2019-11-04, 12:56
  #7561
Medlem
Yin & Yangs avatar
Hejsan!

Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som suttit i arresten i Solna, det är research i samband med att jag skriver en bok.

Jag är även intresserad av de som blivit arresterade rent generellt i Stockholm också, men särskilt i Solna.
__________________
Senast redigerad av Yin & Yang 2019-11-04 kl. 13:16.
Citera
2019-11-06, 19:40
  #7562
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Muckade från tillberga finns allt från folk som har knullat sin pappa till olovlig körning . Kulturprofilen sitter på pav B.

Skulle säga 80% är våkdtäksmän
Citera
2019-11-09, 23:03
  #7563
Medlem
Zigarettens avatar
Är det möjligtvis värt att bryta mot skyddstillsyn för t.ex narkotikabrott för att hamna i finkan?
Hur långt skulle straffet bli ungefär om man är ostraffad sen tidigare?
Citera
2019-11-11, 13:24
  #7564
Medlem
Tjena grabbar.
Jag väntar rättegång för 1.5kg hasch, 100 tabletter ecstasy och 900 tabletter tramadol 200mgs samt brott mot lagen om brandfarliga/explosiva varor för två bangers(cobra8) och brott mot vapenlagen för en elpistol.

Börjar ställa in mig på att få sitta en tid.

Jag är 24 år och det kommer vara min första dom.
Hur länge skulle ni tro att jag får sitta?
Citera
2019-11-11, 13:53
  #7565
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicario187
Tjena grabbar.
Jag väntar rättegång för 1.5kg hasch, 100 tabletter ecstasy och 900 tabletter tramadol 200mgs samt brott mot lagen om brandfarliga/explosiva varor för två bangers(cobra8) och brott mot vapenlagen för en elpistol.

Börjar ställa in mig på att få sitta en tid.

Jag är 24 år och det kommer vara min första dom.
Hur länge skulle ni tro att jag får sitta?

Finns befintlig tråd.

(FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.
Citera
2019-11-16, 08:30
  #7566
Medlem
enargens avatar
Tja.

Förekommer pissvägran på klass III anstalter?
Kan komma o åka på några månader.

Kan ja ta med benzo i röven och vid ankomst lämna positivt up, o senn flytta på Benz genom kaffevoltan?
Citera
2019-11-16, 11:59
  #7567
Avslutad
Finns det några mesiga personer som sitter i fängelse? Hur klarar sig dom i så fall? Struntar man i en sån eller mobbas dom sönder?
Citera
2019-11-16, 17:02
  #7568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Finns det några mesiga personer som sitter i fängelse? Hur klarar sig dom i så fall? Struntar man i en sån eller mobbas dom sönder?
Tror du att alla som sitter på kåken är hårdingar?
Citera
2019-11-16, 22:12
  #7569
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Tror du att alla som sitter på kåken är hårdingar?

Nej, men jag tror att det kan vara jävligt tufft om du har svårt att sätta gränser. Jag tror att det finns mycket folk på anstalter som gärna sätter sig på andra.

Det är mina spekulationer och jag är nyfiken på att höra ifrån de som vet.
Citera
2019-11-17, 01:00
  #7570
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enargen
Tja.

Förekommer pissvägran på klass III anstalter?
Kan komma o åka på några månader.

Kan ja ta med benzo i röven och vid ankomst lämna positivt up, o senn flytta på Benz genom kaffevoltan?

Det förekommer att folk vägrar lämna urinprov, särskilt ifall de sitter inne för ett straff som inte har med narkotika att göra.
Deras vistelse brukar bli betydligt mer tråkig än vad den redan är.

Du kan ju alltid försöka smuggla in, men lycka till att försöka sälja piller när du får misskötsamhets rapporter på dig pga du vägrat lämna urinprov.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Finns det några mesiga personer som sitter i fängelse? Hur klarar sig dom i så fall? Struntar man i en sån eller mobbas dom sönder?

Det finns personer av all möjliga slag inne på anstalterna, i regel skiter folk i varandra såvida inte de söker bråk eller skapar problem.
__________________
Senast redigerad av Strongmanx2 2019-11-17 kl. 01:02.
Citera
2019-11-17, 07:50
  #7571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enargen
Tja.

Förekommer pissvägran på klass III anstalter?
Kan komma o åka på några månader.

Kan ja ta med benzo i röven och vid ankomst lämna positivt up, o senn flytta på Benz genom kaffevoltan?

Pissproven skickas på analys så dom kommer se att dina nivåer inte sjunker.
Och benso har inga stutsvärden som cannabis. Så glöm din idé.
Citera
2019-11-17, 07:55
  #7572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Nej, men jag tror att det kan vara jävligt tufft om du har svårt att sätta gränser. Jag tror att det finns mycket folk på anstalter som gärna sätter sig på andra.

Det är mina spekulationer och jag är nyfiken på att höra ifrån de som vet.

Det finns mesiga person.
Oftast får de inte problem om de i övrigt sköter sig, inte tillkallar plitar efter inlåsning för medicin osv...

Men det fanns en snubbe på brinkeberg som blev tvingad att suga kuk, helt riskfri miljö är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in