2019-11-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,självklart var/är paret Davidsson mer än besvikna på LW.
Tänk dig in i situationen själv.
Du är gift och den ene träffar en älskarinna/älskare.. Som om inte det vore nog så håller det på i hela 6 år(inte en engångsgrej).Dessutom innehåller detta en massa bråk.Bråk ville väl inte SD ha?Han ville ha KUL inte bråk.
Alltihop ledde tillslut så att Frugan fick nog(hur orkade hon stå ut i 6 år?)Hon måste mått så dåligt av alltihop.Hela deras liv faller i spillror.Allt de trott på och byggt upp tillsammans förstört.
Det är LW som kommit dem emellan och inte respekterar paret ett dyft.
Deras gemensamma nämnare är naturligtvis simpla älskarinnan.(Hur hade hon mage att gå till frun sen och beklaga sig?Vad trodde hon att hon hade att hämta hos HD? Och SD?)...
HD tar initiativ till skilsmässan. LW tycks tröttna på SD. Nu när SD är nyskild med allt vad det inneburit för honom(sliten trött och tanken på en älskarinna får honom att må illa skulle jag tro) då är han inte längre intressant objekt för LW. SD står ensam kvar.Han saknar sin fru och allt de har haft ihop.
HD(som inneerst inne inte vill skilja sig för barnens skull om inte annat) säger när SD förmodligen kryyper tillbaka hem till MAMMA HD..Okej.. för att jag ska kunna tro på dig att du inte går till LW igen och efter allt LW ställt till med(otrohet skilsmässa m m ) så får du ta livet av henne.När hon är borta för gott.Kom då hem till mig(din trygghet..)Men då,,bara då som först! HD är anstiftaren SD verktyget.Han förstår HD och innerst inne håller han med henne.LW borde föregått som den själavårdare hon utbildade sig till och låtit SD fått vara.Hon borde aldrig fallit för frestelsen.Detta är Pudelns Kärna.

Kan också vara helt enkelt så att SD blev vansinnig när han hörde att LW hade tagit kontakt med HD efter allt det som hade hänt. Kanske för att SD hyste förhoppningar om en återförening eller åtminstone en lugn framtid med god kontakt med HD och barnen. Plus att han inte ville att HD skulle bli sårad mer.
Att han inte ens efter skilsmässan kunde bli fri från LW utan hon fortfarande försökte komma åt honom - via exfrun.

Det är ju många gånger så att maken börjar försvara frun (exfrun) när intresset för älskarinnan dalar.
Det som hade varit spännande i början är bara ren och skär plåga.

Tänka sig att nästan behöva slåss med någon som insisterar att truga sina bakverk till en.. Bakverk man har fått nog av..
Citera
2019-11-12, 11:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Alla känner till att en historia som förs vidare från person till person i flera led förvanskas mer och mer ju fler som är inblandade.
Till slut går det inte att känna igen historien.
Har du helt missat den grundläggande kunskapen i psykologi?

För att en del av de vuxna kanske själva är psykologer (dock inte hört.NW i sitt yrke utan fritid) och vet vikten av att återberätta korrekt vad ett barn säger!

Men alla vuxna är tydligen lågutbildade och ignoranta enligt dig.
Citera
2019-11-12, 11:06
Medlem
Citat:
Det var inte efter skilsmässan hon berättade.
Istället var det så att berättandet ledde till skilsmässan.
Du har missuppfattat igen.

Men då har ju SD än större anledning att puckla på henne.
Citera
2019-11-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om du läser mina inlägg en gång till om vilka som NW berättat till och att jag inte har anledning att misstro att någon av dem skulle förvanska hans uppgifter utan återberätta dem i stort sett samma så kanske du kunde förståt hinten.

Mer än så kommer jag inte diskutera om källor och dylikt. Ni får vänta på FUP.

Kommer en FUP så kommer det nog vara större och viktigare frågor än så som kommer avhandlas i första hand. Men visst är den något vi är många om att se fram emot.

Vi behöver inte gå in närmare på källor men kan du kanske uppge var i tiden dessa bråk och anmälningar från NW skall ha ägt rum?

