2019-11-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
två stycken , 16 åring och en 19 åring enligt vad som ryktas om
Ok, dem blir nog gripna snart då får man hoppas.
Citera
2019-11-13, 12:15
Medlem
Var hittades Gm cykel?

Intressant att de inte var maskerade om det stämmer. Det betyder antingen att de kommer utifrån eller att de har ett sådant våldskapital att ingen kommer snacka (vilket är osannolikt då barn inte kan hålla tyst) De måste också om de var omaskerade hamnat tydligt på övervakningsfilm och då bör polisen släppa bilderna?
Senast redigerad av Ze123 2019-11-13 kl. 12:20.
Citera
2019-11-13, 12:30
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Ja.

Jag har nu fått reda på att den äldre, kriminelle, släktingen till Ahmad som först troddes vara den skjutna, heter också Ahmad. Dock ett annat efternamn som jag inte vill uppge ännu. Det förklarar varför släktingarna först trodde att det gällde den äldre Ahmad, som hänger med grovt kriminella i Nydala-Hermodsdalgängen.

Det var 2 st gm
Citera
2019-11-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Du har verkligen noll koll på möllan uppenbarligen.
Handeln pågår för fullt, kanske inte på Ystadgatan men mer eller mindre alla andra gator på möllan.
Handeln sker varje dag på året, knappast begränsat till helger. Jag ser dagligen pengar bytas mot droger. DAGLIGEN. Mest längst med stråket parkgatan vid bajsrondellen. Afrikanerna på sina cyklar. Det går inte att missa. Samt alla små gäng med araber runt om torget.

Jag bor där. Och nu pratade jag ju om torget, eller hur?
Citera
2019-11-13, 12:36
Medlem
GW sågar polisens arbete och är kritisk till att polisen bjuder in kriminella till samtal och pizza.

"– Det här är inga du pratar till rätta. Det här är personer du släpar in till finkan. Punkt."
Citera
2019-11-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det var 2 st gm

Inte som jag förstått det av vittnen i alla fall.
Eller så syftar de på själva skytten och inte den andra person som han kom dit farande på cykel med. Det var en och samma person som sköt båda.
Senast redigerad av anonn 2019-11-13 kl. 12:49.
Citera
2019-11-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Du har verkligen noll koll på möllan uppenbarligen.
Handeln pågår för fullt, kanske inte på Ystadgatan men mer eller mindre alla andra gator på möllan.
Handeln sker varje dag på året, knappast begränsat till helger. Jag ser dagligen pengar bytas mot droger. DAGLIGEN. Mest längst med stråket parkgatan vid bajsrondellen. Afrikanerna på sina cyklar. Det går inte att missa. Samt alla små gäng med araber runt om torget.
Precis, verkligem noll koll! Det är öppen droghandel hela tiden varje dag! Mitt framför ögonen på alla!
Citera
2019-11-13, 13:01
Medlem
Polisen bör släppa bilderna de har ! Alltid någon som känner igen någon av dem och sätter dit dem förhoppningsvis !
Citera
2019-11-13, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Var hittades Gm cykel?

Intressant att de inte var maskerade om det stämmer. Det betyder antingen att de kommer utifrån eller att de har ett sådant våldskapital att ingen kommer snacka (vilket är osannolikt då barn inte kan hålla tyst) De måste också om de var omaskerade hamnat tydligt på övervakningsfilm och då bör polisen släppa bilderna?

den hittades vid en gata nära ”kuken” tornet,
Citera
2019-11-13, 13:18
Medlem
Är det i tråden klarlagt varför dessa ungdomar blev skjutna?
Citera
2019-11-13, 13:25
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Var hittades Gm cykel?

Vad jag vet så är det inte bekräftat att det är någon av gm's cykel. Men den cykel som det fanns bilder på hittades på Klaragatan.

Är inte så hemma på gatorna i Malmö men med Google maps hjälp så tror jag att platsen är korsningen Klaragatan och Björkgatan.

Det är ganska nära brottsplatsen.
Citera
2019-11-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
den hittades vid en gata nära ”kuken” tornet,
Från Seved då kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto