2019-11-12, 20:48
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Fick höra att kvinnans käkben låg 3 meter från kroppen. Skänker familjen en tanke. Skäms just nu för hur folk och sjukvården fungerar.
Citera
2019-11-12, 20:55
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Fick höra att kvinnans käkben låg 3 meter från kroppen. Skänker familjen en tanke. Skäms just nu för hur folk och sjukvården fungerar.

Hemskt. Är hon svenska?
Tänker på fallet med Emma (tror jag hon heter) som misshandlats svårt av en kränkt blatte.
Citera
2019-11-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Jag har aldrig hört talas om ett ärende där förvaltningsrätten går emot chefsöverläkarens rekommendationer, vart har du fått uppgiften om att det skulle vara vanligt?
Har jobbat på psykavdelning och pratat ganska mycket kring detta med en chefsöverläkare som varit med ett bra tag. Även föreläsningar i skolan tar upp det.
Citera
2019-11-12, 20:58
Medlem
Har inte läst tråden, men är det sagt om det var en svensk dåre eller en osvensk sådan?
Citera
2019-11-12, 20:59
Medlem
Ett tiotal personer (nära vänner antar jag) samlades alltså för en minnesstund. Samtidigt gör massmedia en ihjälskjuten knarklangaryngling till nåt sorts helgon så man tror att det ska bli årlig helgdag.

Jag frekventerar inte Flashback så ofta men av vad jag sett verkar Troian vara en av de vidrigaste personer jag aldrig mött. Fy fan, vilken psykopat den dåren verkar vara.
Citera
2019-11-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Har inte läst tråden, men är det sagt om det var en svensk dåre eller en osvensk sådan?

Enl tidigare i tråden:
Ibr*him R*m*d*n
* a
Nyfödd till Sverige, fel i huvudet + tung drogpundare. Så "svensk" - nej.
Citera
2019-11-12, 21:04
Medlem
SVT väljer att göra det klassiska snyftreportaget om de kriminella killarna (Möllanmordet) på Sydnytt där anhöriga bedyrar att de är helt oskyldiga till brott, anledningen till att sonen var känd av polisen var att han var vittne.

Om den oskyldige kvinnan i busskuren hörs inte ett ljud på SVT likt IKEA morden!

Vad tycker ni om SVT?
Citera
2019-11-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
SVT väljer att göra det klassiska snyftreportaget om de kriminella killarna (Möllanmordet) på Sydnytt där anhöriga bedyrar att de är helt oskyldiga till brott, anledningen till att sonen var känd av polisen var att han var vittne.

Om den oskyldige kvinnan i busskuren hörs inte ett ljud på SVT likt IKEA morden!

Vad tycker ni om SVT?

Det är ju inte bekräftat att hon är avliden. Media lär inte skriva om det förrän polisen har gått ut med det.
Citera
2019-11-12, 21:16
Medlem
Citat:

Ja det är för sorgligt. Det är ett fruktansvärt horribelt brott och vem som helst kunde varit offer.

Vi ska inte glömma att sjukvården och polisväsendet styrs av politik, utan egen makt.

Städa trappan uppifrån.
Citera
2019-11-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71

Japp. Hittar inte ens saken om kvinnan på SVTs lokalavdelning för Skåne längre. Verkar som den kommer bli grävd ner i "minneshålet".

Artikler och reportasjer om den kriminella snorungen som blev skjuten, finns det dock massor av på båda förstasida och lokalavdelning.
Citera
2019-11-12, 21:26
Medlem
Citat:
Vilka vidriga monster det finns som går ute lösa. Han skall aldrig mer komma ut om jag vore domare.
Citera
2019-11-12, 21:26
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Har jobbat på psykavdelning och pratat ganska mycket kring detta med en chefsöverläkare som varit med ett bra tag. Även föreläsningar i skolan tar upp det.

Har själv arbetat som ombud vid dessa förhandlingar och aldrig varit med om att förvaltningsrätten har gått emot läkarens rekommendation. Ingen av mina kollegor har varit med om det heller.

Vi har uppenbarligen olika erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in