2019-11-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
haha... hahaha

Vet inte hur länge vi varit 9 miljoner människor i sverige. Vi är inte ens 11 nu efter alla dessa år, så om 80% av alla ensamkommande kom hit, var det typ 400 som flydde länder då eller?

Sverige blev 10 miljoner i januari 2017. Vi ökar befolkningen med ~ 150 tusen per år. På 80-talet var vi 8.
Citera
2019-11-17, 01:01
Medlem
pantherTypeGs avatar
Som det alltid har sagts; "Tyskland är som Sverige, fast för vuxna."

Effektivitet i poliskåren.
Citera
2019-11-17, 01:08
Medlem
w8m8s avatar
Sexuell frustration är också en viktig faktor till våld, den existerar inte heller på samma sätt i Tyskland då de gjort prostitution lagligt. Det påstår i alla fall Amnesty, och det tror jag på också för övrigt. Låter logiskt liksom.
Citera
2019-11-17, 01:12
Medlem
Selmaskusins avatar
För att vi har Morgan "viskar" Johansson som justitieminister.
Citera
2019-11-17, 01:15
Medlem
Som flera påpekade är det skillnad mellan svensk och tysk polis.

Jag var på besök i min före detta hemort i Tyskland för två veckor sedan, hade bott där i över 30 år och de sista 9 åren i Sverige. Staden är mellanstor för tyska förhållanden, med 180 tusen invånare.

Jag var där i en vecka och det var två nätter jag vaknade pga en låg flygande polishelikopter som kryssade över kvarteret. Den ena gången vet jag inte vad anledningen var, men andra gången stod det i lokalblaskan: Någon hade gjort ett inbrottsförsök i en tidningskiosk, men kom inte in. Polisen sökte omedelbart efter honom med patruller och helikoptern (!). Efter en stund hittade helikopterbesättningen honom på ett garagetak några hundra meter från brottsplatsen.

Jag har blivit så van med de svenska förhållanden (frånvaron av polisen när de behövs) att denna polisjakt med helikopter efter en misslyckad inbrottstjuv kändes plötsligen som science fiction.
Citera
2019-11-17, 01:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Tyskland har också en stor del invandrare men varför sprängs det inte där nere?

Det gäller även andra europeiska länder med hög invandring från så som Frankrike, England, Belgien och Nederländerna.

Har ni någon förklaringar till detta fenomen?

Personligen tror jag att många, kanske majoriteten av alla sprängningar i Sverige, är statligt sanktionerad terror mot befolkningen, detta i kombination med att media eldar på allting för att stressa och mota den svenska befolkningen i önskad riktning.

Med detta inte sagt att det inte finns problem med kriminalitet i Sverige, bara att makten ser samhällets svaga punkter där man bäst kan attackera befolkningen.

Detta skulle kunna förklara varför sprängningar är så mycket vanligare i Sverige än andra länder med hög invandring. Andra länder har säkert andra svaga punkter, samt att deras samhällsinstitutioner inte är lika korrupta som de svenska.

Är det inte konstigt att det så gott som aldrig finns några vittnen till sprängningarna, ingen verkar frågar sig mot vem eller vad sprängningarna tycks rikta sig, knappt någon grips för någon sprängning, nästan ingen skadas i sprängningarna. Ta detta i kombination med bränder, bilbränder, skolbränder etc. För mig blir detta sammantaget att det knappast handlar om smågangsters som på må få utför småbrott lite här och där, utan detta är långt mer planerat och strategiskt utfört för att bara vara tillfälligheter.

Jag kan naturligtvis inte bevisa detta och jag vet att många betraktar detta med stor foliehattsvarning. Det må så vara, det är ändå detta jag tycker mig se när jag läser mellan raderna. Kriminaliteten i botten möter alltid den i toppen, dessa två element samverkar alltid någonstans längs vägen och korruptionen möjliggör detta.
Senast redigerad av RobRoys 2019-11-17 kl. 01:44.
Citera
2019-11-17, 02:04
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdeZ
Som flera påpekade är det skillnad mellan svensk och tysk polis.

Jag var på besök i min före detta hemort i Tyskland för två veckor sedan, hade bott där i över 30 år och de sista 9 åren i Sverige. Staden är mellanstor för tyska förhållanden, med 180 tusen invånare.

