2019-11-12, 23:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur konstigt det än kan låta: Jo, det var det: Tävlingsinstinkten tog över och kom ofta att bli föremål för svåra avväganden:

161229
LW https://coord.info/GLPZH03A
m.g.l. https://coord.info/GLPZG6H4
HTD https://coord.info/GLQ0B3WP

180501
LW https://coord.info/GLVR1CZV
LI https://coord.info/GLVP7EXZ
BX https://coord.info/GLVP6FJ8

180429
Barnen finns alltid i hennes tankar och är föremål för hennes omsorger:
https://coord.info/GLVR08NJ

Det borde egentligen inte gå att baktala henne med avundsjuka eller illasinnade kommentarer i olika skvallerbetonade tonarter. Hon fotograferade och dokumenterade det mesta i detalj. Hennes galleri tillsammans med alla hennes loggtexter säger det mesta om hennes rakryggade karaktär.

161229 Det var mellan de båda
anmälningarna LW gjorde mot SD.
Efter FAD i Linköping när hon delade
hotellrum med MgL. Och innan knoggnuggningen. Antagligen därför
SD inte ville följa med då.
Och LW hade parallella förhållanden med
dem så det var kanske därför hon ville
FTFa med MgL.

180501
”BeholderX och lingonet de planerade en dag under barnvecka hos mig, så jag fick avstå att ta sällskap med dem - tills det visade sig ett par dagar innan att alla barn skulle göra annat, på olika håll. Ha! Nu kunde jag ju hänga med i alla fall!”

Barnen kanske visste att mamma ville
göra annat så att de såg till så hon slapp
dem?

”Sunday, April 29, 2018Örebro, Sweden
Söndag och pannkaksfrukost och sen är prick alla barn nån annanstans, långledigt med klämdag och första maj är det ingen som behöver upp på måndagen så ingen behöver heller jagas hem tidigt. Framåt eftermiddagen tar jag mig för att cykla lite längre för första gången sedan vinterns benbrott och knäskador. Det är underbart skönt väder och jag vänder styret mot Latorp där jag ännu har rätt mycket kvar att logga. Passar utmärkt eftersom jag ännu inte törs cykla med SPD-skor och racer, så nu tar jag hybriden och kan obehindrat cykla grus och stig! Det blir ett par fina timmar med ca 35 km och fynd vid varje stopp i fin miljö och toppenfina gömmor, mestadels av vännen Latorp - så passande .

Detta måste bli den sista cachen på denna tur. Kvällsmat ska lagas och ätas med barnen, men först trampa upp till Garphyttan och sedan vända hemåt. Cachen ser helt nyplacerad ut, totalt obesvärad av väder och vinter. Härligt att kunna ta mig upp efter vinterns begränsningar med skadade ben. Tftc”

Träffade hon ens barnen under
barnveckorna? De verkar ha lärt sig att
hålla sig undan så att mamma kunde
göra vad hon ville.

Just det att hon har valt att dela så
mycket av sitt liv offentligt är väl just
anledningen till att det går att bilda sig
en egen uppfattning om henne?
Från hennes egna ord och foton.
Man behöver inte förlita sig på något
skvaller.
Citera
2019-11-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
161229 Det var mellan de båda
anmälningarna LW gjorde mot SD.
Efter FAD i Linköping när hon delade
hotellrum med MgL. Och innan knoggnuggningen. Antagligen därför
SD inte ville följa med då.
Och LW hade parallella förhållanden med
dem så det var kanske därför hon ville
FTFa med MgL.

180501
”BeholderX och lingonet de planerade en dag under barnvecka hos mig, så jag fick avstå att ta sällskap med dem - tills det visade sig ett par dagar innan att alla barn skulle göra annat, på olika håll. Ha! Nu kunde jag ju hänga med i alla fall!”

Barnen kanske visste att mamma ville
göra annat så att de såg till så hon slapp
dem?

”Sunday, April 29, 2018Örebro, Sweden
Söndag och pannkaksfrukost och sen är prick alla barn nån annanstans, långledigt med klämdag och första maj är det ingen som behöver upp på måndagen så ingen behöver heller jagas hem tidigt. Framåt eftermiddagen tar jag mig för att cykla lite längre för första gången sedan vinterns benbrott och knäskador. Det är underbart skönt väder och jag vänder styret mot Latorp där jag ännu har rätt mycket kvar att logga. Passar utmärkt eftersom jag ännu inte törs cykla med SPD-skor och racer, så nu tar jag hybriden och kan obehindrat cykla grus och stig! Det blir ett par fina timmar med ca 35 km och fynd vid varje stopp i fin miljö och toppenfina gömmor, mestadels av vännen Latorp - så passande .

