2019-11-09, 10:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hmm, det glorian menar är väl att det verkar som att LW inte bara haft problem med relationen till SD. Det kanske är ett något skönjbart mönster? Och återigen, att SD så omedelbart blev misstänkt behöver inte nödvändigt bero på att det finns åtskillig bevisning på att han har behandlat henne illa
Om Nisse trakasserar Olle systematiskt med förtal, okynnesanmälningar efter egna provokationer etc under en längre tid och sedan Nisse hittas mördad så är det givet att man funderar på om Olle till slut "tappat det".

Jag tror inte att Nisse utövar egna provokationer, okynnesanmäler och förtalar Olle.

Olle har tappat det redan innan, för Olle har problem.
Stora problem.

Citera
2019-11-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ligger sanning i det inlägg du citerar. Det är många tonåringar och vuxna i Örebro som pratat om vad NW berättat.

Det var svårt för UW också då barnen och framför allt NW ringde till honom och var ledsen och upprörd under Lenas barnveckor.
UW hade ju ingen kontroll över hur Lena levde och behandlade barnen under sina veckor.

Det ska vara därför UW och skolan till sist reagerat i synnerhet som att NW börjat berätta om att bråken med modern eskalerat till även fysiskt våld.
Ditt svar ovan var till Snor-Johan... men, några frågor.

Hur vet du att det ligger sanning i det inlägget? De flesta som med sanning vet något har väl tystnadsplikt (hoppas jag).

Vad rör du dig i för kretsar som vet att "det är många tonåringar och vuxna i Örebro som pratat om vad NW berättat? Är det JG som du väl är arbetskamrat med om du nu jobbar på Örebro Universitet? Någon mer...?

Om du håller på med forskning... är det normalt att forskare lägger sig i vad som händer och skriver i en tråd som du gör?
Citera
2019-11-09, 10:11
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ännu en som sticker huvudet i sanden för vad som verkligen pågick i Lenas liv.
Hon var inte bara i en klassisk våld i nära relation som slutade i mord.

Ja där slog huvudet på spiken. Eftersom du inte är psykolog kan du uppenbarligen inte se klassiska våld i nära relation inte passar in på SD och Lenas relation men det kan jag

Om du på riktigt vore psykolog är det flera
Frågor som inställer sig:
1. Hur förklaras din totala okunskap när det gäller det mänskliga psyket, olika diagnoser samt ditt torftiga språk och avsaknad av psykologiska begrepp?
2. Har du inga egna patienter att ägna dig åt? Att analysera och diagnostisera en person utifrån andrahansdinformation och skvaller är inget en psykolog borde eller ens kan se nyttan med att ägna sig åt.
3. Din fördömande syn på BO och ditt ointresse för MGMs personlighet parat med din tvärsäkerhet att inget våld förekommit i deras relation tyder snarare på en total okunskap om våld i nära relationer. Om du vore utbildad inom området borde du ha kännedom om hur en sådan relation brukar utveckla sig. Det börjar ofta med en knuff eller örfil som ej anmäls då det ej var så allvarligt och våldet accelererar senare. Riktigt farligt blir det när kvinnan vill lämna relationen. Som psykolog borde du inse att knoggnuggningar och polisanmälningar är ett tecken på att något inte står rätt till i relationen.
4. Hur skulle du diagnostisera ditt eget beteende och deltagande här i tråden?
Citera
2019-11-09, 10:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ditt svar ovan var till Snor-Johan... men, några frågor.

Hur vet du att det ligger sanning i det inlägget? De flesta som med sanning vet något har väl tystnadsplikt (hoppas jag).

Vad rör du dig i för kretsar som vet att "det är många tonåringar och vuxna i Örebro som pratat om vad NW berättat? Är det JG som du väl är arbetskamrat med om du nu jobbar på Örebro Universitet? Någon mer...?

Om du håller på med forskning... är det normalt att forskare lägger sig i vad som händer och skriver i en tråd som du gör?

Vem har sagt att jag jobbar på ÖU? Jag kan kalla lektorerna och doktoranderna och professorerna där mina kollegor ändå trots att vi inte jobbar på samma plats. Däremot känner de ett par av dessa många som pratar om vad NW berättat. Jag tvivlar inte en sekund på att källorna är trovärdiga.

Men ni andra får avvakta FUP helt enkelt eftersom ni aldrig kan acceptera någonting som förstör er skönmålning av Lena. Det ska ifrågasättas in absurdum och postaren ska både utsättas för personagrepp och anklagas för att tycka att Lena förtjänade att bli dödad.

