2019-11-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vet ej om hon namngett nån men så sa hon i första intervjun efter hon frisläppts.

Kvinnan säger till Expressen att hon har berättat för polisen vem hon tror ligger bakom attacken mot Henrik Olsson Lilja.
Jag har berättat för polisen lite mer detaljerat. Jag vet inte om de undersöker och rotar i det jag har sagt. Jag tror att de gör det, de borde i varje fall det.

– Efter en stunds övervägande kände jag att jag inte skulle må bra med mig själv om jag inte sa någonting. Så brukar jag ofta resonera, att det är bättre att säga något så har du samvetet fritt, än att undra: tänk om jag hade sagt, vad hade hänt då?
Hon säger också att hennes teori är att det handlar om någon som är kopplad till organiserad brottslighet.
– Jag tänker inte utveckla hur, eller på vilket sätt. Men jag har hyggligt goda grunder för att tro att det är på det sättet.
Henrik Olsson Lilja sköts i bröstet och huvudet och har vårdats på sjukhus. Tidigare under tisdagen lämnade han sin första kommentar efter skjutningen till Expressen.
– Jag mår efter omständigheterna väl. Dock trött och fokuserar på återhämtning. Jag har därför svårt att kommentera ytterligare just nu.

Vi ska ha med i bakhuvudet också att KL i korrespondens med rätten beskriver svårigheterna att hitta en bra advokat som kan ta sig an detta då det är ”kopplat till organiserad brottslighet”. Hennes tvist med HOL alltså. Den är direkt kopplad till organiserad brottslighet enligt henne. Hur?

Något hon antagligen spunnit vidare på hos polis och i media?
Citera
2019-11-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Men..

Du verkar förbise att KL sitter i en intervju och berättar att hon hjälpt poliserna att leda in dem på spåret om att gärningsmannen finns kring den organiserade brottsligheten. En högt uppsatt person säger hon i intervjun. Vad har hon mer sagt till polisen ? Det vet varken vi eller den person som just nu sitter häktad, inplockad under en gryningsräd.

Om KL dessutom är anstiftare kan du nog föreställa dig vem som just nu sitter och känner sig bespottad. Jag tror att tystnadskulturen upphör precis i den stund det går upp för Billy att han är grundlurad.

Fortsättning följer !

Du har uppenbarligen ingen aning om hur tystandskulturen fungerar, det spelar ingen roll om du blivit nergolad av någon annan, speciellt inte någon som inte ens är kriminell i samma bemärkelse.

Vill han hämnas på KL så görs det utanför rättssalen och utan myndigheters inblandning, som vanligt.
Citera
2019-11-10, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vi ska ha med i bakhuvudet också att KL i korrespondens med rätten beskriver svårigheterna att hitta en bra advokat som kan ta sig an detta då det är ”kopplat till organiserad brottslighet”. Hennes tvist med HOL alltså. Den är direkt kopplad till organiserad brottslighet enligt henne. Hur?

Något hon antagligen spunnit vidare på hos polis och i media?
Vet vilken dom du syftar på det är när KL har problem att skaffa ny advokat. Vad jag minns så skrev hon där "kopplat till organiserad brottslighet fastighetsaffärer". Bara en liten parantes men vad jag minns reagerade jag just på att hon skrev "fastighetsaffärer" vilket hon inte nämnde i intervjun med AB.
Citera
2019-11-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vet vilken dom du syftar på det är när KL har problem att skaffa ny advokat. Vad jag minns så skrev hon där "kopplat till organiserad brottslighet fastighetsaffärer". Bara en liten parantes men vad jag minns reagerade jag just på att hon skrev "fastighetsaffärer" vilket hon inte nämnde i intervjun med AB.

”...målet har koppling till organiserad brottslighet.”
Inget om fastighetsaffärer om det inte framgår av någon annan bilaga.