Detta måste bli den sista cachen på denna tur. Kvällsmat ska lagas och ätas med barnen, men först trampa upp till Garphyttan och sedan vända hemåt. Cachen ser helt nyplacerad ut, totalt obesvärad av väder och vinter. Härligt att kunna ta mig upp efter vinterns begränsningar med skadade ben. Tftc”

Träffade hon ens barnen under
barnveckorna? De verkar ha lärt sig att
hålla sig undan så att mamma kunde
göra vad hon ville.

Just det att hon har valt att dela så
mycket av sitt liv offentligt är väl just
anledningen till att det går att bilda sig
en egen uppfattning om henne?
Från hennes egna ord och foton.
Man behöver inte förlita sig på något
skvaller.

Du är som alla andra sura och avundsjuka besserwissers som verkar tro att så fort en kvinna släpper in en man i sin lägenhet så handlar det om sex.

Har du aldrig haft ett vanligt vänskapsförhållande med en man?
Citera
2019-11-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De var inte svåra att förstå. LW ringer till den gifte SD mitt i natten och försöker locka honom att hänga med. SD väljer att stanna hemma.

Jag kan inte se detta som ett exempel på LW:s rakryggade karaktär.

Jaha? Hur vet du detta, skulle jag vilja veta. Satt du som en fluga på väggen där?
Citera
2019-11-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du är som alla andra sura och avundsjuka besserwissers som verkar tro att så fort en kvinna släpper in en man i sin lägenhet så handlar det om sex.

Har du aldrig haft ett vanligt vänskapsförhållande med en man?

Du har rätt. Vi är JÄTTE AVUNDSJUKA på LW. Tänk om man ändå kunde vara i hennes sits..

P.S. Man kan ha vänskapsförhållanden med män - utan att ligga med dem.
Citera
2019-11-12, 23:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast de geocacheloggar som 'letsdoit' länkade till här visar väl just att det verkar vara normalt förfarande att ge sig ut med kompisar och leta burkar mitt i natten. Åtminstone gav sig alltså LW ut på samma sätt även med andra:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, med MgL som hon också hade ett
förhållande med.
Det var antagligen det förhållandet som
var anledningen till bråken med SD som
ledde till de två anmälningarna hon
gjorde mot honom.

Och så var hon tvungen att hålla sig väl
med UW under den tiden också så att
han fullföljde skilsmässan med MH.
Hon måste ha haft det körigt där ett tag.
Det kanske var allt det som ledde till
konflikterna med SD.
Citera
2019-11-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hujedanimej!
Ditt problem kan sammafattas i att du tror SD eller HD är spritt språngande galna som hade kunnat slå ihål vem som helst och LW bara råkade bli den som blev utvalt offer? Så ser värden ut för den som inte förstår den.

Det kan inte bli mer "fel" än att byta vätskor i flera år med ä den hon fått lova trohet till Hanna.
Att inte förstå att det påverkat mördarens beslut att mörda LW är mer än dumt. Lika korkat som att försöka hindra medlemmar från att diskutera vad som är orsaken till mordet.
""""""""""""""""""""""""""""""
Jonas Håård, gruppledare för arbetsgruppen som Lena ingick i.

Precis som Lena Wesström är det misstänkta exparet ostraffade människor som är väl förankrade i lokalsamhället.

– De är inga främmande människor som kommit hit och misstänks för att ha slagit ihjäl någon, utan det är vanliga familjemänniskor som man har sett på stan. Det är många som tar skada från deras sida också, säger Jonas Håård.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/

Vad vill du egentligen säga med en gammal artikel som alla nog har läst flera gånger?

Eller misstänker du att det kan vara nån annan än SD/HD som kan vara skyldiga till det vedervärdiga mordet på Lena W?
Citera
2019-11-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur tänker en mördare som nekar i sten ända tills det inte går längre för att det visar sig att det finns bevis som visar att hen utom rimligt tvivel är skyldig? Hur känns det inombords när man med berått mod har tagit en annan människas liv under ett utdraget förlopp och med kraftigt våld? Hur känns det att ha lurat alla sina närmaste som har litat blint på sin älskade?

Hur vet du att det handlar om ett utdraget förlopp?
Citera
2019-11-12, 23:39
Medlem
Citat:
Oklart vad som avses. - Möjligen kan man tänka sig rättviseaspekten att HD efter att ha skaffat ett eget konto inte skulle kunna tillgodogöra sig SD:s fysiska loggningar. - Det bör kanske också tillföras ytterligare en aspekt, nämligen tidsaspekten. Någon regel bör kanske finnas för team som tidigare samkört allt, t.ex. att ingen del av arbetet med cachen får tillgodoräknas efter en övergångstid av t.ex. 14 dgr.

