2019-11-08, 22:48
Medlem
Jag tror det kommer en OU imorgon mitt i KDs Riksting. Jag har aldrig varit med om en partistämma som inte har ackompanjerats av en opinionsmätning. Annars har ju journalisterna inget att skriva om och inget att fråga delegaterna om.
2019-11-08, 23:01
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Frågan är bara, vad fan händer med de våldsstinna horderna när de ser SD fira stort på valnatten 2022. Detta skrämmer mig lite.

🇸🇪
Det där är du inte ensam om.

Jag inbillar mig att SD kommer tvingas gå som på äggskal den första tiden då Sverige i sitt okontrollerbara godhets-knarkande lyckats med konststycket att avveckla både polis och militär, vilket kan tyckas vara en smula underligt med tanke på att vi under samma period har importerat några miljoner med lågutbildade individer i fullständig avsaknad av impulskontroll som är uppväxta i ett klan-samhälle där kvinnor betraktas som boskap.

What could possibly go wrong…
2019-11-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror det kommer en OU imorgon mitt i KDs Riksting. Jag har aldrig varit med om en partistämma som inte har ackompanjerats av en opinionsmätning. Annars har ju journalisterna inget att skriva om och inget att fråga delegaterna om.
Fast det har nog haft att göra med att OU historiskt varit mer utspridda så att det alltid funnits nån som sammanfaller. Numera är det helt dött första hälften av en månad.

Men vi får se. Sista Inizio kom 17:e oktober, dagen innan Sifo så det kanske finns en tanke om att flytta Aftonbladet bort från klungan. Man betalar ju för OU för att generera lösnummerförsäljning och trafik, det blir inte mycket av den varan om alla släpper varsin mätning samma vecka i slutet av månaden.

Däremot har AB av nån anledning alltid föredragit vardagar mitt i veckan, både med United Minds och Inizio, så det skulle vara en ny giv för AB att köra OU på helger. Kan ju ha att göra med att AB brukar vilja ha ett helt paket med TV-sändning, kommentarer i studion från Lena Melin, Karin Nelsson osv. Sånt blir svårare att sno ihop på helger när många av the usual suspects vill vara lediga. SvD/GP som föredrar fredag/lördag nöjer sig med enklare publiceringar där de lägger ut mätningarna som textartiklar med kommentarer från Sjörén som han säkert lämnat innan det blev helg.
2019-11-09, 00:52
Medlem
Gusselbys avatar
6 nov på fm fick jag en förfrågan om att delta i Inizios undersökning. Man brukar ha åtminstone ett par dagar på sig att svara så kanske har man kunnat sammanställa svaren som tidigast i em/kväll. Ber om ursäkt om detta redan har skrivits här men har inte sett det.

Frågorna som ställdes vara vilket parti man skulle rösta på om det vore val idag, hur pass intresserad man är av politik samt hur väl man känner till manliga och kvinnliga landslaget i fotboll och Fotbollsförbundet och hur intresserad man är av dessa företeelser.
2019-11-09, 03:58
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad

Jag inbillar mig att SD kommer tvingas gå som på äggskal den första tiden då Sverige i sitt okontrollerbara godhets-knarkande lyckats med konststycket att avveckla både polis och militär, vilket kan tyckas vara en smula underligt med tanke på att vi under samma period har importerat några miljoner med lågutbildade individer i fullständig avsaknad av impulskontroll som är uppväxta i ett klan-samhälle där kvinnor betraktas som boskap.

Jag antar att ni menar etniska svenskar ute på vänsterkanten, och i så fall håller jag med er. Om SD blir störst och dessutom hamnar i regeringställning så kommer vänstern att bli helt psykotisk. Det finns hundratusentals PK-marinerade värdegrundsdårar i Sverige som på fullt allvar tror att SD är tredje rikets återuppståndelse. De kommer med all sannolikhet att löpa amok om SD vinner makt.

Antifa och övriga våldsbrukare inom den autonoma vänstern kommer knappast att sitta stilla. Nå, man kan ju alltid hoppas att de får redigt med spö och utslagna tänder.

