2019-11-07, 20:33
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag tror inte vare sig kongressen eller rättsvårdande myndigheter i USA bryr sig särskilt mycket om ett sådant avtal. Inte heller internationella domstolar som The International Court of Justice (ICJ) där jag tror att MOP till slut landar.

NATO är en intresseorganisation / allians bland andra och när behovet av dess existens inte längre föreligger kommer den att upplösas.

Svenska rättsväsendet har inte den auktoritet som behövs och har blivit korrumperad och saknar det skydd från statsmakten som skall till för att de skall gå iland med MOP. Det är uppenbart efter + 30 års utredande.

International Court of Justice - Wikipedia (1)
The International Court of Justice (ICJ) sometimes called the World Court, is the principal judicial organ of the United Nations (UN). The ICJ's primary functions are to settle international legal disputes submitted by states (contentious cases) and give advisory opinions on legal issues referred to it by the UN (advisory proceedings). Through its opinions and rulings, it serves as a source of international law.

Källa:
(1) International Court of Justice - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Court_of_Justice

Varför ska man hävda immunitet i USA?
Hur ska man kunna ha vapendepåer om man inte har immunitet? Har någon blivit dömd för medlemskap i stay behind eller brott som verksamheten begått förutom i Italien för att de snackade? Är det lagligt att gömma C4, automatvapen och granater i kyrkor?
Ja korruption är verktyget. Enligt Ganser byggdes det italienska nätverket upp genom att justitiedepartementet mildrade fängelsedomen mot Lucky Luciano i utbyte mot en hemlig överenskommelse och på så sätt blev USA bästa vän med sicilianska maffian.
Citera
2019-11-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Varför ska man hävda immunitet i USA?
Hur ska man kunna ha vapendepåer om man inte har immunitet? Har någon blivit dömd för medlemskap i stay behind eller brott som verksamheten begått förutom i Italien för att de snackade? Är det lagligt att gömma C4, automatvapen och granater i kyrkor?
Ja korruption är verktyget. Enligt Ganser byggdes det italienska nätverket upp genom att justitiedepartementet mildrade fängelsedomen mot Lucky Luciano i utbyte mot en hemlig överenskommelse och på så sätt blev USA bästa vän med sicilianska maffian.

Utan USA rasar NATO som ett korthus. USA's policy vid tiden för MOP var att ingen på uppdrag av USA"'s regering har rätt att begå politiska mord, MOP. Om gärningsmannen vore amerikan kommer USA att döma honom. Om han inte är amerikan saknar USA jurisdiktion viljet inte betyder immunitet.

Jag tänker inte diskutera andra delar av NATO staybehind som vapengömmor mm. Det är inte relevant för MOP.
Citera
2019-11-07, 20:53
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Utan USA rasar NATO som ett korthus. USA's policy vid tiden för MOP var att ingen på uppdrag av USA"'s regering har rätt att begå politiska mord, MOP. Om gärningsmannen vore amerikan kommer USA att döma honom. Om han inte är amerikan saknar USA jurisdiktion viljet inte betyder immunitet.

Jag tänker inte diskutera andra delar av NATO staybehind som vapengömmor mm. Det är inte relevant för MOP.

Du missförstår. Själva kärnan i stay behind är att vara en paramilitär terroristorganisation. Ponera att du tillhör en sådan och du knäpper statsministern och säger det till din överordnade som råkar vara polischef Hans Holmer. Vad ska han göra om inte mörklägga att hans egen organisation gjorde det den skulle göra?
Citera
2019-11-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det finns mängder av andra vapen. Att mördaren ska ha använt ett vapen som en gång tillhört den som passar allra bäst in på GMP är ju en osannolikhet.

Det är så otroligt mycket mer troligt att CA är mördaren. Occams rakkniv
Ja, han sållades ju fram som ett tänkbart objekt från den kontrollista som PU upprättat, men hur mycket kände Åsgård/Olsson till om CA under tiden de knåpade med GM-profileringen?
Hade de redan 1994 lika starka känslor för honom som idag, är det nog ingen vågad gissning att de påverkats av sin egen övertygelse, och att det smittat av sig på resultatet.
Det skulle ju i så fall vara en alternativ förklaring till att GMP i så hög grad överensstämmer med honom.
Men det vet jag inget om. Framkastar bara tanken.
Citera
2019-11-07, 21:18
Medlem
Citat:
Du missförstår. Själva kärnan i stay behind är att vara en paramilitär terroristorganisation. Ponera att du tillhör en sådan och du knäpper statsministern och säger det till din överordnade som råkar vara polischef Hans Holmer. Vad ska han göra om inte mörklägga att hans egen organisation gjorde det den skulle göra?

Vad pratar du om. Jag är uppvuxen med militärer. Som tioåring bodde jag med familjen i 24-manna tält i Tylöbäck 1961 och min far, då kapten, lärde ut taktik på FBU- kursen där. Jag var inte gammal när han förklarade att "vi släpper in fienden i landet om det blir krig och sen faller vi honom i ryggen" vilket ju är en form av strid som staybehind tillämpar. Det är ingen hokuspokus utan standardverksamhet.

