2019-11-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hur vet du det? Är det någon som vet exakt hur länge de var ett par? I slutet av 2016 anmälde hon honom för trakasserier. Och i början av geocachingen så verkade det mer vänskapligt.

Enligt säkra källor. Dessutom information som kommit från flera håll. Några uppgifter säger dock sex år medan andra sju. Det kan ju ha med lite avrundning att göra och från när man räknar att relationen startat.
Citera
2019-11-14, 22:02
Avstängd
Kan någon förklara - Lena ville att han skulle skilja sig - han ville väl inte det till att börja med
utan ville bara doppa in-ut-i Lenas externa gryta - vilket gjorde henne förbannad.

Men sen skilde sig eller var paret på väg att skiljas o då borde ju allt vara bra mellan Lena o honom-
varför var det inte det - eller varför behövde hon dö i så fall.

Hon verkar ju vara knäpp också - trots barn o eget liv verkade hon vara besatt av schnabelterapi
till den grad att hon var beredd att vara Marrige Wrecker o skapa ännu fler skilsmässobarn
Citera
2019-11-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Enligt säkra källor. Dessutom information som kommit från flera håll. Några uppgifter säger dock sex år medan andra sju. Det kan ju ha med lite avrundning att göra och från när man räknar att relationen startat.

Tycker det verkar konstigt att en sådan kvinna som LW skulle finna sig i att vara hemlig älskarinna i 6 år, och sedan plötsligt få för sig att avslöja allt för HD för att strax efteråt avsluta relationen. Jag tror de enda som ev vet är väldigt nära vänner, som sannolikt ej skvallrat, så jag tar dessa säkra källor med en nypa salt.
Citera
2019-11-14, 22:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, 'Rosamund' har väl inte skrivit några artiklar alls vad jag vet. Men vilken artikel menar du är "gammal"? Syftar du inte på den här senaste betalartikeln i Aftonbladet då, den som du själv brukar citera:

"Om man ska gå efter den senaste artikeln verkar åklagaren...."skriver Rosamund i sitt inlägg.
Citera
2019-11-14, 22:22
Medlem
Citat:

Den stora frågan är väl vad man menar med relation?
Citera
2019-11-14, 22:23
Medlem
Citat:
Tycker det verkar konstigt att en sådan kvinna som LW skulle finna sig i att vara hemlig älskarinna i 6 år, och sedan plötsligt få för sig att avslöja allt för HD för att strax efteråt avsluta relationen. Jag tror de enda som ev vet är väldigt nära vänner, som sannolikt ej skvallrat, så jag tar dessa säkra källor med en nypa salt.

Vad säger att det va LW som avslutade relationen?
Citera
2019-11-14, 22:24
Medlem
Citat:

Du får nog läsa ikapp dagens tidigare inlägg. Jag tror citaten är gamla. Kanske anspelar de på tiden efter deras första två år. Inte helt omöjligt att SD försöker släta över sanningen heller. Hans lögner är väl en röd tråd rakt igenom hela denna soppan.
Citera
2019-11-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
]Men hon hade ju redan talat om den för HD över en kopp kaffe i L*enas hem!?[/b]

Isåfall var det snarare för att HD kände en sådan besvikelse över det som de hållit på med så att han kände sig tvungen att göra det för att i möjligaste mån komma "på god fot" med HD igen!? Något i den stilen ....
Hur man sen kan "leka" med människoliv på det sättet är hemskt.
(Spekulation)

Hade de suttit och pratat hemma hos Lena om otrohetsaffären? Var kommer dessa uppgifter från?

Fetade 2: Hur kan du veta hur HD tänkte/kände? Har du pratat med henne själv?
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-14 kl. 23:13.
Citera
2019-11-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den stora frågan är väl vad man menar med relation?

Så är det också. I mitt fall från mina källor så handlar det om att SD och LW träffades i smyg utan andras vetskap och där SD undanhöll information/ljög för HD samt var otrogen mot henne.

