hade spritt dem efter att de eldats skulle marken inte varit uppbränd på ett så stort område...
GM kanske försökte bränna tjejens kropp där, men märkte sedan att det inte är så lätt att elda upp en kropp. Sedan kanske han transporterade kroppen till Ljungskile där det söks nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in