Det är det som står i ”hundvaktens” mejl jag syftade på. Aktbilaga 18 i målet om/ överklagan bodelningen.

https://cdn-24.minfil.com/X0V3Rf5bna/866ad9b6-1573387037/Aktbil+18+overklagan+KL.pdf

Vill man dissekera dokumentet i övrigt så finns det hur mycket konstigheter i det som helst. Och det har också gjorts tidigare i tråden.
Senast redigerad av Avel 2019-11-10 kl. 12:57.
Citera
2019-11-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Men..

Du verkar förbise att KL sitter i en intervju och berättar att hon hjälpt poliserna att leda in dem på spåret om att gärningsmannen finns kring den organiserade brottsligheten. En högt uppsatt person säger hon i intervjun. Vad har hon mer sagt till polisen ? Det vet varken vi eller den person som just nu sitter häktad, inplockad under en gryningsräd.

Om KL dessutom är anstiftare kan du nog föreställa dig vem som just nu sitter och känner sig bespottad. Jag tror att tystnadskulturen upphör precis i den stund det går upp för Billy att han är grundlurad.

Fortsättning följer !

Om jag inte minns fel nu så ska det vara 2 personer som är häktade
Citera
2019-11-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Äh, mördas direkt på anstalt.
Så tätt duggar inte morden, bandmedlemmar separeras eller isoleras av KV.

Om hon nu har ett finger med i spelet:

För övrigt skulle han nog knappast anses som golbög - om hon tex inte betalar. Det skulle väl kunna byta måltavla likaväl, att hon får ett pris på huvudet?
Sitter hon sen och lite underfundigt hotar via media kanske hon inte blir så poppis.

Så några små marginaler finns att han kan börja prata.
Hon kan säkert jiddra med rättsväsendet men det anses nog inte lika ok i BRs kretsar att hota eller blåsa nån.

Gulligt av dig att du tror att man inte är stämplad golbög för att man inte fått betalt..

Kan inte ni som uppenbarligen inte har en aning om hur tystnadskulturen fungerar bara hoppa över sådana här dumma uttalanden.

Om din mamma skulle bli avrättad så ursäktar det inte en golning i den världen, än mindre en eventuellt utebliven betalning.

INGET ursäktar golande, kan folk bara fatta det i denna tråden, otroligt tjatigt.
Citera
2019-11-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ber om ursäkt om detta redan tagits upp, inte helt enkelt att snabbt skumma igenom denna 1000-sidiga tråd.

Åtal för detta mål (Stockholms TR B 589-19) finns här: (FB) Tidigare Vinge-advokat åtalad för ekobrott på hundratals miljoner

Pågår nu alltså?
Citera
2019-11-10, 13:55
Medlem
develis avatar
Citat:
På tal om vad KL säger så kan man undra om det namn på högt uppsatt person som hon delger polisen i förhör kommer ut på något sätt även om hon själv ej åtalas. Har Billy rätt att ta del av alla förhör som gjorts i fallet och då kan läsa vem KL pekat ut och ojsan det var en polare till honom och tids nog får den här högt uppsatte personen reda på att KL suttit hos polisen och i riksmedia och pratat om den snubben.
Lite långsökta tankar men ändå intressant med detta utpekande av KL och hur uppgiften hanteras i förundersökningen/slasken. Om alls.
Jag förstår att det kanske inte kan tas med i fup men samtidigt så kan ju Billys försvarare använda uppgiften som att den skjutne personens fd fru pekar ut en annan. Det var ju på ”hyggligt goda grunder” osv. Förvisso svårt att sätta mot DNA och annat men ändå.

Sen framkom det i media att flera personer tagits in till förhör i samband med gripandet av Billy. Givetvis personer kopplade till Billy får man anta. Vad kan det vara för personer? Polisen vill veta hur han rört sig innan händelsen kanske.

Har även KL, som intressant i utredningen, tagits in på nya förhör i och med den nya utvecklingen i gripandet av Billy?
Plockas hon in igen lär väl frågan kunna lyftas och det är ju hon.själv som varit så ivrig att dela tips om uppdragsgivare eller vad hon nu delgett inom organiserad brottslighet. Nåt med högt uppsatt var det väl iaf.

