2019-11-19, 14:14
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Ur hans synvinkel är det klokt, men iaf för mig sänder det signaler om att han kan vara skyldig.

Förvisso... Man skulle naturligtvis sugit in honom på studs, nu har han haft nästan 1 vecka att härja runt och försvåra utredningen.
Citera
2019-11-19, 14:15
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Märkligt att anmälan om försvunnen person dröjer flera dagar, när hon aldrig håller sig undan i vanliga fall, iaf enligt familjen. Nått lurt är det.

Det är väl inte så märkligt. Varför är det konstigt?
Alla har inte kontakt varje dag och det kan finnas en förklaring.
Inte alls märkligt. Hon är ju ändå 17 år och bor man och pluggar på annan ort säger väl inte att man måste prata med sina anhöriga varje dag.
Citera
2019-11-19, 14:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Var tjejen etniskt svensk? Eller har hon utländsk härkomst?

Samt; varför bodde hon på hem?
Hon bodde inte på ett hem
Citera
2019-11-19, 14:17
Medlem
Fruktansvärt lite inside-info i tråden :/

Frågor:

- Bodde hon ens på speciellt boende?
- Bodde hon hos en pojkvän?
- Var pojkvännen den som såg henne sist?
- Var pojkvännen den som påkallade familjens uppmärksamhet om att Wilma var försvunnen?
- Har hon utländsk härkomst?
- Hur såg hennes sociala liv ut? Fester? Droger?
Citera
2019-11-19, 14:18
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Tror inte de lägger bevis löst i en bytta. Det åker nog ner i de bruna påsarna. Och vad som ser ut som hörlurar tror jag är deras kamera.

Nä det är sant. Blev error i mina tankebanor där. Du har rätt. Man lägger saker av intresse i brunpåsarna.
Citera
2019-11-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Det där är inte hennes mamma? Stämmer något du har skrivit i tråden eller gissar du bara?

Ser ut att va ut i 40-45-års åldern,,, barn vid 23-28 är vanligt
Citera
2019-11-19, 14:19
Medlem
Undrar vad det är som framkommit som lett polisen till att gripa honom för mord. Kan det vara triangulering av deras båda mobiltelefoner som gjort att de sett att de befunnit sig på samma plats i samband med att hennes telefon stängdes av, samt smshistorik mellan de båda? Man kan ju tycka att han borde gripits tidigare om personer genom förhör har sagt att han t.ex. skulle vara våldsam mot henne eller liknande, det känns lite knepigt att det ska ta flera dagar för någon att berätta det. Om det nu inte är någon nära anhörig till den gripne som valt att uttala sig.
Citera
2019-11-19, 14:20
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är en kamera samt en massa påsar för fynd, det dem rotar i verkar vara förkolnade saker gissar på kläder.....

Fan också trodde på lycklig utgång i detta fall att hon höll sig undan.....

Vi kan vara rätt säkra på att det inte är kvarlevor för med den värme som behövs för att elda upp en kropp blir det ingenting kvar av kläder eller andra tillhörigheter.

Frågeställningen som då uppstår är var kroppen i så fall skulle kunna befinnas och varför den nu gripne skulle välja att elda upp tillhörigheter.

Jag vet betydligt bättre och mindre iögonfallande vis att bli av med oönskat material på.
Citera
2019-11-19, 14:20
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom flesta brukar neka bestämt till anklagelserna. Och man brukar kunna läsa det, den misstänktes inställning till anklagelserna.

Men här verkar det som att han direkt bara begär försvarare. Utan ett ord.

Det spelar ingen roll om han nekar eller pang bom lägger korten på bordet. Vid såpass allvarliga brottsanklagelser är det alltid bra att ha med en försvarar.

Är Tisho en nyimporterad framtida skattebetalare, eller pluggar han möjligtvis på Chalmers?
Citera
2019-11-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Fruktansvärt lite inside-info i tråden :/

Frågor:

- Bodde hon ens på speciellt boende?
- Bodde hon hos en pojkvän?
- Var pojkvännen den som såg henne sist?
- Var pojkvännen den som påkallade familjens uppmärksamhet om att Wilma var försvunnen?
- Har hon utländsk härkomst?
- Hur såg hennes sociala liv ut? Fester? Droger?

- Bodde inte på speciellt boende
- Bodde hos sin pojkvän
- Förmodligen pojkvännen som såg henne sist
- Vet ej. Man kan anta det, några dagar senare isåfall.
- Hon är svensk vad jag vet
- Inte framkommit något om hennes sociala liv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det är väl inte så märkligt. Varför är det konstigt?
Alla har inte kontakt varje dag och det kan finnas en förklaring.
Inte alls märkligt. Hon är ju ändå 17 år och bor man och pluggar på annan ort säger väl inte att man måste prata med sina anhöriga varje dag.
Det märkliga är att man gör sak av att hon aldrig försvinner eller skulle ha anledning att dra utan att meddela sig. Svårt om hon är död sedan dess.
Det stämde dessvärre.
Citera
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Ur hans synvinkel är det klokt, men iaf för mig sänder det signaler om att han kan vara skyldig.

Hur du ser på saker och ting är för mig helt ointressant. Jag arbetar som polis och vet hur processen fungerar. Han har tyvärr haft för mycket tid på sig gossen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in