Jag var där i en vecka och det var två nätter jag vaknade pga en låg flygande polishelikopter som kryssade över kvarteret. Den ena gången vet jag inte vad anledningen var, men andra gången stod det i lokalblaskan: Någon hade gjort ett inbrottsförsök i en tidningskiosk, men kom inte in. Polisen sökte omedelbart efter honom med patruller och helikoptern (!). Efter en stund hittade helikopterbesättningen honom på ett garagetak några hundra meter från brottsplatsen.

Jag har blivit så van med de svenska förhållanden (frånvaron av polisen när de behövs) att denna polisjakt med helikopter efter en misslyckad inbrottstjuv kändes plötsligen som science fiction.

Nu har Tyskland mer erfarenhet av terror ( det är terror som utspelas i Sverige numera) så antar tyska polizei var rustade för annat än att dela en pizza med exempelvis Baader-Meinhof ligan..
Citera
2019-11-17, 02:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
Jag tror mycket av skjutningarna/sprängningarna i Sverige handlar om en epidemisk effekt och konsekvens, till skillnad mot Tyskland. Det handlar om invandrare (eller andra generationens) som inspirerar och inspireras av varandra i lång utsträckning, givetvis i kombination med den blixtsnabba bekräftelsen dessa invandrare får i media/sociala medier. Nuvarande situation i Malmö, Göteborg och Stockholm är ju exempelvis ett drömscenario för alla hardcore-SDare (och höger om högern-människor) som i det närmaste helt livnär sig på dessa invandrares livsstilskriminalitet.

Att Tyskland inte är lika hårt utsatt, kan ju bero på något så enkelt som att konkurrensen inte är lika hård gällande knarkförsäljning (och andra olagliga "produkter") som i Sverige, som ju har ett betydligt mindre kundklientel, eftersom det finns färre städer, storstäder, människor, etc. Till viss del enkel matematik (marknaden är större och bredare i Tyskland)? Man behöver alltså inte skjuta av/spränga/markera sin fiende/konkurrent på samma nivå där nere.

Och, att dessa kriminella faktiskt till 95% är invandrare (och kanske främst barn till invandrare) och inte är etniska svenskar, det vet alla redan förstås. Old news.

Varför dessa invandrare "väljer" kriminalitet istället utbildning/arbete och hederlighet, beror ju till stor del av att den etniska svensken rent generellt är väldigt fördomsfull och rasistisk (förmodligen mer än den generella tysken idag), och svensken vill inte ha att göra med svartmuskiga människor, afrikaner och muslimer på samma nivå som tysken?

Problemet är väl att 8-9 av 10 etniska svenskar inte vill ha invandrare i landet i någon större omfattning (egentligen) medan 8-9 av 10 etniskt svenska politiker (oavsett partitillhörighet) har velat det (eller blev itutade att de "ville" det) ha invandrare i och till landet. Den svenska genomförda politiken har alltså själv skapat nuvarande "spelplan" för invandrarna som skjuter/spränger/misshandlar/våldtar/rånar andra invandrare i landet, etniska svenskar drabbas ju sällan av invandrarna (förutom vid våldtäkt/personrån och viss misshandel). Sverige är ur ett politiskt perspektiv ett ytterst unikt land, gällande det mesta, det är egentligen inte konstigt alls, att Sverige spöar Tyskland i denna liga.

Tyskland är mer tolerant och inkluderande än Sverige, gällande i princip allt, detta känner så klart även invandrare av. Vi (politikerna) välkomnar invandraren över landgränsen - men vi välkomnar dem inte in på våra arbetsplatser, in i våra fikarum, i våra gemenskaper eller in i våra vardagsrum (med vissa undantag), etc. Skitenkelt!

Fy, fasiken vilket nonsens! Orkade inte läsa ditt inlägg så noggrant då jag blev illamående utav innehållet... Du skyller alltså på de etniska svenskarna för blattarnas brott - gå för faan och häng dig! Du är säkerligen importerad du också, eller sina föräldrar...

USCH!!!
Citera
2019-11-17, 02:20
Medlem
Sverige har utan samvete skickat närmare 1 miljon invandrare till att bo i "ghetton", alltså hopfösta på en plats (som för övrigt är alldeles för litet till ytan) där de har noll kontakt med svenskar.

