2019-11-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nyfiken blir man.
Tydligen tillräckligt för att det lilla leendet förbyttes mot en helt annan min hos SD.

Så det verkade som att han förstod allvaret...för en gångs skull.
Antagligen teknisk bevisning är min gissning som gjorde att det blev från skäligen till sannolika skäl.
Citera
2019-11-15, 14:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Precis vad jag tidigare har deklarerat inom denna tråden, tre nya bevis samt ett nytt vittne, detta var orsaken till att SD fick ta ytterligare ett steg uppåt, från skäligen misstänkt upp till sannolika skäl för mordet på L*na Wesstr*m.

Sedan borde du ta dig en funderare över varför man plötsligt satta in en hel insats-styrka för att då vid det aktuella tillfället hämta in den mordmisstänkte SD, det finns ju vanliga polisbilar att använda vid sådana tillfällen då man skall hämta in en misstänkt person, men i detta fallet blev det inte så, och själv klart fanns det en orsak till att då plötsligt ha använt sig av en hel insats-styrka.

Mvh/ @JokerMannen

Bra att vittnet äntligen bestämde sig för att börja prata.

Jag anar varför man bestämde att använda insatsstyrkan i gryningen när alla mest troligt låg och sov.
Citera
2019-11-15, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Antagligen teknisk bevisning är min gissning som gjorde att det blev från skäligen till sannolika skäl.

Ja, det låter väl så, tycker jag också.
Jag misstänker att det är något som är svart på vitt, eftersom SD verkade tappa hakan.
Citera
2019-11-15, 14:41
Medlem
Citat:
Nyfiken blir man.
Tydligen tillräckligt för att det lilla leendet förbyttes mot en helt annan min hos SD.

Så det verkade som att han förstod allvaret...för en gångs skull.

"De - har - inget - på - mig"- leendet?
Citera
2019-11-15, 14:47
Medlem
Citat:
Precis vad jag tidigare har deklarerat inom denna tråden, tre nya bevis samt ett nytt vittne, detta var orsaken till att SD fick ta ytterligare ett steg uppåt, från skäligen misstänkt upp till sannolika skäl för mordet på L*na Wesstr*m.

Sedan borde du ta dig en funderare över varför man plötsligt satta in en hel insats-styrka för att då vid det aktuella tillfället hämta in den mordmisstänkte SD, det finns ju vanliga polisbilar att använda vid sådana tillfällen då man skall hämta in en misstänkt person, men i detta fallet blev det inte så, och själv klart fanns det en orsak till att då plötsligt ha använt sig av en hel insats-styrka.

Mvh/ @JokerMannen

Det fetade: Har du nån aning om vad det kan ha varit? Hade SD jaktlicens/vapenlicens?

Undrar om register över folk med vapenlicens finns tillgängliga för allmänheten, i så fall kan jag förstå hämtningen, men även HD blev väl hämtad av insatsstyrkan?

vad kan det annars vara som motiverade att man slog på Stora Trumman?
Citera
2019-11-15, 14:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, det låter väl så, tycker jag också.
Jag misstänker att det är något som är svart på vitt, eftersom SD verkade tappa hakan.

SD blev nog chockad över att vittnet svek honom. Med tanke på att det var någon som han trodde han kunde lita blint på.
Citera
2019-11-15, 15:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD blev nog chockad över att vittnet svek honom. Med tanke på att det var någon som han trodde han kunde lita blint på.
Sakta i backarna. Låt vara att det är torka i tråden men nu drar ni iväg med pseudoinfo igen. Finns ingenting som indikerar att ett vittne som var anledningen till att det räckte till sannolika.
Citera
2019-11-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Nästa tanke. Om hon nu förstår att SD har mördat L, så kanske det ligger till så att hon är jätterädd för honom och väljer att pakta fullt ut med honom i hopp om att sanningen ändå kommer fram till slut och han åker in. Vem vet??
Om det nu är HD som är den som har utfört handlingen så kanske SD försöker att skydda henne så gott han kan å det är därför hon är ute i det fria.

Lurigt sedan HD blev misstänkt också. Innan dess tänkte jag så där också: att hennes beteende berodde på att hon med rätta var livrädd för SD. Kanske stämmer det än, kanske finns det mer på HD. Det låter däremot osannolikt att SD skulle skydda HD så till den grad om BARA hon vore skyldig. Fast.... Kanske är han övertygad om det han sa till en början, att de aldrig får dit ngn för mordet, åtminstone så länge han behåller sin pusselbit.....
Citera
2019-11-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sakta i backarna. Låt vara att det är torka i tråden men nu drar ni iväg med pseudoinfo igen. Finns ingenting som indikerar att ett vittne som var anledningen till att det räckte till sannolika.

Sakta i backarna själv, tänk på bröstpasset.

Om du hade läst utifrån vad jag tidigare skrev inom mitt inlägg i dag så deklarerade jag att det handlade om TRE NYA BEVIS samt ett nytt vittne, det var den egentliga anledningen till att den mordmisstänkte SD fick stiga upp på stegen ytterligare ett extra steg, det vill säga, från skäligen misstänkt upp till sannolika själ.

Vad jag själv känner till fram till i dag och om vad som anbelangar den nu mordmisstänkte SD, så är jag mycket säker på att dom har mördaren på rätt plats, det är nog så @Snor-Johan att det är mycket hög sannolikhet att SD bringade livet av L*na Wesstr*m, men att HD var själva huvudpersonen bakom mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-15, 15:59
Medlem
Om man tänker att de misstänktas döttrar har berättat något av vikt för utredarna, familjen har avlyssnats och man har uppfattat att situationen kan bli farlig för andras liv finns det skäl att gå in med insatsstyrkan.
Något särskilt, tror jag hände dagen innan.

Sen kan det ju vara så JellyGray till sist insåg att han blivit förledd av sin lismande vän som nog ständigt planterade sina versioner och JG kan ha gått till polisen efter han sagt till SD: "Nej, Stef*n! Det där stämmer inte. Nu har jag fått nog av dina lögner och jag kommer berätta. Det du gör/gjort är inte rätt mot nån. Fn, vad jag är besviken på dig!"
Citera
2019-11-15, 16:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
/ .. /
Vad jag själv känner till fram till i dag och om vad som anbelangar den nu mordmisstänkte SD, så är jag mycket säker på att dom har mördaren på rätt plats, det är nog så @Snor-Johan att det är mycket hög sannolikhet att SD bringade livet av L*na Wesstr*m, men att HD var själva huvudpersonen bakom mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen
Nog för att HD hade all anledning att tycka illa om LW men då hade hon väl med sitt, enligt dig, häftiga temperament själv drämt en tallrik i skallen på henne.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-11-15 kl. 16:14.
Citera
2019-11-15, 16:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Kan ha varit något sådant också. Men jag tror inte det räckte ensamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in