2019-11-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg håper ikke agvvv svarer på sånne intetsigende dustespørsmål.
Neivel, men det høres merkelig ut dersom GM/medhjelper skulle ha betalt for Sprox-skoene med sitt eget kredittkort.
Citera
2019-11-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Ok. Men med sitt eget kredittkort? Eller med et stjålet kredittkort eller med et kredittkort tyv-lånt fra en venn eller slektning eller kollega?

Skoene kan ev ha blitt kjøpt inn i forbindelse med noe helt annet. Og deretter har GM funnet ut at de skoene skulle brukes i forbindelse med forbrytelsen.

Det kan det, men som jeg presiserer i mitt svar, så prøver jeg å tenke ut hva politiet kan sitte på, som gjør at de mener den vil løses innen kort tid. Da må de faktisk sitte på noe veldig stort, og noe veldig konkret. De må ha minst et navn på bordet som kanskje kunne ha blitt siktet allerede. Men de venter på mer, og jeg tenker Minnimus har rett i at de ønsker å avdekke hele planen, eller opplegget om du vil, før de sikter noen.
Citera
2019-11-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det kan det, men som jeg presiserer i mitt svar, så prøver jeg å tenke ut hva politiet kan sitte på, som gjør at de mener den vil løses innen kort tid. Da må de faktisk sitte på noe veldig stort, og noe veldig konkret. De må ha minst et navn på bordet som kanskje kunne ha blitt siktet allerede. Men de venter på mer, og jeg tenker Minnimus har rett i at de ønsker å avdekke hele planen, eller opplegget om du vil, før de sikter noen.
Jeg forstår. Jeg tror at du og Minnimus har rett i det.
De har kanskje tatt noen i å lyve også (selvfølgelig uten å avsløre det for den som ev lyver).
Citera
2019-11-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er en urimelig påstand.

Er vel sjelden at pressen har opptrådt så samlet anstendig og hensynsfullt overfor familie og pårørende som i denne saken.

Så dette er tull. Synes jeg.

Det har de med hva de har publisert, men jeg tror allikevel at de har vært veldig «på» enkeltpersoner. Dette også for å få stoff til eventuelt senere saker. De satt jo lenge på info de ventet på å publisere. Jeg tror de gjør det nå også. Ikke nødvendigvis om 9.14 samtalen.
Citera
2019-11-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Det har de med hva de har publisert, men jeg tror allikevel at de har vært veldig «på» enkeltpersoner. Dette også for å få stoff til eventuelt senere saker. De satt jo lenge på info de ventet på å publisere. Jeg tror de gjør det nå også. Ikke nødvendigvis om 9.14 samtalen.

Nei. Det er uansett ikke hensynet til at mottakeren av 09:14-samtalen kan bli utsatt for press fra media som er årsaken til at politiet ikke vil fortelle hvem det er.

Men det mer generelle hensynet til etterforskningen.
Citera
2019-11-08, 19:52
Medlem
Citat:
Nei. Det er uansett ikke hensynet til at mottakeren av 09:14-samtalen kan bli utsatt for press fra media som er årsaken til at politiet ikke vil fortelle hvem det er.

Men det mer generelle hensynet til etterforskningen.
Kan det ev skade etterforskningen, dersom politiet hadde gått ut offentlig med opplysning om hvem som var mottaker av 9:14-samtalen? I så fall, hvordan kan det skade etterforskningen?

Hvis oppringningen ikke var foretatt av AE, så er det kun mottaker + den som ringte/ eller ev rigget samtalen som vet hvem som ble oppringt, og det er viktig for politiet at ingen andre vet hvem mottaker av samtalen var i tilfelle falske tilståelser?

Er det ikke først og fremst for å forhindre ev belastende spekulasjoner vedrørende samtalen, av hensyn til mottakeren av samtalen, at politiet ikke går ut offentlig med opplysning om hvem mottakeren er?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-08 kl. 19:59.
Citera
2019-11-08, 19:58
Medlem
Citat:
Kan det ev skade etterforskningen, dersom politiet hadde gått ut offentlig med opplysning om hvem som var mottaker av 9:14-samtalen? I så fall, hvordan kan det skade etterforskningen?
Er det ikke først og fremst for å forhindre ev belastende spekulasjoner vedrørende samtalen, av hensyn til mottakeren av samtalen, at politiet ikke går ut offentlig med opplysning om hvem mottakeren er?

Jeg har selvfølgelig ingen forutsetninger for å spekulere i hva politiet har lagt til grunn for sine vurderinger.

