Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym1793
Har varit sjukskriven från och till under flera år pga psykisk sjukdomsdiagnos. Känner att jag inte klarar att gå tillbaka till mitt arbete, det är för komplicerat, stressigt, rörigt och högljutt och jag har helt tappat självförtroendet över min arbetsinsats. Jag märker att min chef och mina kollegor inte är nöjda med mitt arbete.
Jag är fast anställd inom kommunen sedan lång tid tillbaka. Har tidigare jobbat mig upp genom arbetsträning till heltid och orkar inte gå igenom den proceduren igen.
Jag har verkligen försökt men det funkar inte. Jag har ingen aning om vad jag ska göra, grubblar dag och natt. Tror ni att det kan gå att få en omplacering till något helt annat arbete inom kommunen? Funderar ibland på att säga upp mig eller söka sjukpension, men det är ju inga bra alternativ. Mitt arbete gör mig sjuk, men att gå hemma gör mig också sjuk och isolerad. Mår inte bra psykiskt eller fysiskt hemma heller. Livet känns meningslöst. Allt blir en ond cirkel.
Finns det någon som känner ungefär likadant? Eller någon som har någon idé om vad jag ska göra?
Som du säger mår du ju också dåligt av att sitta hemma och isolera dig. Känner du att dina arbetsuppgifter är för krävande?
Om du har möjlighet, gå ner i tid och hitta en hobby som du kan brinna för och som ger dig motivation. Det är helt ok att tycka att jobbet bara är något som ger tak över huvudet.