2019-11-14, 16:51
Medlem
Befinner mig just nu i en process för en tjänst hos Swedbank. Detta skulle vara mitt första jobb inom ekonomi, så jag vill gärna att det blir rätt och ger mig möjligheter att göra karriär.

Så nu undrar jag: hur är det att göra karriär på Swedbank? Svårt? Samt är det lite att skjuta sig själv i foten att börja jobba på just Swedbank som är så omtalat just nu?

Otroligt tacksam om någon kan svara på det här.
Citera
2019-11-14, 17:27
Medlem
Lilabanans avatar
Vad är alternativet?

Idag är det Swedbank som det skrivs om- Imorgon är det en annan bank... Karriären väntar inte, du skapar den kompis

Lycka till.
Citera
2019-11-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Vad är alternativet?

Idag är det Swedbank som det skrivs om- Imorgon är det en annan bank... Karriären väntar inte, du skapar den kompis

Lycka till.

Det har du förvisso helt rätt i! Tackar och bockar
Citera
2019-11-14, 18:54
Bannlyst
det får man nog misstänka , ve dem som bygger sina hus genom röveri och att ta ut avgifter genom lån.

precis som om det kostar er pengar att trycka värdelössa papper med nån ikladdad siffra och ett fult kärringansikte på!
Citera
2019-11-14, 18:58
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudalik
Befinner mig just nu i en process för en tjänst hos Swedbank. Detta skulle vara mitt första jobb inom ekonomi, så jag vill gärna att det blir rätt och ger mig möjligheter att göra karriär.

Så nu undrar jag: hur är det att göra karriär på Swedbank? Svårt? Samt är det lite att skjuta sig själv i foten att börja jobba på just Swedbank som är så omtalat just nu?

Skall du skriva på livstidskontrakt?

Det är bara att byta arbetsgivare när de kommer bättre erbjudande om något år då du fått lite erfarenhet.
Citera
2019-11-15, 06:15
Medlem
Diablo1118s avatar
Ekonomi: övrigt --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2019-11-15, 09:09
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudalik

Så länge man inte läser nåt om att de varslar folk, alternativt håller på att konka finns det ingen anledning att inte söka tjänsten imo.

Det är ju ledningen det blåser om, inte de som ligger under dessa som bara gör sina jobb liksom.
Citera
2019-11-15, 09:20
Medlem
Duerfs avatar
Att arbeta på bank är utvecklande, då våra universalbanker håller på med så många olika saker och det finns ingen risk att Swedbank kommer försvinna.
Citera
2019-11-17, 23:48
Medlem
Swedbank är såpass stora att man inte behöver oroa sig.
Skandalen känns överkomlig. Det är ju inte Theronos vi snackar om. Bolagets kärnverksamhet är fortfarande intakt, det va inte så att det visade sig att Swedbank bara var ett luftslott.

Utöver det har jag ingen aning om hur karriärsstegen ser ut.
Citera
2019-11-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Skall du skriva på livstidskontrakt?

Det är bara att byta arbetsgivare när de kommer bättre erbjudande om något år då du fått lite erfarenhet.

Det är förvisso en god tanke. Planen var till en början att göra min karriär på just Swedbank då det är (har jag hört) Sveriges största bank, men självklart kan man få bättre erbjudanden från andra platser efter lite erfarenhet.
Citera
2019-11-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Så länge man inte läser nåt om att de varslar folk, alternativt håller på att konka finns det ingen anledning att inte söka tjänsten imo.

Det är ju ledningen det blåser om, inte de som ligger under dessa som bara gör sina jobb liksom.

Sant, att arbeta på storbank verkar vara ganska tryggt. Krävs nog mycket för att just Swedbank ska konka inom den närmsta framtiden.
Citera
2019-11-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Swedbank är såpass stora att man inte behöver oroa sig.
Skandalen känns överkomlig. Det är ju inte Theronos vi snackar om. Bolagets kärnverksamhet är fortfarande intakt, det va inte så att det visade sig att Swedbank bara var ett luftslott.

Utöver det har jag ingen aning om hur karriärsstegen ser ut.

Nu är det väl SEB det susar lite om, så en anställning hos Swedbank börjar se lite ljusare ut för min del.

Hade varit kul att få lite inblick i karriärsstegen, men förstår att inte alla kan sitta på den informationen. Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in