Citat:
Ingen aning om var din siffra 72 procent kommer ifrån. Men det är alltid problematiskt att applicera en så pass bred kategori som "mord, dråp och mordförsök", på ett specifikt fall. Menar du att vid 72 procent av alla mord, dråp och mordförsök så är MGM "babeluring" (vad nu det är)? Jag tror inte det stämmer, men vi säger att det är så.
Det är inte jag som menar det, det är en ihopslagning av utrikesfödda, ej folkbokförda och 2 gen invandrare (dvs personer med 1-2 utrikesfödda föräldrar)
En babeluring är en kriminella individ från ovan nämnde grupp.
Siffran kommer från brå, sammanställningen finner du nedan
https://detgodasamhalletdotcom.files.wordpress.com/2019/06/rapport-om-invandring-och-brottslighet.pdf
Om du inte har något mer än känsloargument att tillföra så stå för det iafall. Att gömma de bakom utryck som "kritiskt tänkande" & min "långa erfarenhet i AB&S" för att därefter anklaga och ifrågasätta andra i tråden är.... osnyggt.
Citat:
I så fall, om det enda vi vet är "Person utsatt för mord, dråp eller mordförsök", så är det 72 procent sannolikhet att GM är "babeluring". Men allra oftast vet vi mycket mer. I går var det ju exempelvis en ung kille i Malmö som sköts ihjäl. Jag skulle säga att med mer än 90 procent säkerhet har GM utländsk härkomst. Om det vi vet är att en jägare i Älvdalen skjutit ihjäl sin fru med gevär, så är siffrorna kanske de omvända.
Och om du nu inte vet om det var en jägarfru på besök i malmö eller ej så får vi väll hålla oss till någon sorts sannolikhet? om du nu endå vill ifrågasätta det mest troliga scenariot, varför inte gå all in?
-Det va Donald Trump som gjorde det i busskuren mot Greta med en planka? (FI-VänsterCluedo anyone......)
Citat:
I det här fallet finns det uppgifter som tyder på att GM är allvarligt psykiskt sjuk, och det beskrivs som ett vansinnesdåd. Det vill säga vi vet mer än "person utsatt för mord, dråp eller mordförsök". Med de erfarenheter jag har skulle jag inte säga att det är en typ av brott som domineras av personer med utländsk härkomst. Inte heller av infödda svenskar, för den delen.
Hänvisar du fortfarande till rena känsloargument? "Med de erfarenheter jag har skulle jag...." plz.... brukar du stärka dina teser genom att gråta och skrika hysteriskt ? Mord dråp och mordförsök domineras av personer med utländsk härkomst, att du inte förstår eller vill förstå hör väll inte till saken.
Citat:
Med förmåga till kritiskt tänkande menade jag i det här fallet att kunna ifrågasätta användares påståenden om brottsoffer, gärningsman eller motiv. Tror inte det är mindre relevant idag än på 80- eller 90-talet.
Om du envist stod fast vid att dina känslor trumfar verkligheten så skulle du troligtvis hafft fel även under 80 o 90 talet. Dina slutsatser och argument i denna tråd skulle iafall tillfört något om vi satt här i november 89..... Dock har mycket vatten har runnit unnder bron (och många babeluringar rusat över den) de senaste 30åren...