Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
HD och SD svor evig trohet, att älska varandra i nöd och lust. LW var inte gift med någon utav dem mig veterligen? Hon har naturligtvis också ett ansvar men SD:s är enormt mycket större. Inte bara mot HD utan även mot sina barn.
Jag skulle säga att skuldtyngden rimligen borde fördelas 75% SD och 25% LW. Om man nu inte är en efterleva från 1800-talet. Då pratar vi såklart inte skuld för mordet utan skuld gentemot HD beträffande deras affär.
-Kan hålla med dig om din i procent uttryckta skuldfördelning
om vi bortser från att LW var den som bad HD-SD uttrycka sin vilja att leva i trohet och att älska varandra i nöd och lust tills döden (eller pastorn) skiljer dem åt.
-Att inte LW var gift vägs till råge upp med att hon inte bara var pastor utan också den bedragnas vigselförrättare och själasörjare. Det var hos Lena Hanna skulle söka själavård för det djupt orättfärdiga sveket som hennes make SD utsatt henne för.
-Skuldfördelningen vill jag påstå är minst 75%LW och 25% SD. Det är säkert inte ens mätbart hur många pastorer som gjort så exeptionellt grova övertramp som LW
oavsett vi inkluderar präster med katolska kyrkans lättsinne.
-En pastor som inte har karaktär att stå emot sina köttsliga lustar förgriper sig på oss troende i allmänhet och pastorers rykte i synnerhet. Par som gifter sig (i örebro) ska inte behöva snudda vid tanken att vigselförrättaren inte kan lägga band på sin åtrå till någon av dom trolovade.
-Är det sånt som försiggår med eukemeniaförsamlingens goda minne så är mitt råd att bums se över antagningen till pastorsutbildningen med ett lämplighetstest .
-Att negligera pastor Lenas vandel med argumentet att hon är en mördad trebarnsmamma är en skymf mot den lärdom vi har
skyldighet att dra av hennes tragiska öde.
Två av fem män har gjort det. Vänstrat, alltså. (40 %)
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/ka39mQ/darfor-ar-man-otrogna