2019-11-18, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Frågan kvarstår; varför i all världen börjar du direkt som första teori dilla ingående om att sälja trosor? Vad har du alls för belägg för att något sådant skulle vara inblandat?

Erkänn, för att du själv sitter och sniffar på sådana sidor och runkfantiserar ihop galenskaper nu i och med detta försvinnande. Ditt pervo!!!

Håller med, jävligt konstigt som första teori..
Citera
2019-11-18, 17:11
Medlem
engladsmileys avatar
Det är flickan som är skriven i Lysekil som är försvunnen
Citera
2019-11-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChainsaw
Känner så också.

Känns inte som Lisa. Lisa anmäldes saknad efter några timmar. Familjen visste var hon hade varit, var hon borde vara och vart hon skulle åka.

Wilma anmäldes saknad efter några dagar. Alltså kan det finnas andra förklaringar till Wilmas försvinnande, till exempel om hon brukar sova hos vänner eller har en pojkvän.
Citera
2019-11-18, 17:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Känns inte som Lisa. Lisa anmäldes saknad efter några timmar. Familjen visste var hon hade varit, var hon borde vara och vart hon skulle åka.

Wilma anmäldes saknad efter några dagar. Alltså kan det finnas andra förklaringar till Wilmas försvinnande, till exempel om hon brukar sova hos vänner eller har en pojkvän.

Precis. Att väldigt mycket talade för att Lisa Holm råkat ut för brott var helt uppenbart efter bara några timmar.

WA har varit försvunnen i fyra dygn, och inget talar för att hon råkat ut för brott.
Citera
2019-11-18, 17:30
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Säljer trosor - inte sig själv.

Det är mer vanligt än man tror att tjejer, särskilt unha studenter, är med på den sidan. Och det är jäääävligt skumma män där.

Jag försöker åtminstone leta.
Jag tror att det är en äldre man som fört bort henne.
Vilket det brukar vara enligt historik på sånna här case.

En annons som kom ut dagar innan hon försvann, där hon är ca 18 år, och heter Vilma, och där hennes Kik inte får meddelanden nu. Det låter för mig skumt iaf!

Annonsen kom ut 29:e oktober och den efterlysta försvann 13-14:e november.

Kopplingen känns rätt långsökt och marknaden är onekligen mättad (eller tror du att det råder brist på använda trosor för de män som gillar sådant) vilket gör att många tjejer ger upp samt lägger ner inom någon veckas tid.

Känns mer troligt att hon befinner sig hos någon kille som mamma inte gillar att hon träffar.
Citera
2019-11-18, 17:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Annonsen kom ut 29:e oktober och den efterlysta försvann 13-14:e november.

Kopplingen känns rätt långsökt och marknaden är onekligen mättad (eller tror du att det råder brist på använda trosor för de män som gillar sådant) vilket gör att många tjejer ger upp samt lägger ner inom någon veckas tid.

Känns mer troligt att hon befinner sig hos någon kille som mamma inte gillar att hon träffar.
Ungefär samma teori som jag har lite att hon håller sig undan frivilligt, Ligger och trycker hos ngn kille som hon tycker om men familjen inte gillar denna person sedan blev hon anmäld försvunnen panik och vågar inte höra av sig och säga som det är!
Citera
2019-11-18, 17:40
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Första jag tänker är att hon träffat någon - för henne okänd - person via nätet och sedan bestämt träff på riktigt.

Går igenom sidorna MinaNakenBilder och PantieLove efter annonser som liknar henne. Kan tänka mig att många unga tjejer går med på att träffa de mest galna personerna där. Har själv en gång skapat en fejkannons och fick över 80 meddelanden från kåta gubbar i 40-65 års åldern som vill köpa trosor, och annat.

Fler tjejer än man tror är med på dessa sidor i smyg.

Såg nu den här annonsen där tjejen kallar sig Vilma, med enkel V. Hon har även angivit sin Kik där. Jag skrev till personen i fråga på Kik och där stod det att hon varit medlem på Kik i 21 dagar, men mina meddelanden blir inte Delivered (D). De hamnar som Sent (S), vilket tyder på att mobilen är avstängd, eller att Kik är borttaget hos personen.

Annonsen på PantieLove är färsk och kom ut några dagar sedan. Låter konstigt att man stänger av sin Kik när man vill ha kunder och alla tjejer har ju på sina mobiler i dagens samhälle. Det är verkligen skumt att meddelandena inte kommer fram.

Om någon familjemedlem till Wilma kan verifiera att det är hennes säng så kan man gå vidare därifrån. Det är sällan tjejer använder sitt riktiga namn/efternamn/initialer på sidan. Flesta ändrar namn helt eller som i detta fallet; en bokstav...? Tyvärr ser man inte hårfärg/ansikte på bilden.

Det är en ung tjej som kallar sig "Vilma C" på Kik.

http://pantielove.se/kop-anvanda-trosor/12-bilder-filmer/15426-saljer-allt-du-behover-baby
vilma/wilma är typ ett av de vanligaste namnen i den där åldern, att det här skulle ha nåt med din trosfetish att göra är väldigt osannolikt,.
Citera
2019-11-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
vilma/wilma är typ ett av de vanligaste namnen i den där åldern, att det här skulle ha nåt med din trosfetish att göra är väldigt osannolikt,.

Har absolut inte någon "trosfetish". Däremot så har många tjejer på den sidan råkat ut för väldigt skumma saker genom åren. Det är en legitim teori att hon varit på den sidan.

Snuskgubbar online är inget nytt fenomen.
Pröva fejka vara en 18 årig tjej på nätet så kommer du se hur många gubbar i 50 års åldern som vill träffas.

Förstår inte varför du är emot den teorin. Döljer du något? Hänger du på sånna sidor och chattar med yngre tjejer?

I nästan alla fall där unga tjejer försvunnit så har det slutat med att en äldre man kidnappat tjejen. Läser du aldrig nyheterna?!
Citera
2019-11-18, 17:54
Medlem
DjPuttes avatar
Sett till Google Maps och där hon senast sågs är området kring Walkesborg i Uddevalla, Finns många gym i det området undrar om hon hittat ngn kille från ngt av dessa ställen som finn just i Walkesborg området???

Ser man till foton så verkar hon mån om sitt utseende samt oddsen är rätt låga hon springer på gym för se fit och bra utåt sett och attrahera killar, Tror lite hon har hittat en sk bad boy stuk på kille som hon kärat ned sig totalt i och hennes föräldrar har sagt nej och i protest dragit med killen och slagit av mobilen utan att veta hon är efterlyst!
Citera
2019-11-18, 17:54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Kan det vara som den där tjejen som smet i väg till en kille med tåget tidigare i år? Hon avslöjades genom att killen tagit någon bild som las upp på nätet har jag för mig. Vad vet man om Wilmas umgänge? Bor hon i fosterhem som tjejen som smet iväg tidigare i år?
Citera
2019-11-18, 18:18
Medlem
Wilma har aldrig gjort något liknande, enligt föräldrarna.

Och ändå väntar de flera dygn med att anmäla henne försvunnen? Varför?
Citera
2019-11-18, 18:20
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Nu blir jag orolig. På Kik heter hon "Vilma C".
Hennes efternamn börjar ju på A.
Däremot så har hennes syster Emelie lagt ut ett inlägg på facebook om detta, och Emelies efternamn börjar på C.
Har de bytt efternamn?

Systerns efternamn börjar på S, dessutom har du stavat förnamnet fel.
Dra ett par trosor över huvudet nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in