2019-11-06, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hon har ju rätt att "influencer-eran" för henne är på sitt vägs ände - där kan man säga att hon gjorde en korrekt analys.

Försöka lansera i USA? Felanalys. Tro det eller ej så anser jag att hon gör helt rätt att turnera Åhlénsbutiker runt om i landet - det är hennes bästa chans till en fortsatt försörjning. Kommer det funka? Vem vet. Men etablera i Sverige, kör lite saker för att göra märket mer "svenskt" (typ lägg till krusbär eller något annat värdelöst i ansiktskrämen).

Tyvärr svensk hybris, personer som sticker ut, som känner att de inte passar inte för att de är så "framgångsrika" som sedan prövar turen i USA och 8 av 10 fall återvänder på grund av att de misslyckades.. De verkar inte inse hur hög konkurrensen är där och hur mycket man faktiskt måste jobba för att komma någonstans.. Det räcker liksom inte att synas på Stureplan och "leka framgångsrik" på Instagram i större länder.

Att vara influencer och kändis i Stockholm är en piece of cake, för att bli det i USA måste stjärnorna stå rätt och du ha tur.

Fattar hon ens hur många miljontals dollar företag lägger ner i sminkbranschen på bara marknadsföring? Så kommer hon med sina 2 934 mkr i resultat och kan någon förklara för mig hur ett företag kan omsätta 85 mkr och sedan ha så lågt resultat.. Var tar pengarna vägen??
Citera
2019-11-06, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Att du inte förstår beror på att det inte finns något att förstå. Det finns ingen "kris." Jag läste precis artikeln i Expressen som någon länkade här och den säger ju som förväntat inte ett skvatt. Någon kris blir inte bevisad.

Så hon har sagt upp personal? Fullkomligt rimligt om hon ska bo i Gbg.

Så hon har sålt sitt hus? Lika rimligt om hon tänker sig att bli Balles sambo.

Det finns ingen kris och det har jag sagt hela tiden.

Edit: Hon ska tydligen mer eller mindre sluta blogga också. Passar också väl in i bilden av ett tightare knullförhållande med Balle.

Du var inte den vassaset kniven i lådan. Hela PR-kuppen är damage control efter alla artiklar som skrevs om hennes företag. Hur samarbetspartners gick back och inte fick valuta för pengarna de investerat och betalat henne. Nu har hon skiftat fokuset helt till att allt handlar om en "affärskvinna som möter utmaningar och behöver varva ner".

Sedan finns det många av oss som redan visste att hennes företag är skit och kan se igenom henne vilket är varför det är intressant att diskutera situationen.
Senast redigerad av BlackRockInc 2019-11-06 kl. 19:27.
Citera
2019-11-06, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Jag tror aldrig att jag har skrivit så här mycket här under en kväll tidigare....

Vi får se då.

Men för mig är det så självklart vad som händer - och det har inget med ekonomisk kris att göra. Tänk på att hon är nästan 30 år, hon börjar bli för gammal för att fungera som bloggare. Återstår annat företagande och/eller ett annat liv. Hon insåg vartåt det barkade och satsade rubbet på löstuttar/extrema bh med inlägg, smink i mängder, ett lyxliv hon egentligen inte hade råd med för att kunna röra sig i miljöer som kunde ge utdelning och gav en gammal gubbe det gamla gubbar söker. Någon här skrev att hon öppnade fittan som spjället på en V8 och det var lite kul skrivet och dessutom på kornet. Saknar man vid hennes ålder helt utbildning så måste man antingen redan ha lyckats bygga ett företagsimperium. Eller så får man försöka haffa någon annan som gjort det bättre. Och hon insåg allt det här.

Men på något sätt hoppas jag att du ska ha rätt och jag fel. Om det är så har hon ändå försökt men misslyckats. Och det är mycket trevligare än att påstå sig jobba för kvinnors sak och sedan lägga sig platt inför en rik man.

Det handlar inte om att sakna utbildning, det handlar om att luftslottet hon byggde blev för stort.
För stort för henne och för stort för oss. Man går inte 100 steg framåt och sedan 99 steg bakåt.
Vi alla vet att hon är för korkad för en chefsroll, ingen skulle anställa henne, samtidigt är hon "för stor" för ett vanligt jobb, det är där problemet ligger. Skulle donken anställa henne? Ja. Skulle hennes ego tillåta det? Nej. Hela hennes karriär bygger på att visa att hon är bättre än majoriteten, inte att hon är som majoriteten.. Jag vet själv då en bekant gjorde likadant och är nu arbetslös.
Så blir det när man framhäver en fejkad bild för alla samtidigt som man själv har ett stort inbillat ego, kunskaperna sätts på prov, man misslyckas, sen är det för sent..

