2019-11-16, 13:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi vet en del om LWs barndom, om den har påverkat henne på något
negativt vis vet jag inte.
Vad tror du?

Nu har inte LW MÖRDAT någon, så det är inte relevant. Om vi ska ha en religiös domstol här inne så är det givetvis relevant, men då är denna tråd i fel forumsdel.

Nej, de som vill leka talibansk domstol gällande karaktärsmordet på en brutalt mördad 3-barnsmamma, de borde nog starta en egen tråd.
Citera
2019-11-16, 13:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan ju kännas som en lite ojämn kamp.
Vet inte hur jag ställer mig till det hela om du är skyldig, men om du nu skulle råka vara oskyldig kan det nog drabba dig hårt.
Vi har visserligen ett ganska bra rättssystem, men det känns lite som att utredningen har hela team med människor som kan jobba dygnet runt om det behövs, de har NFC och de kan få förlängd åtalstid.

Du som misstänkt har din försvarare.
Visst, duk kan överklaga, be att få skäliga saker utredda, och du kan överklaga till högre instans (fler juridiska personer).

Ja,att sitta häktad oskyldig i långa tider är nog en av dom värre sakerna man kan råka ut för,nu får väl den oskyldigt häktade ett ganska stort skadestånd men vad hjälper pengar mot psykiskt lidande och än värre blir väl att hantera reaktionerna från familj,släkt,vänner,arbetsgivare,arbetskamrater, för även om du blir rentvådd så finns det alltid skeptiker i din närhet
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Den andra brodern har det, Mart*in A*ndersson

Där var det! Tack! Då var jag med andra ord inte helt fel ute.

Dessutom verkar detta visa på en stor vilja att slippa pappans/familjens namn OM 2 syskon byter namn?
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fast när jag tänker efter så tycker jag mig minnas att hans fru inte hade det namn som han bytte till. Har för mig vi tyckte det var skumt.
Det stämmer men vet inte om det är så skumt.. K*indahl heter hon.
Citera
2019-11-16, 14:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Den andra brodern har det, Mart*in A*ndersson

Ja så var det nog. En bror hade bytt genom giftermål och den andra utan, om jag minns rätt.
Citera
2019-11-16, 14:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja om de bodde grannar sedan 2007 (eller ännu tidigare?) visste Lena sannolikt att HD var sjuk och kände och träffade på deras små barn ibland. Hur kan man se HD och de små liven i ögonen när man sviker dem så grovt?

Hur kan SD se sina barn i ögonen när han sviker dem så grovt?
Och om han är den skyldige till mordet dessutom?

Han verkar inte ha några som helst bekymmer med den biten.
Citera
2019-11-16, 14:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det stämmer men vet inte om det är så skumt.. K*indahl heter hon.

Vad heter pappan? Inte And*ers väl? För i så fall kan det ju visa på en beundran och stolthet istället om man byter till And*ersson.
Citera
2019-11-16, 14:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Som sagt det gäller både SD och LW. Bara för att SD klarar av att svika sin familj och se dem i ögonen därefter behöver inte betyda att LW klarar av det. Men det gjorde hon.
Citera
2019-11-16, 14:05
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vad heter pappan? Inte And*ers väl? För i så fall kan det ju visa på en beundran och stolthet istället om man byter till And*ersson.
Fritz-Erik misstänker jag. Ifrån Lund.
Citera
2019-11-16, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som inom svunnen tid anbelangade SD och LW vill jag framföra följande sagt,

Om det blir bråk mellan två personer är det ofta orsakat av dem båda ?

Sanning: En person med Kluster B personlighets-syndrom (Psykopat, Sociopat, Narcissist, Histrionisk, Bordeline) kan skapa och hålla igång konflikter helt på egen hand. För dem är det livselexir. Döm inte offret !

Vad finns inom en mördares hjärna ?

Frågor: Hur var ifrågavarande:s barndom?
Vilka tecken fanns? Vad drev ifrågavarande till mord?

Försök att se vilka omständigheter som gör att just den här personen [ SD ] går över gränsen och tar en annan människas liv ?

Mvh/ @JokerMannen

Helt klart en vettig tanke.
Citera
2019-11-16, 14:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Om SD har den personlighetsstörningen det verkligen tyder på, så finns det bara en person som betyder ALLT i SD´s liv. Han själv.

Alla andra är helt enkelt bara rekvisita, scenografi och framför allt redskap. Även fru, barn, vänner och älskarinnor med, i ett sådant läge.
Citera
2019-11-16, 14:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Om SD har den personlighetsstörningen det verkligen tyder på, så finns det bara en person som betyder ALLT i SD´s liv. Han själv.

Alla andra är helt enkelt bara rekvisita, scenografi och framför allt redskap. Även fru, barn, vänner och älskarinnor med, i ett sådant läge.

Indirekt menar du att Lena också hade personlighetsstörning då eftersom även hon klarade av att inleda och upprätthålla en affär med en gift man vetandes om hans sjuka fru och små barn och trots att hon dessutom var som vigde dem. Gör en helt frisk människa så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in