2019-11-08, 21:32
Medlem
Drullknulls avatar
Jag har alltid haft en känsla av att Wahlbeck vänt sin homorädsla utåt, spelat på fördomar för provokation. Fast det kan ju röra sig om misslyckande äventyr som måste saneras inifrån:

Joyride

Att han hatar Roxette borde framgå ovanför.
Citera
2019-11-08, 21:49
Medlem
pelle_snusks avatar
Jag gav Wahlbeck en chans till och såg några sketcher. Kanske, kanske had jag missat något som kunde vara kul tidigare. Det hade jag inte.
Citera
2019-11-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
En vän träffade Wahhlbeck rätt ingående under en period när hon var tillsammans med hans polare. Skum och otrevlig var han tydligen, med i något sektliknande "gäng" som enbart käkar viss sorts föda för att uppnå "sinnesfrid". Låste in sig i lador och hade förlösande primalterapier och gruppsex.

Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Nej, sant. Men ibland överträffar verkligheten dikten...Och i det här fallet är jag benägen att tro på min vän. Hennes dåvarande pojkvän (Wahlbecks polarfe) var med i samma skumma "sektgäng" och deras aktiviteter.

Nja, det ligger nog ett korn av sanning i detta. Han har en inställning till vegomat som det är lite besatt kultvarning på och han har en reinkarnationsteori som inte är helt olik scientologernas syn på vandrande själar osv (en av hans bästa vänner är scientolog och peter känns ungefär som samma slags människa, en potentiell scientolog som istället blev en martinusanhängare, tycker jag). Vegomat är på liv och död för honom, du förgiftar din själ när du äter ett djurs själ osv osv, och jag kan mycket väl se honom hitta på konstiga matritualer. Gruppsex-grejen tror jag inte riktigt på.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2019-11-08 kl. 22:08.
Citera
2019-11-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag har alltid haft en känsla av att Wahlbeck vänt sin homorädsla utåt, spelat på fördomar för provokation. Fast det kan ju röra sig om misslyckande äventyr som måste saneras inifrån:

Joyride

Jag har aldrig fått homovibbar av honom. Däremot har jag alltid tyckt att hans jättehöga skratt känns mer som ett försvar eller ett uttryck för ångest. Det känns inte naturligt och verkligen inte avslappnat. P Enhörning, utan att dra vidare paralleller, har ett skratt som liknar peters, det känns påklistrat, ansträngt och möjligen ångestladdat, om än inte högljutt och gapigt som peter.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2019-11-08 kl. 22:45.
Citera
2019-11-08, 22:27
Bannlyst
Musikvideon där han dansar naken i motljus på en strand, med catchy musik, vad heter den?
Citera
2019-11-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag gav Wahlbeck en chans till och såg några sketcher. Kanske, kanske had jag missat något som kunde vara kul tidigare. Det hade jag inte.

Håller med. När jag tittar på dom där gamla grejorna idag och tänker tillbaka på hur jag skrattade ikapp med alla andra så ser jag hur lätt det är att intala sig att något är roligt bara för att gruppen gör det.
Citera
2019-11-09, 00:30
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlugLim
Musikvideon där han dansar naken i motljus på en strand, med catchy musik, vad heter den?

Whankig with scum?

Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Håller med. När jag tittar på dom där gamla grejorna idag och tänker tillbaka på hur jag skrattade ikapp med alla andra så ser jag hur lätt det är att intala sig att något är roligt bara för att gruppen gör det.

Citera
2019-11-09, 10:49
Medlem
mjukmjukares avatar
Ok, han är tämligen ensam i sitt slag.
Diplomatiskt sagt ”utåtriktad” men Gud vad hans brutala uttryck, åsikter, skämt och sanningar, helt utan filter, ofta kan få mig att garva riktigt högt med magstöd!!
En Peter Wahlbeck behövs.

Citera
2019-11-09, 11:10
Medlem
Jag tycker att hans låt om Ullared är kul särskilt som chefen för butiken skall ha blivit kränkt och förbannad? Jag har dock ingen källa på det så det kanske bara var snack?
Citera
2019-11-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Joyride

Däremot fick jag konstiga vibbar av hans uttalanden om sin pappa. Minns att jag fick känslan att nåt inte var sunt där. Om jag skulle försöka jämföra så skulle jag kanske jämföra med Don Trump Jr - e n uttalad stolthet som verkar bottna i undergivenhet. Han kunde tala ganska stolt om att hans pappa var konstnär men det kändes inte som kärleksfull eller genuin stolthet.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2019-11-09 kl. 12:48.
Citera
2020-07-25, 19:47
Medlem
Disbeliefs avatar
Peter Wahlbeck: Globalismen är ett hot mot vår existens!

https://www.youtube.com/watch?v=t9lTWG_0KgA
Citera
2020-07-25, 22:07
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Nån som vet om han använder fysiskt våld ibland..?

Jag undrar för rent verbalt tycks han ju totalt sakna spärrar, och är antagligen den mest elaka och empatilösa svenska kändisen någonsin.. Karln verkar sakna allt vad normal impulskontroll, konsekvensanalys och samvete heter - ett psykotiskt rovdjur som av nån anledning har fått för sig att han är en seriös och kärleksfull andlig undervisare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in