Vad beträffar kaosblattarna och islamisterna så tror jag att de inte är särskilt brydda över vilket svenskt parti som styr landet. Alla är svennehorer i deras ögon.
Senast redigerad av Rufos 2019-11-09 kl. 04:16.
2019-11-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
6 nov på fm fick jag en förfrågan om att delta i Inizios undersökning. Man brukar ha åtminstone ett par dagar på sig att svara så kanske har man kunnat sammanställa svaren som tidigast i em/kväll. Ber om ursäkt om detta redan har skrivits här men har inte sett det.

Frågorna som ställdes vara vilket parti man skulle rösta på om det vore val idag, hur pass intresserad man är av politik samt hur väl man känner till manliga och kvinnliga landslaget i fotboll och Fotbollsförbundet och hur intresserad man är av dessa företeelser.
Inizio har gått ihop med Demoskop, och därmed försvinner Inizio som varumärke för väljarbarometern och ersätts av Demoskop som samtidigt flyttar från Expressen till Aftonbladet. Inizio ska enligt uppgift fortfarande finnas kvar, men då som varumärke för rena marknadsundersökningar, inte politik.

Således finns det tre möjligheter till varför du ändå fick svara på dessa frågor:

1) De lockar med ”vilket parti skulle du...” för att få folk ska bli mer ivriga att svara, fast egentligen är det svaren om fotboll de vill komma åt. Politiksvaren åker i papperskorgen.

2) Det är svaren om fotboll som är det primära, men de vill även undersöka hur olika partiers väljare förhåller sig till fotboll och lägga in den datan i systemet, fast utan att använda den som underlag för väljarbarometern.

3) Det är en temporär övergångslösning där de använder både Demoskops telefonintervjuer och Inizios gamla webbpanel som underlag för väljarbarometern, tills de fått nånting mer permanent på plats.

4) Samma som 3, fast den nya hybriden är den permanenta lösningen. Demoskop kastar sin (lilla) webbpanel i sopkorgen och ersätter den med Inizios (enorma) webbpanel, men fortsätter med telefonintervjuerna som förut.
2019-11-09, 11:21
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag antar att ni menar etniska svenskar ute på vänsterkanten, och i så fall håller jag med er. Om SD blir störst och dessutom hamnar i regeringställning så kommer vänstern att bli helt psykotisk. Det finns hundratusentals PK-marinerade värdegrundsdårar i Sverige som på fullt allvar tror att SD är tredje rikets återuppståndelse. De kommer med all sannolikhet att löpa amok om SD vinner makt.

Antifa och övriga våldsbrukare inom den autonoma vänstern kommer knappast att sitta stilla. Nå, man kan ju alltid hoppas att de får redigt med spö och utslagna tänder.

Vad beträffar kaosblattarna och islamisterna så tror jag att de inte är särskilt brydda över vilket svenskt parti som styr landet. Alla är svennehorer i deras ögon.

Nja, vad tror du händer om SD skulle lyckas få igenom en sänkning av de bidrag som nyanlända får till den nivå som dagens svenska fattigpensionärer har, samtidigt som SD börjar tala om återvandring?

Du har sannolikt helt rätt i att de första stormtrupperna skulle utgöras av AntiFA och dess stödtrupper, som i sin tur skulle få fart på kaosblattarna, varpå det hela mycket snart skulle eskalera bortom all kontroll.

Tragiskt och paradoxalt nog skulle ett sådant scenario resultera i att de skötsamma invandrarna som gör ett ärligt försök att bygga upp ett liv i Sverige skulle få ta den största smällen.
2019-11-09, 12:01
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad

Opinionen för en ytterligare stram invandringspolitik med ett nettominus på kontot kommer öka dramatiskt om det blir kravaller eller upplopp i invandrarghettona. Jag tycker att SD tvärtom bör sätta plattan i mattan när de får makten. Då får ännu fler svenskar upp ögonen för vilka kaosmänniskor vi har importerat egentligen.
2019-11-09, 14:46
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Frågan är bara, vad fan händer med de våldsstinna horderna när de ser SD fira stort på valnatten 2022. Detta skrämmer mig lite.🇸🇪

Kaozkidsen kommer efter Valnatten med pyromanonani ute i Orten bara sälja lösnummer åt Aftonljuget & åt Häxpressen.