Att det sen inte kan användas i ett ev åtal om sittningen blir kort igen är ju givet men då har det väl fyllt sin funktion. Det torde röra sig om tip toe för att det ska hålla sig på rätt sida regelverket.
Citera
2019-11-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ber om ursäkt om detta redan tagits upp, inte helt enkelt att snabbt skumma igenom denna 1000-sidiga tråd.

Åtal för detta mål (Stockholms TR B 589-19) finns här: (FB) Tidigare Vinge-advokat åtalad för ekobrott på hundratals miljoner

(FB) Tidigare Vinge-advokat åtalad för ekobrott på hundratals miljoner

Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Pågår nu alltså?

Kanske större risk att den åtalade skulle bli skjuten då det finns drygt 70 missnöjda målsägare. I så fall före 15/1 2019 då han blev gripen. Istället skjuts hans försvarsadvokat nio månader senare? I vilket syfte?

HOL fick väl kliva av pga skjutningen då stämningsansökan från 22/10 har en annan försvarare?

Ser ingen koppling till skjutningen.
Citera
2019-11-10, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Gulligt av dig att du tror att man inte är stämplad golbög för att man inte fått betalt..

Kan inte ni som uppenbarligen inte har en aning om hur tystnadskulturen fungerar bara hoppa över sådana här dumma uttalanden.

Om din mamma skulle bli avrättad så ursäktar det inte en golning i den världen, än mindre en eventuellt utebliven betalning.

INGET ursäktar golande, kan folk bara fatta det i denna tråden, otroligt tjatigt.
Mästerkatten i kriminella stövlar.

Jag diskuterar att KL kan hamna i bad standing inför en kriminell gruppering.
För att hon verkar mer än störd. En arrogant fallen stjärna som är blåslagen stundom, provokativ, slåss och tappar konceptet på fyllan - och har blåst andra.på pengar.
Ingen jättestabil uppdragsgivare med andra ord och hur snacket går via Billy påverkas väl av hur många.han diskuterar ämnet med.
Om så är fallet.
Citera
2019-11-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mästerkatten i kriminella stövlar.

Jag diskuterar att KL kan hamna i bad standing inför en kriminell gruppering.
För att hon verkar mer än störd. En arrogant fallen stjärna som är blåslagen stundom, provokativ, slåss och tappar konceptet på fyllan - och har blåst andra.på pengar.
Ingen jättestabil uppdragsgivare med andra ord och hur snacket går via Billy påverkas väl av hur många.han diskuterar ämnet med.
Om så är fallet.

Det är inte omöjligt.

Folk verkar dock tro att det finns fall som ursäktar golning, det är fel.
Citera
2019-11-10, 14:11
Avslutad
Citat:
”...målet har koppling till organiserad brottslighet.”
Inget om fastighetsaffärer om det inte framgår av någon annan bilaga.

Det är det som står i ”hundvaktens” mejl jag syftade på. Aktbilaga 18 i målet om/ överklagan bodelningen.

https://cdn-24.minfil.com/X0V3Rf5bna/866ad9b6-1573387037/Aktbil+18+overklagan+KL.pdf

Vill man dissekera dokumentet i övrigt så finns det hur mycket konstigheter i det som helst. Och det har också gjorts tidigare i tråden.
Jag pudlar på uppgiften om fastighetsaffärer. Där måste jag uppfattat fel. Jag trodde att det var med i detta brev men så var inte fallet utan det står endast kopplad till organiserad brottslighet.
https://minfil.com/x3q5lc9bna/BR_Aktbil_18_overklagan_KL_pdf

Det som kan nämnas är väl att brevet inkom 2017-10-30 och där är KL som sagt redan inne på att HOL håller på med organiserad brottslighet. Vilken trovärdighet detta brev har går inte att uttala sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in