Citat:
Ursprungligen postat av
jo5h2pe
Tycker man att en moderator har gjort fel känns det ju mer naturligt att kommentera det i tråden än att skicka ett PM som kanske inte blir besvarat på ett tag.
Ok. Så du menar att en moderator som inte läser/ignorerar ditt PM kommer dyka på exakt samma text om den skrivs ut i själva tråden?
Jag vill nog påstå motsatsen.
Men vi kan hårddra det hela.
I en tråd om IKEAs köttbullars utbredning över världen så skriver du "IKEAs köttbullar smakar bajs"
Om jag då var moderator så hade jag först funderat på hur det kommer sig att du ens fick kunskapen att ens kunna göra den bedömningen. Sedan hade jag raderat det som OT eller kanske trams pga jämförelsen av smaken.
Om du sedan skriver i samma tråd "Moderatorn Provocative är ett rövhål. Han gav mig en varning för trams/OT"
Då blir det intressant.
För om Fb tar bort regeln om moderatorotgärder i detta scenario. Så har du i sak rätt. Provocative 3.0 ÄR ett rövhål vilket gör att scenariot spricker redan där då han aldrig lär bli moderator pga detta.
Men då kan vi ställa oss frågan. Hur i helvete kan du få denna moderatorskomentar till IKEAs kötbullars utbredning i världen?
Således är moderatoråtgärdsregeln kort o gott bara en markering för Offtopic. Tror till o med att den beivras på samma sätt.