Vidare så undrar jag om du kan verifiera uppgifterna om att socialen skulle vara inkallad flera gånger till Davidsson gällande deras barn?
Citera
2019-11-12, 11:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kan också vara helt enkelt så att SD blev vansinnig när han hörde att LW hade tagit kontakt med HD efter allt det som hade hänt. Kanske för att SD hyste förhoppningar om en återförening eller åtminstone en lugn framtid med god kontakt med HD och barnen. Plus att han inte ville att HD skulle bli sårad mer.
Att han inte ens efter skilsmässan kunde bli fri från LW utan hon fortfarande försökte komma åt honom - via exfrun.

Det är ju många gånger så att maken börjar försvara frun (exfrun) när intresset för älskarinnan dalar.

Tänka sig att nästan behöva slåss med någon som insisterar att truga sina bakverk till en.. Bakverk man har fått nog av..

Eller någon ny relation som LW hade men som ville avsluta och såg framför sig en likartad händelseutveckling... vad som ev försigick vid planket var kanske något slags avslutssamtal inledningsvis?
Citera
2019-11-12, 11:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om du läser mina inlägg en gång till om vilka som NW berättat till och att jag inte har anledning att misstro att någon av dem skulle förvanska hans uppgifter utan återberätta dem i stort sett samma så kanske du kunde förståt hinten.

Du har tidigare i tråden sagt att du inte känner någon av de inblandade.
Nu verkar du helt plötsligt känna både kamrater och föräldrar till LW:s barn.
Det är inte sannolikt att de, även om du har nästlat in dig hos dem, skulle anförtro något till dig.

Det verkar lite som om du har kontaktat Malin H för att få ihop mer negativa saker att skriva om LW och hela hennes familj.
Ni verkar känna samma hat mot LW och samma behov att skriva saker om barnen som de nog helst inte skulle vilja läsa.

Hur går det med forskningen?
Har du aldrig hört talas om att forskare ska vara iakttagare och inte delta i det de forskar om?
Hur går det med samtycket från dem du forskar om?
Det är inte bara information som gäller utan även informerat samtycke.
Citera
2019-11-12, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Källan till tråden är fortfarande Schazz.

Och vad som har hänt innanför dörrarna hos Wesströms det vet enbart de inblandade och soc/polis.
Citera
2019-11-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Absolut.Det kan mycket väl ligga till så också.Fullt förståeligt.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
För att en del av de vuxna kanske själva är psykologer (dock inte hört.NW i sitt yrke utan fritid) och vet vikten av att återberätta korrekt vad ett barn säger!

Men alla vuxna är tydligen lågutbildade och ignoranta enligt dig.
Nu är du löjligt naiv.
Varför skulle psykologer vara bättre på att återge något de har hört?
Citera
Medlem
Citat:
Det är en möjlighet att allt gick enligt hennes planer.
LW blev mördad och SD blir inlåst.
Ja visst!
Citera
2019-11-12, 11:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var inte efter skilsmässan hon berättade.
Istället var det så att berättandet ledde till skilsmässan.
Du har missuppfattat igen.

Vet du att det var anledningen till skilsmässan?
Vet du att Lena aldrig pratade med HD fler gånger efter det?

Du är snabb med att döma att andra skapar trådsanningar men du är inte bättre själv.
Citera
2019-11-12, 11:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kommer en FUP så kommer det nog vara större och viktigare frågor än så som kommer avhandlas i första hand. Men visst är den något vi är många om att se fram emot.

Vi behöver inte gå in närmare på källor men kan du kanske uppge var i tiden dessa bråk och anmälningar från NW skall ha ägt rum?

Vidare så undrar jag om du kan verifiera uppgifterna om att socialen skulle vara inkallad flera gånger till Davidsson gällande deras barn?

Det är standard att göra orosanmälningar angående barn om deras föräldrar blir föremål för brott mot person. LW hade anmält SD två gånger, även om det händelsevis från början kanske framstått som en okynnesanmälan som inte leder någonvart så försöker man följa de administrativa rutinerna (särskilt om man inte vill ge en presumtiv rättshaverist vatten på sin kvarn).
Vad soc sedan gör i de enskilda fallen har jag ingen vidare insyn i. Kanske ungarna får något slags samtal där de frågas om föräldern är våldsam eller använder sig av kränkande tilltal?
Samtal som kanske barnen inte heller känner sig bekväm med, men det är väl ambivalent, att måna om att höra sig för hur barnen har det mot obehaget att de kanske hamnar i en situation där de förväntas ange sina föräldrar, särskilt om barnen är tillräckligt stora att uppfatta ifall frågorna på något sätt är ledande?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-12 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in