2019-11-10, 12:20
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hologram9191
Då hoppas jag innerligt att när du en dag får barn för jag antar att du själv inte har barn om du kan sitta och skriva sånt också får se ditt egna barn död i en skottlossning som inte ens hunnit fylla 18 år! Denna killen var inte någon stor kriminell alls överhuvettaget bara sålt lite gräs här och där och inget utöver det och det är garanterat någon som känt sig förnedrad av någon och sen velat få upp sin status.

Jag menar att det finns gott om helt oskyldiga vanliga mänskor runt möllan, plus invandrare som sköter sig, barnfamiljer etc. Det är ju det man lackar på att de kriminella har tagit över här. Tyvärr är det nog många med barn eller utan som inte känner nåt inför denne femtonårings död, Malmö är fullt med kriminella ungdomar som förstör och man kan inte tycka om dem allihop man har blivit lite förhärdad. Man tänker bara det inte blir mitt barn, min kille, min tjej som hamnar helt oskyldig i ett skottdrama eller sprängning
Citera
2019-11-10, 12:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaron.Keener
Nej, du har så fel man bara kan ha, det är deras PAPPOR som har gjort fel. Dessa ungarna verkar helt sakna en manlig förebild i sina liv, en man som visar deras söner vad som är rätt och vad som är fel. De saknar en pappa som ger sina barn tid och uppmärksamhet när han kommer hem från sitt arbete, en pappa som bryr sig. Istället har de en pappa som efter en kväll på föreningen skickar ut ungarna ur lägenheten för att han är trött och orkar inte höra deras oväsen i hemmet.

Det är inte bara en mammas ansvar att uppfostra barn.. Men ditt uttalande visar ju bara hur du själv verkar ha haft det och hur du ser på saken. Men man är två när man gör barnen, man ska fan vara två till att uppfostra dem också.

Självklart är det bådas ansvar, men nu citerade jag en kommentar som gällde just mamman. Känns inte som det krävs särskilt mycket för att ungarna inte ska springa runt på stan med skjutvapen. Jag hade närstående som befann sig på platsen, och det är inte första gången.
Citera
2019-11-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
"Malmöpolisen har i veckan dessutom slagit ut en tung gruppering. Tre personer har begärts häktade misstänkta för grovt narkotikabrott."

Nån aning om vem som blev gripen?

Samt krig mellan vilka grupper. M*kky mot Gh*ra? Baserar på att dessa igår var gh*ras springisar?

Bla M*rdin Osm*n

*a
Citera
2019-11-10, 12:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tycker att skjutningen verkar vara väldigt chansartad och om det inte är en väldigt skicklig skytt så borde risken vara stor att någon oskyldig drabbats.

Man kan nog anta att gärningsmännen är mycket unga och höggradigt nervösa. Naturligtvis borde de dragit upp något för ansiktet gått in, identifierat sina mål. Därefter börjar skjuta så skulle alla kastat sig ner under borden och då kunde de gå fram till de tilltänkta och avlossa nådaskotten. Men de vågade inte gå in antagligen rädda att bli övermannade. De sköt först genom fönstret men om de därefter gick inte framgår inte av tillgängliga uppgifter. Det var inte proffskvalité på jobbet i varje fall.
Citera
2019-11-10, 12:29
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hologram9191
Då hoppas jag innerligt att när du en dag får barn för jag antar att du själv inte har barn om du kan sitta och skriva sånt också får se ditt egna barn död i en skottlossning som inte ens hunnit fylla 18 år! Denna killen var inte någon stor kriminell alls överhuvettaget bara sålt lite gräs här och där och inget utöver det och det är garanterat någon som känt sig förnedrad av någon och sen velat få upp sin status.
?????!!!!!!

Du vet väl inte om grabben "bara sålt lite gräs"?
Citera
2019-11-10, 12:38
Medlem
laymedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Inte grovt kriminella, sprang lite åt några äldre inget mer inget allvarligt
Du verkar insatt i detta. Kände du killarna? Vad tror du ligger bakom skjutningen?
Citera
2019-11-10, 12:38
Medlem
Såg att H*mdi har kopplingar till Hässleholm (verkar ha gått gymnasieskola i HLM) och familjen R*dojcic som även tros vara inblandade i sprängdådet i Hässleholm 6/11.

Någon som vet mer om vilken kopplingen dem emellan, släktskap eller annat?
Citera
2019-11-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
?????!!!!!!

Japp, och en annan grej är det där bagatelliserandet av gangsterverksamhet. "Bara sålt lite gräs"... Det är en anledning till att unga kan hamna jävligt snett: deras tidiga kriminella gärningar bagatelliseras!

Vissa folkgrupper har en högre tolerans mot kriminalitet än andra och ja, tycker t ex att sälja gräs inte är så farligt. Det är HELT fel attityd till problemet, speciellt när det är småungar det gäller. Självklart är det lätt att bli ännu grövre kriminell när det finns idioter i deras omgivning som inte reagerar adekvat på deras felaktiga handlingar. "Bara sålt lite gräs"...
Citera
2019-11-10, 12:40
Medlem
Kan det vara så att bilen som sprängdes inte är relaterad till det avsedda brottsoffret? De bara tog någon slumpmässig? Annars kan man ju undra varför den är parkerat där om BO sitter på en pizzeria på Möllan, som är ett betydligt sjaskigare område än slottstaden.
Citera
2019-11-10, 12:40
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laymedown
Du verkar insatt i detta. Kände du killarna? Vad tror du ligger bakom skjutningen?

Direkt:
Obetald skuld antagligen i samband med försäljning av narkotika. Det är tillräckligt för att mörda ett barn idag. Eller att han sålt på några andras revir.

Indirekt:
7 klövern. Hans föräldrar kan tacka Stefan Löfven m.fl.
Senast redigerad av panther1 2019-11-10 kl. 12:46.
Citera
2019-11-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
?????!!!!!!

Om några år hade han varit grovt kriminell, bra arr han dog det gör samhället bättre
Citera
2019-11-10, 12:43
Medlem
jack.danielss avatar
Spelade BO fotboll och var omtyckt av alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in