Citat:
Ursprungligen postat av
Registrerad.Medlem
Tyskland har också en stor del invandrare men varför sprängs det inte där nere?
Det gäller även andra europeiska länder med hög invandring från så som Frankrike, England, Belgien och Nederländerna.
Har ni någon förklaringar till detta fenomen?
Personligen tror jag att många, kanske majoriteten av alla sprängningar i Sverige, är statligt sanktionerad terror mot befolkningen, detta i kombination med att media eldar på allting för att stressa och mota den svenska befolkningen i önskad riktning.
Med detta inte sagt att det inte finns problem med kriminalitet i Sverige, bara att makten ser samhällets svaga punkter där man bäst kan attackera befolkningen.
Detta skulle kunna förklara varför sprängningar är så mycket vanligare i Sverige än andra länder med hög invandring. Andra länder har säkert andra svaga punkter, samt att deras samhällsinstitutioner inte är lika korrupta som de svenska.
Är det inte konstigt att det så gott som aldrig finns några vittnen till sprängningarna, ingen verkar frågar sig mot vem eller vad sprängningarna tycks rikta sig, knappt någon grips för någon sprängning, nästan ingen skadas i sprängningarna. Ta detta i kombination med bränder, bilbränder, skolbränder etc. För mig blir detta sammantaget att det knappast handlar om smågangsters som på må få utför småbrott lite här och där, utan detta är långt mer planerat och strategiskt utfört för att bara vara tillfälligheter.
Jag kan naturligtvis inte bevisa detta och jag vet att många betraktar detta med stor foliehattsvarning. Det må så vara, det är ändå detta jag tycker mig se när jag läser mellan raderna. Kriminaliteten i botten möter alltid den i toppen, dessa två element samverkar alltid någonstans längs vägen och korruptionen möjliggör detta.