Allt medan De Röda med Makt & Inflytande, på alla nyckelposter inom statsförvaltning, myndigheter, rättsapparat, domstolsväsende och media (utan att Svenska Folket har en susning därom) kommer stå redo skapa riktigt, totalt kaos i eftervalsland genom ordervägran, blockering, strejker, uppmuntran till demos och uppmaningar till civilt motstånd.

De Röda i nyckelpositioner för alla våra samhällsfunktioner kommer blockera tillkomsten av varje regeringsformation som de betraktar som fascistisk genom att lamslå landet och på så vis framtvinga att en ev. värdekonservativ majoritet inte ens tillåts försöka bilda regering.

Kristallnatt-kalaskulan spår: Det kommer inom bara ett antal månader efter SD:s stora valframgång i ordinarie val år 2022 utlysas extraval. Då kommer De Röda få starkt utökat mandat av väljarna, som skyller att Sverige efter valnatten lamslogs på SD.

On topic:

Den Demoskop, som i olika utskick sändes ut till utvalda för en knapp vecka sedan borde rimligen redovisas snart.
2019-11-09, 14:47
Medlem
Haddock93s avatar
ISLAMIST-REKTORN I GÖTEBORG FÅR 250 000 KRONOR I MÅNADEN. Finansieras med hjälp av SKATTEPENGAR

Så var rubriken på Expressens tidning när jag idag var och handlade. Det här lär ju inte direkt hjälpa 7-klövern, däremot lär det ge SD en rejäl boost när exempelvis barn inte får pepparkakor i skolan längre och äldre får åka sopbil istället för färdtjänst..

Snacka om ett ”Jimmie-moment”
2019-11-10, 03:22
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
ISLAMIST-REKTORN I GÖTEBORG FÅR 250 000 KRONOR I MÅNADEN. Finansieras med hjälp av SKATTEPENGAR

Så var rubriken på Expressens tidning när jag idag var och handlade. Det här lär ju inte direkt hjälpa 7-klövern, däremot lär det ge SD en rejäl boost när exempelvis barn inte får pepparkakor i skolan längre och äldre får åka sopbil istället för färdtjänst..

Snacka om ett ”Jimmie-moment”
Och lördagkvällen / natten mot söndag så skjuts och sprängs det för fulla segel. Både i Malmö och Stockholm.

Alla som kan räkna ut 1 + 1 förstår direkt vilka skadedjur det handlar om.

Verkligheten är Sverigedemokraternas orubbliga och bästa valarbetare
2019-11-10, 09:44
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Låter 110% rimligt. Svenska folket väntar nu på just detta.

Paniken fortsätter öppet hos S också, med S-veteranerna som går ut och spår fritt fall för S inför 2022.

Sjuklövern och framför allt S havererar mitt framför våra ögon och det är de missanpassade och våldsamma invandrarna som sänker dem. 7K:s älskade invandring har blivit deras största fiende.

Frågan är bara, vad fan händer med de våldsstinna horderna när de ser SD fira stort på valnatten 2022. Detta skrämmer mig lite.

Dramatiska och historiska tider nu i Sverige.

Har vi tur får vi se Demoskop idag, annars får vi vänta ett tag till...

🇸🇪
Ett allvarligt (av många) problem är alla de vänsteraktivister som nu arbetar som tjänstemän på alla plan inom departement och myndigheter.
Även om SD skulle få 100% vid nästa val så kommer detta tjänstemannavälde att fortsätta den för Sverige destruktiva vägen.
Domstolarna dömer under minimistraffet för t.e.x våldtäkt, polisen lägger resurser på pensionärer som skriver på Facebook, förskolelärare bestämmer att förskolebarn inte skall få kött, o.s.v.

Det kommer att krävs ett mycket handfast styrande för att tvinga tjänstemannaväldet att följa lagstiftarens intentioner om SD skulle få något att säga om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in