2019-11-07, 18:27
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
I denna tråd kan ni ställa frågor om tjänsten, men också få support.

Användaren FlashbackVPN kan ej ta emot PM (från t.ex. mig) därför att denne inte har postat 50 inlägg (bara 30).

Frågan, varför numera NAT'ad adress? Om en månad är det dags för årlig förnyelse, hos någon som levererar "en riktig" IP-adress.
Citera
2019-11-08, 03:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Openvpn rapporterar en ipadress som börjar med 10.10
whatismyipadress.com och duc(programvara för noip statisk adress till dynamiskt ip) rapporterar istället en ip som börjar med 46.227, hur går det ihop?

Har en ftpserver igång filezilla numera kan jag inte komma åt min egna ftp via mobiltelefonen, inloggningen time'ar ut och inga kontaktförsök finns i loggen för ftpn, hur fixar jag detta?
Citera
2019-11-08, 13:44
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Openvpn rapporterar en ipadress som börjar med 10.10
whatismyipadress.com och duc(programvara för noip statisk adress till dynamiskt ip) rapporterar istället en ip som börjar med 46.227, hur går det ihop?

Har en ftpserver igång filezilla numera kan jag inte komma åt min egna ftp via mobiltelefonen, inloggningen time'ar ut och inga kontaktförsök finns i loggen för ftpn, hur fixar jag detta?
Min känsla är att detta är en fallback. Alla publika IP är slut och därför har flera av oss börjat hamna bakom NAT.
Citera
2019-11-08, 16:06
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Min känsla är att detta är en fallback. Alla publika IP är slut och därför har flera av oss börjat hamna bakom NAT.

Kan meddela att Mullvad VPN har port-forward på sin NAT'ade VPN men kan fås att funka efter lite bök och felsökning. Man får inte välja portar själv utan blir tilldelade slumpvisa portnummer. Av fyra begärda/tilldelade (vet ej deras gräns i web-gui'et) så fungerade bara två. Svordommar? Javisst!
Citera
2019-11-08, 16:17
Medlem
KattKorvens avatar
Tycker det är ganska dålig hastighet faktiskt.
100/10 utan VPN, 25/10 med..

Nån mer som får kass hastighet?
Citera
2019-11-08, 16:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven

Ja, på sista tiden så har min hastighet blivit sämre. Nu får man knappt halv summa hastighet.

500/500 är tjänsten. Jag överväger att byta tjänst då perioden börjar lida mot sitt slut.
Citera
2019-11-08, 20:14
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ja, på sista tiden så har min hastighet blivit sämre. Nu får man knappt halv summa hastighet.

500/500 är tjänsten. Jag överväger att byta tjänst då perioden börjar lida mot sitt slut.

Ja det är lite drygt. I mitt fall tycker jag 25mbit av 100 är för dåligt. Klart att vpn begränsar lite, men det hade varit mer ok med 60-70mbit.
Citera
2019-11-08, 23:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
gör tjänsten tämligen värdelös för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven

Varierande, dratt hem spel med steamklienten uppåt 18Mbyte/s med en 150Mbit uppkoppling och det är fan inte fy skam samtidigt känns det ibland som nedhastigheter är lägre än dom borde vara.
Citera
2019-11-09, 11:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inget svar ännu från Flashbacks VPN eller från admin. Det är det minsta man kan begära från dom om man nu köper deras tjänst.
Citera
2019-11-09, 13:48
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inget svar ännu från Flashbacks VPN eller från admin. Det är det minsta man kan begära från dom om man nu köper deras tjänst.

Kan vara att det är ngt problem med tjänsten nu och att de är lite upptagna med det. Kommer säkerligen nån slags info snart. Men ja, något slags svar i stil med "ja vi vet och vi jobbar på det" är ju bättre än inget svar alls.

Personligen sitter jag inte i sjön iaf.
Citera
2019-11-09, 16:28
Medlem
Kanske är det jag som är helt vilse men jag skall komma igång med detta och laddar ner Flashbackvpn.opvn men mitt windows kan inte öppna den. Hur gör jag för att installera programmet?
Citera
2019-11-09, 16:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Kanske är det jag som är helt vilse men jag skall komma igång med detta och laddar ner Flashbackvpn.opvn men mitt windows kan inte öppna den. Hur gör jag för att installera programmet?
det är en konfigurationsfil och inte ett program, det är du medveten om va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in