Senare via hemvärn och officersutbildning i skyttetjänst blev jag fänrik och gick själv igenom kompanichefskurs och hade tre veckors KFÖ kvar till löjtnant innan jag hoppade av och blev totalvägrare.

Om jag ställs inför att någon av mina underlydande eller för den delen någon annan krigsman skulle ha begått ett brott hade jag tagit honom i förvar och levererat honom till polis. Vilket faktiskt hände vid branden i Tanum 1975, även om det inte var jag som körde honom till arresten.

Alla dom här pojkboksdrömmarna om paramiltärer är fantasier. MOP utfördes av brottslingar med stor sannolikhet politiskt motiverade, men mord är mord och saknar immunitet.
Senast redigerad av Utredaren 2019-11-07 kl. 21:42.
Citera
2019-11-07, 22:35
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Vad pratar du om. Jag är uppvuxen med militärer. Som tioåring bodde jag med familjen i 24-manna tält i Tylöbäck 1961 och min far, då kapten, lärde ut taktik på FBU- kursen där. Jag var inte gammal när han förklarade att "vi släpper in fienden i landet om det blir krig och sen faller vi honom i ryggen" vilket ju är en form av strid som staybehind tillämpar. Det är ingen hokuspokus utan standardverksamhet.

Senare via hemvärn och officersutbildning i skyttetjänst blev jag fänrik och gick själv igenom kompanichefskurs och hade tre veckors KFÖ kvar till löjtnant innan jag hoppade av och blev totalvägrare.

Om jag ställs inför att någon av mina underlydande eller för den delen någon annan krigsman skulle ha begått ett brott hade jag tagit honom i förvar och levererat honom till polis. Vilket faktiskt hände vid branden i Tanum 1975, även om det inte var jag som körde honom till arresten.

Alla dom här pojkboksdrömmarna om paramiltärer är fantasier. MOP utfördes av brottslingar med stor sannolikhet politiskt motiverade, men mord är mord och saknar immunitet.

Begreppet stay behind kommer ifrån de nazister som stannade kvar i de ockuperade länderna. De kallades även varulvar på den tiden. Det är en terrororganisation som byggdes upp under andra världskriget och raffinerades av Angleton och väst. Har du sett dokumentären?
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Vincenzo Vinciguerra intervjuas i den. Det var han som var medlem i stay behind och bestämde sig på eget bevåg för att han skulle spränga en polisbil med natos sprängmedel C4. Trots att han dödade tre poliser blev han beskyddad och extraherad till Spanien. Polisen fifflade med utredningen och skyllde på vänsterextremister. Hans Holmer och PKK-spåret?
Han började snacka och avslöjade organisationen på 80-talet innan mordet så det var känt hur långt NATO var beredd att gå för att skydda organisationen. Han fick livstid för att han snackade och berättar med egna ord vad stay behind är i dokumentären.
Citera
2019-11-07, 22:41
Medlem
Vad tror ni trådläsare om walkietalkie-observationerna?
Har dessa observationer något med Palmemordet att göra?
Tillhörde dessa observationer någon helt legitim operation som inte berörde OP?
Hjärnspöken?
Någon sekretessbelagd spaning /övning eller övervakning av OP? osv...
Citera
2019-11-07, 22:53
Medlem
Citat:
Begreppet stay behind kommer ifrån de nazister som stannade kvar i de ockuperade länderna. De kallades även varulvar på den tiden. Det är en terrororganisation som byggdes upp under andra världskriget och raffinerades av Angleton och väst. Har du sett dokumentären?
Vincenzo Vinciguerra intervjuas i den. Det var han som var medlem i stay behind och bestämde sig på eget bevåg för att han skulle spränga en polisbil med natos sprängmedel C4. Trots att han dödade tre poliser blev han beskyddad och extraherad till Spanien. Polisen fifflade med utredningen och skyllde på vänsterextremister. Hans Holmer och PKK-spåret?
Han började snacka och avslöjade organisationen på 80-talet innan mordet så det var känt hur långt NATO var beredd att gå för att skydda organisationen. Han fick livstid för att han snackade och berättar med egna ord vad stay behind är i dokumentären.

Då har du nog fått det lite om bakfoten. Werwolf var väl den enda nazistiska av flera organisationer och hade väl inte särskilt högt stridsvärde.

Stay-behind List of known stay-behind plans - Wikipedia (1)

Sverige hade fria kriget organisation med värnpliktiga som Krigsmakten organiserade under kalla kriget och som fanns över hela landet med såväl förråd som vapen inom sina områden. Den var hemlig och vältränad och om ett reguljärt förband under kriget skulle få uppgift att föra fria kriget så var den i fred förberedda organisationen förbandschefens möjlighet till att få underhåll, vapen och ammunition för den fortsatta striden.

