2019-11-11, 02:13
Medlem
Är det något som vet offrets etnicitet samt MGMs etnicitet? Vad säger ryktena på gatan Malmö??
Citera
2019-11-11, 06:46
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormixed
Vad jag läser mellan raderna är att det som krävdes på en psykiatrisk avdelning var att man som anställd med våld dominerade patienterna - är det korrekt uppfattat? Med det resonemanget om omvårdnad känns det tryggt att du lämnat psykiatrin bakom dig.

Vad ska man göra när dårarna får sina damputbrott då? Låta dem slå sig trött?
Citera
2019-11-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ingen aning om var din siffra 72 procent kommer ifrån. Men det är alltid problematiskt att applicera en så pass bred kategori som "mord, dråp och mordförsök", på ett specifikt fall. Menar du att vid 72 procent av alla mord, dråp och mordförsök så är MGM "babeluring" (vad nu det är)? Jag tror inte det stämmer, men vi säger att det är så.

Det är inte jag som menar det, det är en ihopslagning av utrikesfödda, ej folkbokförda och 2 gen invandrare (dvs personer med 1-2 utrikesfödda föräldrar)
En babeluring är en kriminella individ från ovan nämnde grupp.

Siffran kommer från brå, sammanställningen finner du nedan https://detgodasamhalletdotcom.files.wordpress.com/2019/06/rapport-om-invandring-och-brottslighet.pdf

Om du inte har något mer än känsloargument att tillföra så stå för det iafall. Att gömma de bakom utryck som "kritiskt tänkande" & min "långa erfarenhet i AB&S" för att därefter anklaga och ifrågasätta andra i tråden är.... osnyggt.

Citat:
I så fall, om det enda vi vet är "Person utsatt för mord, dråp eller mordförsök", så är det 72 procent sannolikhet att GM är "babeluring". Men allra oftast vet vi mycket mer. I går var det ju exempelvis en ung kille i Malmö som sköts ihjäl. Jag skulle säga att med mer än 90 procent säkerhet har GM utländsk härkomst. Om det vi vet är att en jägare i Älvdalen skjutit ihjäl sin fru med gevär, så är siffrorna kanske de omvända.

Och om du nu inte vet om det var en jägarfru på besök i malmö eller ej så får vi väll hålla oss till någon sorts sannolikhet? om du nu endå vill ifrågasätta det mest troliga scenariot, varför inte gå all in?
-Det va Donald Trump som gjorde det i busskuren mot Greta med en planka? (FI-VänsterCluedo anyone......)

Citat:
I det här fallet finns det uppgifter som tyder på att GM är allvarligt psykiskt sjuk, och det beskrivs som ett vansinnesdåd. Det vill säga vi vet mer än "person utsatt för mord, dråp eller mordförsök". Med de erfarenheter jag har skulle jag inte säga att det är en typ av brott som domineras av personer med utländsk härkomst. Inte heller av infödda svenskar, för den delen.

Hänvisar du fortfarande till rena känsloargument? "Med de erfarenheter jag har skulle jag...." plz.... brukar du stärka dina teser genom att gråta och skrika hysteriskt ? Mord dråp och mordförsök domineras av personer med utländsk härkomst, att du inte förstår eller vill förstå hör väll inte till saken.

Citat:
Med förmåga till kritiskt tänkande menade jag i det här fallet att kunna ifrågasätta användares påståenden om brottsoffer, gärningsman eller motiv. Tror inte det är mindre relevant idag än på 80- eller 90-talet.

Om du envist stod fast vid att dina känslor trumfar verkligheten så skulle du troligtvis hafft fel även under 80 o 90 talet. Dina slutsatser och argument i denna tråd skulle iafall tillfört något om vi satt här i november 89..... Dock har mycket vatten har runnit unnder bron (och många babeluringar rusat över den) de senaste 30åren...
Citera
2019-11-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
En lågoddsare är att GM är någon form av öststatare. Planka = bygge. Vilka jobbar på byggen i dagens Sverirge? Öststatare.

Fast de jobbar inte under nätterna.

Har i alla fall inte sett byggarbetare där under nätterna.

Även under dagarna stöter man som mest på nån enstaka knegare.
Citera
2019-11-11, 09:32
Medlem
Misstänkt GM är nu begärd häktad.
Senast redigerad av Larunko 2019-11-11 kl. 09:40.
Citera
2019-11-11, 09:33
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Vad ska man göra när dårarna får sina damputbrott då? Låta dem slå sig trött?

Lågaffektivt bemötande?
Citera
2019-11-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
BO och GM är okända för varandra. Hur lyckades polisen hitta GM så snabbt?

50 meter från brottsplatsen ligger ett kommunalt hus som drivs av socialen - Lönngården.

Förr var det ett boende för alkisar i äldre ålder. Lite stökigt, men man tjafsade med varandra.

På senare tid har kommunen öst in allehanda hemlöst bråte här.

Såg ett vittne GM försvinna in i den kåken?

Lönngården är fortfarande ett kommunalt boende för äldre alkoholister. Numera är det bara för män. Det finns ett motsvarande boende för kvinnor på Hasselgatan. Det bor inte allmänt hemlösa människor där. Där finns vakt dygnet runt som öppnar dörren. Jag skulle säga att det är uteslutet att MGM bor på Lönngården.

Tidigare låg ett annat kommunalt boende intill, Gulmåran. Detta boende tillhörde stadsdelen Södra Innerstaden. Där placerades hemlösa missbrukare som tillhörde stadsdelen. Gulmåran finns inte längre. Södra Innerstaden, numera stadsdelsområdesförvaltning (sof) Innerstaden har sitt boende för aktiva missbrukare uppe vid Södervärn nu.

Det finns mängder med olagliga lägenheter på/runt Norra Grängesbergsgatan, alltså lokaler som inte är avsedda för ändamålet bostad. Det finns för övrigt mängder med olagligheter där överlag. Hela området runt NG-gatan är närmast som ett parallellt samhälle. Där finns en träffpunkt för nyktra/drogfria människor som sköts av kommunen och är öppet på dagtid men resten av verksamheterna är privata firmor och/eller ljusskygga "bolag".
Citera
2019-11-11, 10:37
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Lågaffektivt bemötande?

Gärna för mig i de fall det fungerar.
Citera
2019-11-11, 11:39
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Dagboksblad B 10753-19 Malmö tingsrätt
https://docdro.id/6e032BM
Citera
2019-11-11, 11:45
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Dagboksblad B 10753-19 Malmö tingsrätt
https://docdro.id/6e032BM

En babbeluring... svårtippat.
Citera
2019-11-11, 11:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Någon som känner igen namnet, eller vet något om mgm?
Citera
2019-11-11, 11:49
Medlem
Skriven på Bennets väg 39 lgh 1104
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här