Det är väl där fake it until you make it fallerar vs någon som faktiskt har kunskaperna och har byggt upp sig själv steg för steg samtidigt som denne inte behövt leka influencer för hela världen och slänga det i ansiktet på folk.

För vad händer när man leker självständig influencer som är bäst på allt? Inte förväntar sig bekanta att du då ska komma och be de om ett receptionistjobb när du visat för de att du "tar över världen".
Så det hela slutar med att du stänger dig ute från den världen, medan månad efter månad går..
En ond cirkel.

Något som BB också sa väl, att hon stannar hemma och går runt ensam i sitt stora hus.
Senast redigerad av BlackRockInc 2019-11-06 kl. 19:21.
Citera
2019-11-06, 21:06
Medlem
Det är väl då rotat att män gillar snygga kvinnor?
Så varför är det "finare" eller bättre att en man väljer en kvinna pga yta, än att en kvinna väljer en man för ekonomisk trygghet?

Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Haha, klart som fan att hon är ute efter cashen och inget annat.
Det är ren vetenskap och biologi. Det ligger djupt rotat i vår DNA och genetik att en ung kvinna vill ha en ung och stark man som kan skydda henne från faror och hot. Vad ska man då med en gammal gubbe som sakta, men säkert tvinar bort för varje dag som går.

Det må låta löjligt och knäppt. Men faktum är att det är så. Vi är inte biologiskt inställda att söka kärlek och trygghet hos någon som är 25-30 år äldre utan någon vinning. I detta fall, hans pengar. Men sen finns så klart undantag. Tyvärr med tanke på Bellas omständigheter tror jag inte är fallet är så nu.
Citera
2019-11-06, 21:07
Medlem
Varför är det finare ifall du väljer en kvinna pga yta? Än ifall en kvinna väljer någon för ekonomisk trygghet? Nu tror jag dock inte hon gjorde det enbart.
Hon har inte skaffat barn med någon rik.
Så tror det mer handlar om kemi där.
Men samtidigt så spelar ju flera saker in.

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Om jag förstår dig rätt, Bella säljer sig inte men hon skulle inte titta åt Eriks håll om han inte hade pengar??
Citera
2019-11-06, 21:29
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Den uppgiften stämmer inte. Var har du fått den uppgiften ifrån?
Han började i början av augusti i år.

Däremot så bytte de revisor 2017!
Enligt Syna:

EVD Karlsson, Gustav Freddy Sture 870718-01** 2017-06-13

Ganska tydligt. Men Syna kan mycket väl ha fel. Ska kolla övriga kreditsystem i morgon vad de skriver.
Citera
2019-11-06, 22:44
Medlem
Drozds avatar
Isabella befinner sig i samma situation som Jim Carrey i The Truman Show när han seglar på kanten av fejk-drömvärlden och inser att allt bara var ett luftslott och ett skådespel med vederbörande som ofrivillig huvudperson.

Vilken mardröm, jag tycker nästan lite synd om henne...
Citera
2019-11-06, 23:00
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drink2drinks
Håller med dig i en del saker du skriver här. Men varför måste man kalla henne för fnask?
Hon säljer inte sig. Hon är uppenbart kär i Erik. Hon skulle annars aldrig åka dit hela tiden.
Visst är han rik, men det betyder ju inte att man inte kan bli kär. Han kanske är en person hon gillar.
Erik kan ju då aldrig hitta någon kvinna, eftersom man då alltid skulle insinuera att kvinnan vill åt hans pengar. Skulle ju bli lite märkligt. Tidigare var hon ihop med Odd. Han var inte rik direkt.
Så tror inte pengarna styr när det kommer till relationer i hennes liv.
Däremot så möter hon rika personer då hon umgås med den typen utav människor.
Men visst, hade Erik varit fattig så hade hon nog aldrig sett åt hans håll.
Men alla kan ju vinna över en person med personlighet.