Och det är inte SD som gjort detta, det är de där 87%. Totalrasister av rang.

Om de inte integreras kan de lika gärna bara hänga med varandra som lågutbildat pack, detta i kombination med patriarkalisk mentalitet är ingen bra kombination, dessutom ett stenkast från Amsterdam och resten av Europa.

Det finns en helt sjuk gangster mentalitet. Jag tycker lagen skall stärkas kring tvångsomhändertagande av barn.

Om vi är kroniska rasister, som faktiskt varenda 87% är, så varför ens husera dessa invandrare i landet över huvud taget? Varför inte bara rada upp dom och skotta av och placera i massgravar?

Jag ser ingen skillnad på detta och judarnas ghettoliv på 20-30 talet Tyskland. Fan bara en modern variant av det.

Finns inte en svensk som skulle anställa en burka muslim, så jävla hyckleri att ljuga om det, låtsat som ingenting. Var ärliga mot er själva, de passar inte in för fem öre i det landet vi har. Då kan man iaf öppet säga det.

Men istället förs d et till ghetto liknande områden, anledningen? INGEN vill anställa dom, de är totalt ICKE-anställbara, och det i kombination med dagens arbetsmarknad där lågstatusjobb tas hand av bemanningsfirmor som beter sig som totala rövhål gör inte saken bättre.

INGEN tar en invandrare seriöst, på något plan. Varför ser vi inte dess Abdullas, Ashmeds, Muhammeds på någon annan position än lagret i Veddesta (toppjobb) eller sälja knark?'

Jag menar, skicka tillbaka dom till sina hemländer, de är det mest humana vi kan göra. För vi kommer ALDRIG acceptera dom, någonsin och det är så jävla bekräftat nu. Det kommer sluta med att de måste göra uppror, för att ta makt, för just nu tilldelas ingen.
Senast redigerad av sampanl 2019-11-17 kl. 02:35.
Citera
2019-11-17, 02:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det skjuts för i helvete inte mycket i Sverige. 100 sprängningar på ett år är liksom en sprängning var tredje dag. I Syrien föds barn fan till ljudet av bomber. Lägg av och gnälla era fucking incels. En jävla tigersmällare i ett trapphus är ingen fucking bomb. Sug kuk!

Åk för faan tillbaks till Afrika, din kaffer! Varför tror du denna ökning tillkommit - jo, pga av sådana som dig. Folk som inte passar in här! Varför jämföra med destruktiva och fucked up länder som lever som på stenåldern? Jämför i stället med Norge, Finland och Danmark. Vem faan bryr sig om Syrien?! Utan blattar så skulle Sverige fortfarande vara ett paradis som det var på 80-talet...

Skillnaden mellan Tyskland och Sverige är självklart politiska incitament. Där ges polisen direktiv att lösa brott, inte umgås med brottslingarna.
Citera
2019-11-17, 02:31
Medlem
Allt handlar ju om revir och skulder. Tyskland har väl rutat in nätet sedan länge och då är det ju lugn och ro. Skulle någon trampa in i någon stad och göra större affärer så plockas dom nog ner ganska snabbt i Tyskland också.

Vill man inte ha några skjutningar så låter man ett gäng bli större än dom andra. Samtidigt så är ju det då en typ av samarbete så antar inte Svensk polis arbetar så? Har väl prövats i andra länder med kanske inte fullt så lyckade resultat i längden också.

Har jag fattat det rätt så verkar det ju vara en jäkla massa gäng i Sverige nu som alla krigar mot varandra. Blir ju en soppa utan dess like det så snart så måste dom nog sätta sig ner och prata med varandra för som det är nu så kan det ju inte vara bra för affärerna?
Citera
2019-11-17, 02:32
Medlem
Daniel501s avatar
Klart det sprängs och allt annars som i Sverige, fast förmodligen inte lika mycket på just explosions fronten.

Man kan kallt räkna med att Tyska MSM är lika angelägna att visa upp hur bra folkutbytet är men likt Rotherham i England eller Kod 291 i Sverige så är det väldigt väldigt mycket som aldrig når MSM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in