Ja var och en får väl tolka det fritt.
Citera
2019-11-14, 22:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur menar du nu?
Enligt dig hade LW och SD inget annat än vänskap mellan sig.
Om ens det på slutet - men inte enligt SD. - Att LW snodde honom på en massa FTF:er föll inte i god jord; ej heller att hon försvann som mystlösare. Sedan försvann också en pussellösare och allt i allo. - Nu kunde han inte längre känna "the smell of FTF in the afternoon".
Citat:
Ursprungligen postat av sno
På vilket sätt skulle SD kunna använda mordet gentemot HD?
Framför allt på ett sammanhållande sätt; något bägge i familjens intresse var betjänta att samarbeta kring. Härtill fick SD fritt spelrum att tota ihop div. historier om såväl LW:s anmälningar som vad hon egentligen utsatt honom för (fast han då inte velat bekymra HD med detta). - Naturligtvis var han oskyldig; det var väl någon av LW:s många manliga bekanta som fått nog.- Kom nu så sticker vi till USA!
Citera
2019-11-14, 22:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Efter Expressens artikel så har frågorna kring SD:s och LW:s hemliga relation blossat upp igen. Till att börja med så är det ju ett rätt lösryckt citat där vi inte vet i vilken kontext det är sagt. Det är ju onekligen format för att sätta en bra rubrik. Personligen tycker jag främst att SD i artikeln lämnar en vidöppen dörr för att sätta motiv på både han och HD.
Precis; det låter taget ur sitt sammanhang. Och 6 år bidde 2 - hur gick det till?
Citat:
Med stor säkerhet vet jag att SD och LW hade en hemlig affär i sex till sju års tid. Åtminstone i början utav relationen lovade SD att lämna HD för LW. Det är också så jag tolkar det att LW ville ha en seriös relation. Vilket uppsåt SD hade vet jag inte. Kanske övervägde han ett tag seriöst att lämna HD kanske ville han enbart utnyttja LW för sex. Kanske är det dessa inledande år som SD berör i artikeln.
@Blessedfruit har också skrivit att han lovade LW att lämna HD, men sköt upp det gång på gång.
Citat:
Sedan tror jag att LW insåg att hon fortsatt enbart skulle vara degraderad till älskarinna. Jag tror att hon här börjar försöka ställa krav på SD och begär ett beslut. När sedan ingenting händer börjar hon träffa andra utan SD:s vetskap. Han stör sig dock på detta och svartsjukan växer sig allt starkare. Han börjar försöka ställa krav på LW vilket hon inte accepterar.
Ja, det är i det här skedet när hon börjar fjärma sig och söka sig till andra män som ett kontrollbehov kan ta över med trakasserier och upptrappat våld som följd.

@Medinsyn hade i alla fall full koll på hur många män hon haft efter skilsmässan samt graden av intimitet:

"Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.
"
Citat:
Ingen vill vika sig och de fortsätter att trigga upp varandra. Till slut övergår det i fysiska attacker där incidenten i bilen skulle kunna vara den första. SD pratar själv om fler fysiska attacker så att vålden och hoten nu trappas upp är knappast någon vild gissning. LW fortsätter att träffa andra och SD börjar korsa alla gränser och hoten är till slut så grova att de i kombination med de fysiska attackerna börjar göra att LW fruktar för sitt liv. Hon dokumenterar allting och sparar det. Tack vare detta finns materialet hos utredarna idag.
En trolig följd av spänningen dem emellan, och hon var knappast den som lät sig styras.

Mycket klokt av henne att dokumentera allting; inte ovanligt att kvinnor som känner sig hotade till livet gör så. - En slags förkänning om vad som komma skall. Den egna dokumentationen kan komma att bli avgörande för en fällande dom. Varje enskilt fall där en kvinna dödas av sin man är en tragedi och ett enormt misslyckande från samhällets sida, som ska kunna erbjuda resurser för att förhindra att mannen verkställer sina hot. Vid handläggande av misshandelsärenden är det fåtalet som tas på allvar, och LW kom tyvärr att bli en av dessa kvinnor.
Citat:
Det hela slutar med den ödesdigra kvällen när SD skall sätta LW på plats en gång för alla. Steg för steg har det trappats upp och nu är han framme vid tröskeln där han till slut kliver över den så långt att det inte finns någon återvändo och det slutar med en död LW.
Din hypotes är att han kontaktade henne för att prata men att det går överstyr?
Citat:
Det går att få in HD i detta också men det är lite knepigare. JM:s teori lever fortfarande får man väl säga. Förmodligen ett utav de svar som står närmast på tur om HD skall in eller ut ur ekvationen eller möjligen med en annan rubricering.
Kan inte tänka mig att HD är ovetandes. Det finns en orsak till att hon är skäligen misstänkt; NFC har levererat något till hennes nackdel? Ett föremål som tillhör HD är upphittat i närheten av brottsplatsen? Hon bor trots allt alldeles i närheten.
Tidigare, i samband med häktningen, uppgavs att man sökte efter ett föremål - vad kan det vara - ett litet undangömt USB-minne?
- Och varför slängde mgm en mobil (hennes?) i närheten av sitt eget hus? - DNA på mobilen eller använde han/de handskar?
Citera
2019-11-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det där är iofs Expr:s tolkning av vad adv. B sade.Har inte sett något om det. - Men att det är fråga om någon slags "relation" tror jag alla kan vara överens om. - En geocacheinspirerad relation, kanske..? - FTF ett liggunderlag:
160425 https://coord.info/GLMR8QCA
Ja, det är jag övertygad om. - Kanske kan LW reda ut begreppen via digitalt material och tillförlitliga vittnen?

Budskap till LW? när SD den 25/4 -16 skrev "Hit skulle man återvända med en filt och en god vän och ha kul."

Softis besökte vitsippebädden på hans födelsedag 5/5 -16. Han var med och visade vägen för att få "present"?
https://coord.info/GLMWATD9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in