Citat:
Ursprungligen postat av
Whatdoweknow
Jag tror aldrig att jag har skrivit så här mycket här under en kväll tidigare....
Vi får se då.
Men för mig är det så självklart vad som händer - och det har inget med ekonomisk kris att göra. Tänk på att hon är nästan 30 år, hon börjar bli för gammal för att fungera som bloggare. Återstår annat företagande och/eller ett annat liv. Hon insåg vartåt det barkade och satsade rubbet på löstuttar/extrema bh med inlägg, smink i mängder, ett lyxliv hon egentligen inte hade råd med för att kunna röra sig i miljöer som kunde ge utdelning och gav en gammal gubbe det gamla gubbar söker. Någon här skrev att hon öppnade fittan som spjället på en V8 och det var lite kul skrivet och dessutom på kornet.
Saknar man vid hennes ålder helt utbildning så måste man antingen redan ha lyckats bygga ett företagsimperium. Eller så får man försöka haffa någon annan som gjort det bättre. Och hon insåg allt det här.
Men på något sätt hoppas jag att du ska ha rätt och jag fel. Om det är så har hon ändå försökt men misslyckats. Och det är mycket trevligare än att påstå sig jobba för kvinnors sak och sedan lägga sig platt inför en rik man.
Det handlar inte om att sakna utbildning, det handlar om att luftslottet hon byggde blev för stort.
För stort för henne och för stort för oss. Man går inte 100 steg framåt och sedan 99 steg bakåt.
Vi alla vet att hon är för korkad för en chefsroll, ingen skulle anställa henne, samtidigt är hon "för stor" för ett vanligt jobb, det är där problemet ligger. Skulle donken anställa henne? Ja. Skulle hennes ego tillåta det? Nej. Hela hennes karriär bygger på att visa att hon är bättre än majoriteten, inte att hon är som majoriteten.. Jag vet själv då en bekant gjorde likadant och är nu arbetslös.
Så blir det när man framhäver en fejkad bild för alla samtidigt som man själv har ett stort inbillat ego, kunskaperna sätts på prov, man misslyckas, sen är det för sent..
Det är väl där fake it until you make it fallerar vs någon som faktiskt har kunskaperna och har byggt upp sig själv steg för steg samtidigt som denne inte behövt leka influencer för hela världen och slänga det i ansiktet på folk.
För vad händer när man leker självständig influencer som är bäst på allt? Inte förväntar sig bekanta att du då ska komma och be de om ett receptionistjobb när du visat för de att du "tar över världen".
Så det hela slutar med att du stänger dig ute från den världen, medan månad efter månad går..
En ond cirkel.
Något som BB också sa väl, att hon stannar hemma och går runt ensam i sitt
stora hus.