2019-11-18, 19:25
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Undrar om det finns någon gräns där SVT hellre avstår Löfvens medverkan? Eller kan han ställa vilka krav som helst för att medverka? På Aftonbladet ser man ju en allt mer negativ inställning till regeringen och Löfven från Lena Melin. Jag tror det kommer att bli allt mer sällsynt att Löfven ställer upp på intervjuer. Han vill hålla tal och förberedda anföranden, inte få frågor.

......... vilkets bevisas i de direktsända TVdebatterna med de övriga partiledarna......käbbel,käbbel.
Citera
2019-11-18, 19:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Så du menar att det finns absolut inga samband mellan fattigdom och kriminalitet?
Inte för att du frågade mig men visst finns det ett samband, är man kriminell så blir man fattig, det innebär inte att man blir kriminell av att vara fattig.
Citera
2019-11-18, 19:31
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja nu jävlar är han rökt!
En sån sågning av AB lär ju vara sista spiken i kistan. Han lär avgå innan årsskiftet...

Avgå och därmed utlysa ett extraval där alla partier utanför JÖK kommer vinna på det (SD!!!). Knappast. Man kan ju hoppas men tillåt mig vara skeptisk.
Citera
2019-11-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Avgå och därmed utlysa ett extraval där alla partier utanför JÖK kommer vinna på det (SD!!!). Knappast. Man kan ju hoppas men tillåt mig vara skeptisk.

Han kommer aldrig avgå
Citera
2019-11-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Kan du här och nu visa vilka av dessa som begår brott ?

Du är ju på riktigt dum i huvudet!
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Exakt. Det är Bommersviksvänstern med bl a Anders Lindberg i topp som styrt bort Löfven från kärnväljarna och ner mot botten. Grattis.

https://ledarsidorna.se/2019/11/bommersviksvanstern-forseglar-socialdemokraternas-ode/

Feminismen tog död på den gamla socialdemokratin på rekordtid, man borde ju egentligen skicka en tacksamhetens tanke till de som gjorde skitjobbet att utplåna sig själva men jag avstår.

Men man måste ju säga att de gjort sitt jobb grundligt, går väl inte att få en manlig LO-medlem att rösta på S ens om han hotas med dödsstraff, döden måste kännas som en befrielse från att slippa allt feminsttrams.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Stefan Löfven, ditt obildade svetsarpucko.
Nu kan du åka hem och se filmen "Den sista färden " och din sista färd går till Finspång.
Citera
2019-11-18, 19:35
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Nu har vi sett ett 10-tal medier såga Sveriges genom tidernas sämsta statsminister. Finns det något mediainlägg som inte har sågat hans framträdande?

Det går att vända på skiten också. Varför i h...e försvarar ingen honom? Löfvén agerar ju precis som han alltid gjort, inget nytt under solen här.

Säga vad man vill om jubelidioten Anders Lindberg men han är åtminstone konsekvent.
Citera
2019-11-18, 19:40
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Har inte hört det, kan det vara damage control/skademinskning från S sida.

När tom Lindberg säger saker som "vad jag tror att Löfven menar, men har svårt att få fram är.." så vet man att läget är allvarligt. Mycket allvarligt! haha..

Kan inte Löfven bara be Sveriges befolkning om ursäkt och helt enkelt avgå?
Senast redigerad av fernebo 2019-11-18 kl. 19:42.
Citera
2019-11-18, 19:40
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Denna varelse ifrån träskålderns fack "arbetare" som knappt jobbat en dag och låtsas vara svetsare, söp bort sina hjärnceller på alla jävla kongresser och möten han söp o knullade runt på i hela sveriges stadshotell.

Kongress efter kongress med utbildning ( i festande) och möten (med supande) med andra distrikt pch nätvärkande...
Gjorde att fyllot från norr en dag vaknade upp
Vid att någon hojtade. Öööööh höörruu steffe?
Du e fan stadsminister!

Någon som är förvånad av att byfåfånen och riksfyllet är vad han är? Helt söndersupen.

Hans alkohol skador syns för alla som vill se.
Jag skulle inte ha någonting emot att få bli "stadsminister" om arbetsdagarna ser ut som i din mustiga skildring.

Det är ju snart ett jobb ledigt, jag skulle kanske ta och söka det. Läggs jobbannonsen ut på Arbetsförmedlingens web? Vilka är kvalifikationerna? "Vi i regeringen söker dig som har ett glatt sinne och förmågan att hålla många bollar i luften. Vi kan erbjuda en konkurrenskraftig lön och många anställningsförmåner. Åka bepansrad Volvo 960 med egen livvakt från Säpo, nycklarna till ekan på Harpsund samt supa bort hjärncellerna på Borlänge stadshotell är bara några av dem."
Citera
2019-11-18, 19:41
Medlem
Underbart att beskåda katastrof-intervjun i Agenda!

Mer sådant! Mer!

Ju mer Steffe visar sig, ju mer han öppnar munnen - desto fler röster tappar S.
Citera
2019-11-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Precis det man inte gör. När det inte finns jobb, resurser, utbildningsmöjligheter på en acceptabel nivå tillsammans med en icke fungerade integreringspolitik så kommer det inte fungera. Hade man däremot haft alla dessa möjligheter så hade resultatet vart annorlunda, men det är omöjligt att få det att fungera med den mängd som kommer hit varje år 150.000-250.000) och så ett land med bara 10 miljoner invånare.

För att någon som är 35 med familj och barn vill sätta sig och plugga i 10 år för att komma ikapp samhället för att sen kunna komma ut på arbetsmarknaden?

Och hur mycket är det att få allt serverat på ett silverfat när utbildning/sfi inte fungerar? Först och främst måste systemet fungera för att man ska kunna servera dom det där silverfatet. Har du pratat med någon som har gått SFI och berättat för dig hur deras SFI-kurser var?

En vanlig SFI-kurs har en ny lärare varje klasstillfälle och 0 engagemang ifrån lärare eller deltagare då SFI är oseriöst. Ifall vi inte har pengar och resurser för våra egna skolor, hur fan tror du att vi har pengar och resurser för SFI och utbildning till nyanlända inom en politisk verksamhet som är högkorrupt gällande kostnader med otroligt låg kvalite?
Jag har en vän vars fru är SFI lärare. Och enligt henne är det ofta invandrarna bsra orkar komma till undervisningen de första veckorna. Därefter blrjar de skylla på sjukdom eller annat och dyker inte upp. Så att glra som du och skylla på systemet, som är väldigt fördelaktigt, och inte på individerna är inte riktigt korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in