Glöm pojkboksfantasierna om försäkringsdirektörer från Thulehuset. Dom skulle gå under på kort tid efter krigets utbrott och ockupation.

(1) Stay-behind List of known stay-behind plans - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stay-behind#List_of_known_stay-behind_plans
Citera
2019-11-07, 23:05
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Då har du nog fått det lite om bakfoten. Werwolf var väl den enda nazistiska av flera organisationer och hade väl inte särskilt högt stridsvärde.

Stay-behind List of known stay-behind plans - Wikipedia (1)

Sverige hade fria kriget organisation med värnpliktiga som Krigsmakten organiserade under kalla kriget och som fanns över hela landet med såväl förråd som vapen inom sina områden. Den var hemlig och vältränad och om ett reguljärt förband under kriget skulle få uppgift att föra fria kriget så var den i fred förberedda organisationen förbandschefens möjlighet till att få underhåll, vapen och ammunition för den fortsatta striden.

Glöm pojkboksfantasierna om försäkringsdirektörer från Thulehuset. Dom skulle gå under på kort tid efter krigets utbrott och ockupation.

(1) Stay-behind List of known stay-behind plans - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stay-behind#List_of_known_stay-behind_plans

På militärspråk heter det förtrupp. Tänk femte kolonnen. Det du beskriver är en vanlig motståndsrörelse. NATO-organisationen GLADIO stod utanför statsministerns kontroll men visst måste delar av försvarsmakten varit integrerad. Marinen och kustjägarna var uppenbarligen infiltrerade.
Citera
2019-11-07, 23:27
Medlem
Citat:
På militärspråk heter det förtrupp. Tänk femte kolonnen. Det du beskriver är en vanlig motståndsrörelse. NATO-organisationen GLADIO stod utanför statsministerns kontroll men visst måste delar av försvarsmakten varit integrerad. Marinen och kustjägarna var uppenbarligen infiltrerade.

Nu får du nog fråga någon du känner som åtminstone kan terminologin.

Förtrupp heter avant-garde eller advanced guards på engelska.

Det jag beskriver är inte motstånsrörlse utan en organisation för fria kriget som den svenska krigsmakten hade under kalla kriget bakom fiendenas linjer dvs, staybehind.

Alla svenska officerare som genomgick Krigsskolan gjorde under sin utbildning en fria kriget övning.

Jag har skrivit ganska utförligt om det i detta inlägg.

Det finns tom en länk till foton från Krigsskolan
En bild säger mer än tusen ord. På Krigsskolan Karlberg går alla officerskadetter igenom kursmomentet "Det fria kriget." I den här länken Hälsingar på Karlberg 1972-73 finns tre autentiska foton från en sådan kurs. Jag tror inte att socialdemokratiska kontorister från valfri partiexpedition skulle tycka det var jätteskoj efter några dagar med tung packning, lite sömn, lite mat och långa förflyttningar till fots i svenskt höst/vinter-väder.
Citera
2019-11-07, 23:48
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Nu får du nog fråga någon du känner som åtminstone kan terminologin.

Förtrupp heter avant-garde eller advanced guards på engelska.

Det jag beskriver är inte motstånsrörlse utan en organisation för fria kriget som den svenska krigsmakten hade under kalla kriget bakom fiendenas linjer dvs, staybehind.

Alla svenska officerare som genomgick Krigsskolan gjorde under sin utbildning en fria kriget övning.

Jag har skrivit ganska utförligt om det i detta inlägg.

Det finns tom en länk till foton från Krigsskolan
En bild säger mer än tusen ord. På Krigsskolan Karlberg går alla officerskadetter igenom kursmomentet "Det fria kriget." I den här länken Hälsingar på Karlberg 1972-73 finns tre autentiska foton från en sådan kurs. Jag tror inte att socialdemokratiska kontorister från valfri partiexpedition skulle tycka det var jätteskoj efter några dagar med tung packning, lite sömn, lite mat och långa förflyttningar till fots i svenskt höst/vinter-väder.

Javisst men nu talar vi om NATO stay behind. Organisationen som beskrivs av Ganser. Fick du lära dig att lönnmörda ockupationsmaktens motsvarighet till Quisling? Nej för vi talar inte om vad du och dina lumparpolare lekte i skogen.
Kronologisk ordning från andra världskriget är det ockupation-reträtt med varulvar kvar-varulvar startar en ny organisation inom NATO som blir en förtrupp för NATO. Denna nya organisation kallades stay behind för nazisterna hade stannat kvar. Sverige ockuperades inte så det ser lite annorlunda ut men organisationen var internationell. Det svenska försvaret stod rent formellt inte under NATO men det gjorde stay behind.
Citera
2019-11-08, 03:59
Medlem
Var CA överviktig / stor mage vid tiden för MOP?
Finns det överhuvudtaget något om honom förutom den enda bilden som figurerar?
Var han från Halmstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in