2019-11-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Normalgraden av mord ligger på 14 års fängelsedom och därifrån frånfälle eller tillkommer förmildrade eller försvårande omständigheter. Beställningsmord är säkert en försvårande omständighet men jag tror att man lägger mer fokus på själva mordet och brottsoffrets lidande när det kommer till att döma ut livstid. Detta är bara en spekulation taget ifrån de livstidsdomar som vi kan ta del av då och då. Personligen så tycker jag att 18 år i detta fall är mer än vad som flera gånger annars döms ut så det är många sätt att se det på.

Det är ju inte alls omöjligt att domen justeras åt något håll i HR.
Jo, med precis lite så är det.
I jawads fall kunde man inte peka på om han var skytten. Förmildrande var även att han suttit häktad 1.5år. (Buhuhuu mördaren ska vi tycka synd om? han sitter häktad eftersom han själv valt att delta i ett mord som gjort att han blivit häktad. Sverige 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️)

Försvårande var att dem använde automatvapen den tiden på dygmet när barnfamiljer var ute.
Citera
2019-11-07, 14:47
Medlem
Jublar över att momme fick ännu ett straff 😂
Citera
2019-11-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabanozzy
Anstiftaren internationellt efterlyst, betalade 500K för mordet, Mekky?

Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Sh*bani.

Det finns en intressant rad i FUP där J*wad indikerar att det fanns fler personer på hitlistan men att det inte längre fanns pengar för dem. Han trodde att *mir skulle ta hand om dem själv.

Så varifrån pengarna kom är en öppen fråga. Sh*bani var definitivt den som höll i affären med J*wad som styrde upp själva mordet.

Jag känner mig osäker på om AJ verkligen sköt själv. I vart fall skriver han några rader som kan tolkas som att det var två andra skyttar. Polisen hittade dock krutrester på honom. Den ena kan ha varit T*ha, den andra AJ. Ett vittne beskrev en person med blågröna ögon. Vilken ögonfärg har Om*r *hmad? Var han lös då? Vem har blågröna ögon?
Citera
2019-11-07, 15:00
Medlem
Dom
https://minfil.com/53Uag5A2n5/Malm_TR_B_2885-17_Deldom_2019-11-07_pdf
Citera
2019-11-07, 15:03
Medlem
Efter att mordet var utfört skrev han på nytt till den dömde mördaren:

– Jag har vapen och allt bror. Hela Europa vill jobba med mig bror, vi har en mycket fin väg framför oss.

Ja, mycket fin väg ni har framför er. 😆🤦🏽‍♀️
Påminner mig om saddam hussein. Mr. "Hela europa vill jobba med mig" gömmer sig i nån råtthåla och jawad sitter inne för 18år.
Aaaa mkt fin väg😂
Citera
2019-11-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Efter att mordet var utfört skrev han på nytt till den dömde mördaren:

– Jag har vapen och allt bror. Hela Europa vill jobba med mig bror, vi har en mycket fin väg framför oss.

Ja, mycket fin väg ni har framför er. 😆🤦🏽‍♀️
Påminner mig om saddam hussein. Mr. "Hela europa vill jobba med mig" gömmer sig i nån råtthåla och jawad sitter inne för 18år.
Aaaa mkt fin väg😂

Dagens bästa👍😂
Citera
2019-11-07, 16:09
Medlem
”Avhopparen” Aftonbladet talar om är Maysem? Korrekt?
Citera
2019-11-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Hmm har dom utlämningsavtal med sverige tro?
Googlade, och det verkar inte UAE ha, han framställde sig väl som någon arabisk hjälte i ngt reportage jag läste så han skyddas nog av imamerna...
Haha, inte är det här han va? https://www.jimmywidegren.com/noveller/?user_art=688

Här var han nära å bli rökt! https://www.expressen.se/nyheter/valdsam-brand-i-skyskrapa-i-dubai/

Hittar inte artikeln där han beskriver sin välgörenhetsverksamhet nu.

Sitter SS och skriver noveller och postar på internet? Herregud nu har jag sett allt. Någon som vet vad han sysslar med i dubai? Jobbar han eller dylikt där?
Citera
2019-11-07, 16:13
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Sitter SS och skriver noveller och postar på internet? Herregud nu har jag sett allt. Någon som vet vad han sysslar med i dubai? Jobbar han eller dylikt där?

Fastigheter?
Citera
2019-11-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Står längre bak i tråden vilka som åtalats
Tyckte ändå jag skumma genom tråden rätt bra. Men ska kolla! Tack tack!
Citera
2019-11-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlotterusse
”Avhopparen” Aftonbladet talar om är Maysem? Korrekt?

Ja
Citera
2019-11-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Vad händer med anstiftaren, sitter han säkert i Dubai, eller var han huserade?
Antingen där eller i Amerika hos sin syster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in