2019-11-16, 00:10
Medlem
Träffar på dem dagligen då jag fått dem som grannar på jobbet.

Ganska stort spann på graden av nedsättningar på dem, ett fåtal verkar helt normala, vissa är gamla missbrukare, några är uppenbart utvecklingsstörda.

Lejonparten utgörs dock av svagsint WT som tillbringar hela dagen i rökrutan där de klagar konstant över alla krav de upplever sig ha på sig...
Citera
2019-11-16, 00:19
Medlem
killawifes avatar
Samhall är bara sysselsättning för de som inte passar in i arbetslivet. De tjänar inte bra, bara snäppet över socialbidrag, men får göra nånting vettigt med sin tid istället för att bra sitta och glo. ALLA kan inte ha 130 i IQ, 45 papp i månaden rent och 25 cm pille som den genomsnittliga Flashbackaren utan en del når inte riktigt hela vägen dit och då är det bra att det finns ett skyddsnät som fångar upp dom.
Att nedvärdera dessa personer är riktigt lågt och om man sysslar med det så bör man definitivt omvärdera sin människosyn.
Här i stan städar de på IKEA så man stöter på dom rätt ofta. Och som man redan sagt innan, ett stoooort spann av personligheter på samhall.
Citera
2019-11-16, 00:43
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LejonSomDetLater
Hej! Är det någon som vet något om Samhall egna erfarenheter eller så?
Om du tittar i någon av de +50 trådar (https://www.flashback.org/sok/samhall?so=w) som finns med rubriken "samhall" så kanske du kan komma till egen slutsats? Nä, skoja. Du kommer passa in perfekt.
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Träffar på dem dagligen då jag fått dem som grannar på jobbet.

Ganska stort spann på graden av nedsättningar på dem, ett fåtal verkar helt normala, vissa är gamla missbrukare, några är uppenbart utvecklingsstörda.

Lejonparten utgörs dock av svagsint WT som tillbringar hela dagen i rökrutan där de klagar konstant över alla krav de upplever sig ha på sig...
Läste igår om en användare som vittnat om att samhallsanställda på IKEA gjort en blixtstrejk. Föreståndaren till butiken hade hittat dem på baksidan, sittandes i gräset och rökte cigaretter, varpå de proklamerade sin strejkrätt. Lät förvisso som hittepå, men lite kan man tro ändå.

Delar uppfattning med dig, viss sinnesslöhet, anti-motivation att arbeta eller helt enkelt en dysfunktion i relation till att sköta ett vanligt jobb finns, varpå de blir anställda av samhall. Det är en bra sak, finns många trevliga inom samhall.
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-16 kl. 00:46.
Citera
2019-11-16, 00:48
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Vilka är det som anställs av Samhall ? utvecklingsstörda?
Nej, Samhall anställer numera bara (läs: främst) utlänningar med minimala svenskkunskaper. Det slutar oftast med att de får en plats någonstans som de sedan skiter fullständigt i att arbeta på.
Citera
2019-11-16, 00:49
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Samhall är bara sysselsättning för de som inte passar in i arbetslivet. De tjänar inte bra, bara snäppet över socialbidrag, men får göra nånting vettigt med sin tid istället för att bra sitta och glo. ALLA kan inte ha 130 i IQ, 45 papp i månaden rent och 25 cm pille som den genomsnittliga Flashbackaren utan en del når inte riktigt hela vägen dit och då är det bra att det finns ett skyddsnät som fångar upp dom.
Att nedvärdera dessa personer är riktigt lågt och om man sysslar med det så bör man definitivt omvärdera sin människosyn.
Här i stan städar de på IKEA så man stöter på dom rätt ofta. Och som man redan sagt innan, ett stoooort spann av personligheter på samhall.
De får ut cirka 17K efter skatt, så det är bra mycket mer än "snäppet över socialbidrag".
Citera
2019-11-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Lönen är bra med tanke man spenderar halva tiden att röka dricka bärs och kolla Netflix.

Jag hade det tvivelaktiga nöjet att bli tilldelad en prao-plats på Samhall när jag gick på högstadiet och jag kan rapportera att din bild absolut inte stämmer med min.

De jobbade på friskt med enklare sysslor och jag märkte inte av något slappande eller mygel alls. Det var inte det roligaste prao-stället, men definitivt karaktärsdanande.
Citera
2019-11-16, 01:39
Medlem
Vet att artisten ”Pontiak” har gjort en grym låt jag gärna vill rekommendera som heter just ”samhall”, sök upp den på spotify. Den låten gav mig en liten insyn om läget på samhall.
Citera
2019-11-16, 03:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Tråkigt att folk känner behovet att sparka på dem som redan ligger på botten av näringskedjan. Ska vi bete oss som nazisterna och börjar avliva alla med psykiska och fysiska funktionsnedsättningar. Det är bra att dessa människor har någon form av sysselsättning.
Tack! Exakt vad jag ville säga här.

Många av dessa människor har kämpat sig tillbaka från helvetet och fått en chans att långsamt hitta en fungerande vardag med vanor och struktur.

Har via jobbet träffat en hel del folk på ÅVC centraler som är anställda via Samhall och de flesta har jag uppfattat som positiva och engagerade i sina arbetsuppgifter.

Att ha ett jobb att gå till är en rättighet. Viktigt att sysselsätta människan.
Pinsamt att behöva läsa alla hatfulla inlägg.
Citera
2019-11-16, 03:36
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hur mycket ligger lönen på för dessa lirare?
Citera
2019-11-16, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Hur mycket ligger lönen på för dessa lirare?

Grundlönen för heltidsanställda på Samhall höjs från 20 899 kronor till 21 474 kronor från och med den 1 oktober 2019.

Tillägget för övertid, obekväm arbetstid och semesterlön ökar samtidigt med 2,3 procent.

För LFU-anställda höjs lönen från 17 982 kronor till 18 396 kronor.

Man ska kunna efter introduktion jobba åtminstone 50% men inga krav på heltidsarbete finns
Citera
2019-11-16, 04:53
Medlem
Statligt företag som enbart anställer funktionsnedsatta, och håller även i arbetsträning för långtidsarbetslösa.
Citera
2019-11-16, 08:21
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Vilka är det som anställs av Samhall ? utvecklingsstörda?

Samma typ av folk som Säpo anställer , enucker som mamma mäste klä på och sparka ut.
Totalt iickespontana och förutsägbara , Samhall är deras stora favorit även som löneutbetlnings firma😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in