Det kan finnes åpenbare grunner, som at politi og påtalemakt har plikt til å unngå at en mistenkt blir utsatt for forhåndsdømming i mediene. Men om dette gjelder her, eller ikke, vet vi ikke.
Citera
2019-11-08, 20:00
Medlem
Citat:
Jeg har selvfølgelig ingen forutsetninger for å spekulere i hva politiet har lagt til grunn for sine vurderinger.

Det kan finnes åpenbare grunner, som at politi og påtalemakt har plikt til å unngå at en mistenkt blir utsatt for forhåndsdømming i mediene. Men om dette gjelder her, eller ikke, vet vi ikke.
Ok. Takk for svar! Jeg kom på en ting om hvordan det ev kan skade etterforskningen:

Hvis oppringningen ev ikke var foretatt av AE, så er det kun mottaker + den som ringte/ eller ev rigget samtalen som vet hvem som ble oppringt, og det er viktig for politiet at ingen andre vet hvem mottaker av samtalen var i tilfelle falske tilståelser?

(Jeg har ingen grunn til å tro at det ikke var AE som ringte).
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-08 kl. 20:14.
Citera
2019-11-08, 20:15
Medlem
Jeg har ikke så stor tro på at denne saken er nær en løsning slik det fremkommer i media. Politiet har i høst sluppet mye informasjon, men i mine øyne ingenting veldig slående. Blant annet hvor strips, Sprox sko og konvolutt kan være kjøpt. Alle fra kjeder det finnes mange av i Norge og andre land. Litt som å leite etter nåla i høystakken.

Jeg tror denne informasjonen er sluppet for å stresse en gjerningsmann - «Vi håper på en løsning i løpet av året».

Men, nå vet heldigvis politiet mye mer enn oss.

Hva syns dere tyder på at en løsning er nært forestående?
Citera
2019-11-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squirrelbee
Jeg har ikke så stor tro på at denne saken er nær en løsning slik det fremkommer i media. Politiet har i høst sluppet mye informasjon, men i mine øyne ingenting veldig slående. Blant annet hvor strips, Sprox sko og konvolutt kan være kjøpt. Alle fra kjeder det finnes mange av i Norge og andre land. Litt som å leite etter nåla i høystakken.

Jeg tror denne informasjonen er sluppet for å stresse en gjerningsmann - «Vi håper på en løsning i løpet av året».

Men, nå vet heldigvis politiet mye mer enn oss.

Hva syns dere tyder på at en løsning er nært forestående?
Ja, og jeg tror at de sitter på svaret. Jeg tror at svaret finnes i etterforskningsmaterialet (som bl.a. DNA-prøver som det har tatt lang tid å få svar på, og bl.a. annet innsamlet etterforskningsmateriale som de ev ikke har rukket å gå gjennom ennå).
Citera
2019-11-08, 20:22
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ok. Takk for svar! Jeg kom på en ting om hvordan det ev kan skade etterforskningen:

Hvis oppringningen ev ikke var foretatt av AE, så er det kun mottaker + den som ringte/ eller ev rigget samtalen som vet hvem som ble oppringt, og det er viktig for politiet at ingen andre vet hvem mottaker av samtalen var i tilfelle falske tilståelser?

(Jeg har ingen grunn til å tro at det ikke var AE som ringte).

Takk, takk, takk og takketakk!

AnGÅENDE innkjøp av papir, sko og strips diskusjonen så bør den legges død, i hvert fall det som går på at en bakmann skal ha lånt ut bankkort, registrert eller ikke.

Hvorfor? Vi snakker om varer som selv en sliten narkoman stråmann ville klart å skrape sammen nok gryn til.

Det er heller ikke påfallende å betale disse tingene kontakt, så derfor tviler jeg meget sterkt på at bankkort, selv uregistrerte mine damer og herrer er blitt anvendt.

Vi snakker tross alt om en eller flere som beviselig ikke har til vane å strø rundt seg med spor, for hvis ikke hadde saken vært løst.
Citera
2019-11-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ja, og jeg tror at de sitter på svaret. Jeg tror at svaret finnes i etterforskningsmaterialet (som bl.a. DNA-prøver som det har tatt lang tid å få svar på, og bl.a. annet innsamlet etterforskningsmateriale som de ev ikke har rukket å gå gjennom ennå).

Men om de ikke har rukket å gjennomgå alt etterforskningsmateriale, hvordan kan de da være så sikre på at svaret ligger der?

Jeg synd høstens avisoppslag har vært mange, men mer eller mindre uten substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in