Jag ställer inte upp på det galna beteendet längre. Ni får därför vänta på FUP om ni vill få mer information.
Citera
2019-11-09, 10:24
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Vem har sagt att jag jobbar på ÖU? Jag kan kalla lektorerna och doktoranderna och professorerna där mina kollegor ändå trots att vi inte jobbar på samma plats. Däremot känner de ett par av dessa många som pratar om vad NW berättat. Jag tvivlar inte en sekund på att källorna är trovärdiga.

Men ni andra får avvakta FUP helt enkelt eftersom ni aldrig kan acceptera någonting som förstör er skönmålning av Lena. Det ska ifrågasättas in absurdum och postaren ska både utsättas för personagrepp och anklagas för att tycka att Lena förtjänade att bli dödad.

Jag ställer inte upp på det galna beteendet längre. Ni får därför vänta på FUP om ni vill få mer information.

Det galna beteendet, kan du ge närmare diagnos?

Att ifrågasätta dig är personangrepp? Att inte hålla med är att skönmåla och sticka huvudet i sanden?
Citera
2019-11-09, 10:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Det galna beteendet, kan du ge närmare diagnos?

Att ifrågasätta dig är personangrepp? Att inte hålla med är att skönmåla och sticka huvudet i sanden?

Jag förstår att du vill rikta bort ljuset mot annan eller annat just nu.

Allt för att inte Lenas liv och leverne ska synas med lupp. I synnerhet när sanningen kommer välta upp och ner på er skönhetsbild. Kan man inte försvara sina lögner om Lena kan man ju alltid rikta strålkastarna mot annat exempelvis mot enskilda postare.
Citera
2019-11-09, 10:37
Medlem
Citat:

Får be om ursäkt att jag uppfattat det som att du jobbar på Universitetet... jag får läsa om tråden en gång till.

Men en fråga kvarstår... är det normalt att du som forskare ska vara med och styra hur ett mordoffer uppfattas?

Dina säkra uppgifter, som jag uppfattar det, kommer från andra som i sin tur hört något... inte speciellt trovärdigt som jag ser det.

Till sist... var har jag "skönmålat Lena"? Jag känner inte LW (eller någon annan) och därför avstår jag för att uttala mig om något jag inte vet!
Citera
2019-11-09, 10:47
Medlem
Citat:

Vilket universitet undervisar du på då?

Del av inlägg från dig 11/9 -18:
" Man forskar vid ett stort universitet vilket jag gör nu i psykologi (efter psykologexamen i botten) och på universitet så undervisar och handleder jag studenter. "
Citera
2019-11-09, 11:14
Medlem
Citat:
Jaha men då kunde hon lagt en enkelsäng i vardagsrummet i ett hörn till sig själv alt haft bäddsoffa och gett alla sovrum till barnen. Istället för att NW skulle behöva vara utan sin mamma och syskon varannan vecka för att kunna ha ett rum.

Så Lena sov alltså i sitt sovrum vetandes om att hon inte kan ha sin äldste son hos sig och de yngsta inte får ha sin bror och ändå uppoffrade hon inte sitt sovrum till honom?

Jag tycker du får Lena att se väldigt okänslig och egoistisk ut i dina försök att förgäves försvara henne.
Jag har för mig att LW/UW hade delad vårdnad. Alltså att alla barn var med på den uppdelningen.

Den naturliga fördelningen är väl att de två minsta (flickorna) delade rum.

Vet du annat?
Citera
2019-11-09, 11:18
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Jag förstår att du vill rikta bort ljuset mot annan eller annat just nu.

Allt för att inte Lenas liv och leverne ska synas med lupp. I synnerhet när sanningen kommer välta upp och ner på er skönhetsbild. Kan man inte försvara sina lögner om Lena kan man ju alltid rikta strålkastarna mot annat exempelvis mot enskilda postare.

Kallas inte detta projicering? Svara gärna på mina frågor istället.
Vilka lögner om Lena anklagar du mig att sprida?
Du kan fortsätta att syna Lenas liv och leverne med lupp om du önskar men förklara gärna relevansen i det.
Citera
2019-11-09, 11:33
Medlem
SloppySecondss avatar
Länk för de analyserande personerna i denna tråd (ni gör ett riktigt bra jobb)
Rosa.. tänk klädkod
Både LW och HD är ju GeoCachare..
Citera
2019-11-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vilket universitet undervisar du på då?

Del av inlägg från dig 11/9 -18:
" Man forskar vid ett stort universitet vilket jag gör nu i psykologi (efter psykologexamen i botten) och på universitet så undervisar och handleder jag studenter. "

Försöker du avslöja användarens
Identitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in