Då trodde hon fortfarande att hon skulle bli rik på egen hand, när imperiet började svikta så fick hon tänka om. Innan Selin så var det Stordalen som gällde - så att det är rika män hon söker nuförtiden står bortom allt tvivel.
Citera
2019-11-06, 23:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Utsågs till Sveriges mäktigaste affärskvinna 2018, släng dig i väggen Cristina Stenbäck!
https://www.va.se/nyheter/2018/03/06/naringslivets-maktigaste-kvinnor-2018-vi-har-vagat-kliva-fram-och-ta-plats/
Vilken jävla cirkus!
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-11-06 kl. 23:10.
Citera
2019-11-06, 23:09
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det handlar inte om att sakna utbildning, det handlar om att luftslottet hon byggde blev för stort.
För stort för henne och för stort för oss. Man går inte 100 steg framåt och sedan 99 steg bakåt.
Vi alla vet att hon är för korkad för en chefsroll, ingen skulle anställa henne, samtidigt är hon "för stor" för ett vanligt jobb, det är där problemet ligger. Skulle donken anställa henne? Ja. Skulle hennes ego tillåta det? Nej. Hela hennes karriär bygger på att visa att hon är bättre än majoriteten, inte att hon är som majoriteten.. Jag vet själv då en bekant gjorde likadant och är nu arbetslös.
Så blir det när man framhäver en fejkad bild för alla samtidigt som man själv har ett stort inbillat ego, kunskaperna sätts på prov, man misslyckas, sen är det för sent..

Det är väl där fake it until you make it fallerar vs någon som faktiskt har kunskaperna och har byggt upp sig själv steg för steg samtidigt som denne inte behövt leka influencer för hela världen och slänga det i ansiktet på folk.

För vad händer när man leker självständig influencer som är bäst på allt? Inte förväntar sig bekanta att du då ska komma och be de om ett receptionistjobb när du visat för de att du "tar över världen".
Så det hela slutar med att du stänger dig ute från den världen, medan månad efter månad går..
En ond cirkel.

Något som BB också sa väl, att hon stannar hemma och går runt ensam i sitt stora hus.

Nej, BB reser sig med hjälp av åtskilliga inom etablissemanget. Bland annat Alexander Bard som hyllat henne. Just nu krävs ett stålbad i pressen för en förnyelse. Sedan vänder det. Teater. Ska vi tala om alla utan utbildning lär det bli jobbigt även för de som har det. Typ alla på svt Agenda.
Citera
2019-11-06, 23:32
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, BB reser sig med hjälp av åtskilliga inom etablissemanget. Bland annat Alexander Bard som hyllat henne. Just nu krävs ett stålbad i pressen för en förnyelse. Sedan vänder det. Teater. Ska vi tala om alla utan utbildning lär det bli jobbigt även för de som har det. Typ alla på svt Agenda.
Alla som ar realistiska inser att man inte kan forutse Isabellas framtid exakt
Det kan sluta som DrWhat sager, med att detta ar inledningen pa en karriär som hemmafru
Det kan sluta med porr som for holländska Verona van de Leur
https://www.expressen.se/sport/utkastad-pa-gatan-familjen-bytte-las/?referrer=rotator-item-2
Det kan sluta med att Isabella far rätsida pa sitt imperium med goda rad och med eller utan kapitaltillskott ifrån Erik
Min gissning ar att karriären slutar som for Runar men att vad som hander efter det blir annorlunda
Tror inte Isabella kommer att acceptera ett liv som hemmafru i skuggan av Erik, tror inte Isabella kryper till korset ens om hon doms till några dagar i fängelse eller tvingas använda fotboja
Citera
2019-11-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Hur menar du att hon skulle resa sig? Inte genom sina företag av i dag i alla fall och inte genom de sociala kanalerna heller. Hennes följare är till största delen borta, det kan inget etablissemang i världen ändra på, och utan följare inga annonsörer. Återstår skönhetsmärket men nej, hon har för dåligt rykte. Just i och med att hon använder sitt eget namn till produkterna smittas de av hur folk uppfattar hennes person. En annan karriär kan man ju förstås tänka sig och det är ungefär det jag själv tänkt - till exempel som någon slags lyxälskarinna/välgörenhetslajvare. Men det är ju inte riktigt att resa sig. Snarare att fortsätta liggandet, skulle man kanske kunna säga om man ville vara rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in