Men är det LW som bestämmer den regeln?
Citera
2019-11-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Så ser du världen och det säger mer om dig än någon annan. Lika korkat som att påstå att någon försöker hindra medlemmar att finna orsaken till mordet när du får mothugg i ditt eviga ältande att orsaken går att finna hos Lena som person. Du är i din fulla rätt att anse att Lena var en hemsk människa som provocerade fram detta mord av vanliga trevliga människor men du får då också tåla att andra inte delar din åsikt. Det är vare sig aggressivt eller försöka tysta någon att svara dig att du är full med skit. Det är min åsikt och det står jag för.

Men du påstår väl inte på fullaste allvar att istället för LW skulle det likaväl ha kunnat vara vem om helst?
Citera
2019-11-12, 23:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Oklart vad som avses. - Möjligen kan man tänka sig rättviseaspekten att HD efter att ha skaffat ett eget konto inte skulle kunna tillgodogöra sig SD:s fysiska loggningar. - Det bör kanske också tillföras ytterligare en aspekt, nämligen tidsaspekten. Någon regel bör kanske finnas för team som tidigare samkört allt, t.ex. att ingen del av arbetet med cachen får tillgodoräknas efter en övergångstid av t.ex. 14 dgr.

Är det en regel IRL eller en regel som du
tycker borde finnas?
Citera
2019-11-12, 23:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men du påstår väl inte på fullaste allvar att istället för LW skulle det likaväl ha kunnat vara vem om helst?

Inte vem som helst men säkert någon annan älskarinna som SD skulle ha satt klorna i
Citera
2019-11-12, 23:57
Medlem
Citat:
Då hade han själv kommit i kläm på flera sätt: det var i äktenskapet han åtnjöt flest fördelar. - Frågan är snarare: Hur skulle han tvinga frun att ”komma tillbaka”, eller mer specifikt: Hur kunde han tvinga henne att återigen dansa efter hans pipa - med eller utan papper?

Fakta kan ju hypotetiskt sägas vara att han inte klarade av pågående skilsmässa utan att mörda LW. - Mordet på LW utgjorde samtidigt inte anledningen till skilsmässan. Däremot kan han ju ha mördat den han fått för sig orsakat skilsmässan och därmed hans bekvämlighet och FTF-förluster, att tillförseln av färdiga pussel och mystar drastiskt skulle minska; kanske t.o.m. helt upphöra.

När LW mördades hade knappt tre mån hunnit passera efter att ansökan om skilsmässa inkommit till TR. - Redan en dryg vecka efter TR-stämpeln igångsätts operation övertalning med hjälp av bl.a. nostalgiska tillbakablickar, självömkande tirader mm:
En person hade SD inte fått ordning på, inte ens med ofredande och knoggnuggning - och det var LW. Hennes rättvisepatos erfordrade en rak dialog, och hon var efter allt att döma mycket skicklig på att föra en sådan dialog med bägge könen; hade många såväl manliga som kvinnliga vänner. - Däremot är det för den lyhörde ofta lätt att genomskåda SD:s utsagor eftersom han inte sällan är oskicklig på att ljuga.

Efter mordet på LW blir allting lättare, sett från SD:s horisont; den enda horisont som gäller: En sammanhållning av familjen erfordras, olika resor genomförs; manipulation kan ske parallellt med en närmast oundviklig samvaro till följd av mordet. Eftersom SD är MGM behöver han allt stöd han kan få av HD - vilket han antagligen inte är sen att kommunicera. För att via sitt Galleri torgföra sin support söker han få HD att som förr ställa upp på olika bilder, men det lyckas till en början inget vidare. Så småningom uppnås genom lirknings- och manipulationsprocessen vissa för SD positiva resultat, och till slut ligger hon och sprattlar i hans lilla försvarsask. Ett år efter mordet är han så säker på att gå i mål att han låter publicera en logg som kan sägas räcka finger åt både LW och polisen. https://coord.info/GLYND7CT

Anledningen till mordet på LW blir enligt den skisserade hypotesen ovan att SD behövde ett starkt skäl att återfå kontrollen över HD, men inte bara det: Han kan också ha tänkt att skaffa sig hållhakar. Och varför då inte slå två flugor i en smäll: LW hade anmält honom och vägrat underordna sig, och hon betedde sig efter alla sina FTF:er som en segrare; flera FTF:er hade hon lyckats lägga beslag på mitt framför näsan på honom. - Och om det var något SD hatade så var det att förlora.

En annan hypotes är att SD tappade behärskningen och pga svartsjuka eller upplevt hot agerat i vredesmod; ursinnig över något som LW sagt, gjort eller ämnade göra. - Ingenting har dock lagts fram som talar för detta, om inte sådana uppgifter finns i FUP. - T.ex. knoggnuggningen i bilen talar mer för ett behärskat och utstuderat sätt att lägga kraft bakom orden.

Uttalandet i den loggen är nog närmast sanningen om vad som egentligen hände den kvällen. Kanske skrev han den för att försöka verka oskyldig : Titta på mig! Jag är ärlig och uppriktig om var jag var och vad jag gjorde.
?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in