2019-11-16, 13:31
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så nu utnyttjade hon män också?? Det finns tydligen inte något stopp på denna parodi va??
Spekulerar fortfarande bara om vad som kan föranleda mord på LW. Om hon utnyttjade män eller inte lägger jag ingen moralisk värdering i. Som sagt; bara en spekulation. Om man nu hela tiden måsten säga eventuella positiva saker om parterna, så har jag svårt att tro att man kan komma fram till en lösning på mordet.
Citera
2019-11-16, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår det och tycker det är jättebra att diskutera. Ibland känns det bara (på senare tid) som att du säger att man inte får skriva si och så... Vilket ju inte är att diskutera. Men jag kanske missuppfattar dig.

Jag har aldrig sagt att man inte får skriva si eller så.

Jag säger bara att man behöver visa att det har med trådens ämne att göra.

Att skriva saker som man tycker illa om hos en person, om det sedan inte är kopplat till ett motiv är ett sådan sak.

Att skriva skriva att SD hade mindre skuld i mordet genom att han var mindre omoralisk än L*ena, det har inte heller med mordet att göra. Om man inte kan koppla det till ett motiv. Det handlade inte om det var mellan SD eller LW som mördaren valde vem som skulle mördas.

Om man som sagt int kopplar det till ett motiv.

Om man tänker att kyrkan har något med det hela att göra, eller att kanske HD var den som stod i valet och kvalet.

Annars står diskussionen helt lös för sig själv och handlar om annat än själva mordet.
Man skulle i princip kunna prata om vem av dom som städade mest, eller hade finast trädgård.

Det handlar om personerna i akten men inte om mordet och trolig motivbild.
Citera
2019-11-16, 13:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som inom svunnen tid anbelangade SD och LW vill jag framföra följande sagt,

Om det blir bråk mellan två personer är det ofta orsakat av dem båda ?

Sanning: En person med Kluster B personlighets-syndrom (Psykopat, Sociopat, Narcissist, Histrionisk, Bordeline) kan skapa och hålla igång konflikter helt på egen hand. För dem är det livselexir. Döm inte offret !

Vad finns inom en mördares hjärna ?

Frågor: Hur var ifrågavarande:s barndom?
Vilka tecken fanns? Vad drev ifrågavarande till mord?

Försök att se vilka omständigheter som gör att just den här personen [ SD ] går över gränsen och tar en annan människas liv ?

Mvh/ @JokerMannen

Ett bra och relevant inlägg. Och SD´s familjeförhållande och barndom ÄR intressant i detta fall, just eftersom det är en total frånvaro av spår gällande både och...

Varför byter en vuxen broder sitt namn från D-sson till J-sson (minns inte om det var J-sson, men det var ett sonnamn?

Jag är övertygad om att en del av förklaringarna till SD´s Kluster B personlighets-syndrom finns i barndomen och ungdomen.

Ju mer man sett och läst gällande SD´s personlighet, desto mer förstår man vilket helvete LW och troligen HD (oavsett om hon är skyldig eller inte) kan ha varit i genom. Om och om igen.

Polis och åklagare har inte satt in SD som på Sannolika Skäl Misstänkt för att han inte följer Gamla Testamentet, utan på grund av bevis i alla former och vittnen.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-11-16 kl. 13:48.
Citera
2019-11-16, 13:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Som häktad så har du väldigt få rättigheter och om du dessutom är häktad med fullständiga restriktioner så är dom ännu mindre,När något nytt dyker upp i utredningen så får SD sin chans att försvara sej när utredarna kallar till ett nytt förhör med honom,och sedan så tror jag att försvararen håller täta kontakter med SD så han delges säkert löpande vad som händer i utredningen

Det kan ju kännas som en lite ojämn kamp.
Vet inte hur jag ställer mig till det hela om du är skyldig, men om du nu skulle råka vara oskyldig kan det nog drabba dig hårt.
Vi har visserligen ett ganska bra rättssystem, men det känns lite som att utredningen har hela team med människor som kan jobba dygnet runt om det behövs, de har NFC och de kan få förlängd åtalstid.

Du som misstänkt har din försvarare.
Visst, duk kan överklaga, be att få skäliga saker utredda, och du kan överklaga till högre instans (fler juridiska personer).
Citera
2019-11-16, 13:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
HD och SD svor evig trohet, att älska varandra i nöd och lust. LW var inte gift med någon utav dem mig veterligen? Hon har naturligtvis också ett ansvar men SD:s är enormt mycket större. Inte bara mot HD utan även mot sina barn.

Jag skulle säga att skuldtyngden rimligen borde fördelas 75% SD och 25% LW. Om man nu inte är en efterleva från 1800-talet. Då pratar vi såklart inte skuld för mordet utan skuld gentemot HD beträffande deras affär.

-Kan hålla med dig om din i procent uttryckta skuldfördelning om vi bortser från att LW var den som bad HD-SD uttrycka sin vilja att leva i trohet och att älska varandra i nöd och lust tills döden (eller pastorn) skiljer dem åt.

-Att inte LW var gift vägs till råge upp med att hon inte bara var pastor utan också den bedragnas vigselförrättare och själasörjare. Det var hos Lena Hanna skulle söka själavård för det djupt orättfärdiga sveket som hennes make SD utsatt henne för.

-Skuldfördelningen vill jag påstå är minst 75%LW och 25% SD. Det är säkert inte ens mätbart hur många pastorer som gjort så exeptionellt grova övertramp som LW oavsett vi inkluderar präster med katolska kyrkans lättsinne.

-En pastor som inte har karaktär att stå emot sina köttsliga lustar förgriper sig på oss troende i allmänhet och pastorers rykte i synnerhet. Par som gifter sig (i örebro) ska inte behöva snudda vid tanken att vigselförrättaren inte kan lägga band på sin åtrå till någon av dom trolovade.

-Är det sånt som försiggår med eukemeniaförsamlingens goda minne så är mitt råd att bums se över antagningen till pastorsutbildningen med ett lämplighetstest .

-Att negligera pastor Lenas vandel med argumentet att hon är en mördad trebarnsmamma är en skymf mot den lärdom vi har skyldighet att dra av hennes tragiska öde.

Två av fem män har gjort det. Vänstrat, alltså. (40 %)
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/ka39mQ/darfor-ar-man-otrogna
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-16 kl. 14:07.
Citera
2019-11-16, 13:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ett bra och relevant inlägg. Och SD´s familjeförhållande och barndom ÄR intressant i detta fall, just eftersom det är en total frånvaro på spår av båda.

Varför byter en vuxen broder sitt namn från D-sson till J-sson (minns inte om det var J-sson, men det var ett sonnamn?

Jag är övertygad om att en del av förklaringarna till SD´s Kluster B personlighets-syndrom finns i barndomen och ungdomen.

Ju mer man sett och läst gällande SD´s personlighet, desto mer förstår man vilket helvete LW och troligen HD (oavsett om hon är skyldig eller inte) kan ha varit i genom. Om och om igen.

Polis och åklagare har inte satt in SD som på Sannolika Skäl Misstänkt för att han inte följer Gamla Testamentet, utan på grund av bevis i alla former och vittnen.

Cloudedcrystalbeam kollade upp SD:s syskons uppgifter. Nu minns jag inte om namnbytet var p.g.a. giftermål eller inte.
Någon som kan hitta det inlägget?

Ja att SD hade en barndom utöver det vanliga är jag ganska övertygad om.
Citera
2019-11-16, 13:51
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Cloudedcrystalbeam kollade upp SD:s syskons uppgifter. Nu minns jag inte om namnbytet var p.g.a. giftermål eller inte.

Åkerb*rg -1971 om det är han du söker..
Finns iofs en yngre bror också, Andersson - 1976.
Citera
2019-11-16, 13:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Kanske var GENOM ett giftemål? För hur sannolikt är det att man byter från det lite mer ovanliga D-sson till typ J-sson utan riktigt anledning?

Så det kan vara genom ett giftemål. Men det finns sannolikt en anledning.
Citera
2019-11-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ett bra och relevant inlägg. Och SD´s familjeförhållande och barndom ÄR intressant i detta fall, just eftersom det är en total frånvaro av spår gällande både och...

Vi vet en del om LWs barndom, om den har påverkat henne på något
negativt vis vet jag inte.
Vad tror du?
Citera
2019-11-16, 13:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Åkerb*rg -1971 om det är han du söker..

Tack för svar!

Ja, då kan man ju förstå det. Hade för mig att det var någon i familjen som bytt till ett sonnamn. Fel av mig i så fall.
Citera
2019-11-16, 13:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Kanske var GENOM ett giftemål? För hur sannolikt är det att man byter från det lite mer ovanliga D-sson till typ J-sson utan riktigt anledning?

Så det kan vara genom ett giftemål. Men det finns sannolikt en anledning.

Fast när jag tänker efter så tycker jag mig minnas att hans fru inte hade det namn som han bytte till. Har för mig vi tyckte det var skumt.
Citera
2019-11-16, 13:56
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Tack för svar!

Ja, då kan man ju förstå det. Hade för mig att det var någon i familjen som bytt till ett sonnamn. Fel av mig i så fall.
Den andra brodern har det, Mart*in A*ndersson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in