2019-11-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/aktionsgrupp-mot-rasism-pa-ks-far-pris

Efter larm om trakasserier mot judiska läkare på Karolinska universitetssjukhuset bildades Aktionsgruppen mot antisemitism och rasism på Karolinska. Idag fick de pris för sitt arbete från Region Stockholm.
– Antisemitism berör oss alla, säger Judith Bruchfeld från aktionsgruppen.

Vaddå berör oss alla det är ju muslimer som står för antisemitismen

Det sliter väl hon som jude i. Har du någonsin stött på en svensk jude som klandrar muslimer i Sverige. Judar är den mest rasistiska folkgruppen i världen. Det lätt att bevisa. Därför drar dom sitt judekort så snart man kritiserar dem. Enligt judisk lag är det dödsstraff för en gentile att ifrågasätta dem. Det står i noahide lagarna. Dom anser ju sig ha rätten att äga 2000+ slavar per judisk skalle. Det är deras ord inte mina så kallade antisemitiska.

Det finns inte en enda organisation idag i hela USA som tillåts arbeta för vita intressen. Trots att miljoner vita amerikaner diskrimineras av affirmative action. I Sverige har vi en som sitter och trycker i svenskarnas hus. Samtidigt har vir snart en judisk grupp på varje svensk sjukhus som arbetar för stackars stackars utsatta judar. Och påstådd antisemitism, importerad dessutom.
Senast redigerad av Perlmutter 2019-11-06 kl. 14:25.
Citera
2019-11-06, 14:33
Medlem
duis avatar
Det är synd att det blir så att en utomstående, utländsk, organisations uttalande blir avgörande för ett beslut inom sjukvården.

Denna smutskastning föranleddes tydligen av en intern konflikt inom Karolinska. Om hela underlaget för påstendet om antisemtism enbart grundades på de fyra bilderna blir hela situationen obehaglig, då de enligt min åsikt inte når upp till antisemitism i.e. att de skulle vara nedlåtande eller missaktande mot människor av judiskt påbrå. De såg ut som politiska ställningstaganden riktade mot staten Israel.

Låt mig gissa de framtida löpsedlarna: "Sveriges statliga media sprider antisemitistiska lögner". Med stor sannolikhet kommer det även ploppa upp massvis med internationella artiklar på nätet om hur det är kaos i Sverige pga de har tagit emot för många invandrare som bombar städer och för att homosexuella män får adoptera barn etc. etc. ad infinitum.
Citera
2019-11-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dui
Det är synd att det blir så att en utomstående, utländsk, organisations uttalande blir avgörande för ett beslut inom sjukvården.

Denna smutskastning föranleddes tydligen av en intern konflikt inom Karolinska. Om hela underlaget för påstendet om antisemtism enbart grundades på de fyra bilderna blir hela situationen obehaglig, då de enligt min åsikt inte når upp till antisemitism i.e. att de skulle vara nedlåtande eller missaktande mot människor av judiskt påbrå. De såg ut som politiska ställningstaganden riktade mot staten Israel.

Låt mig gissa de framtida löpsedlarna: "Sveriges statliga media sprider antisemitistiska lögner". Med stor sannolikhet kommer det även ploppa upp massvis med internationella artiklar på nätet om hur det är kaos i Sverige pga de har tagit emot för många invandrare som bombar städer och för att homosexuella män får adoptera barn etc. etc. ad infinitum.

Än mer komiskt blir det när överläkaren som blev anmäld hade flertalet artiklar länkade på sin Facebook som berörde just om individer som utsatts för antisemitism och hur han aktivt tog avstånd från främlingsfientlighet.
Citera
2019-11-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Man blir verkligen nyfiken hur en sådan person har kunnat nå så långt. Har faktiskt aldrig stött på en läkare som uttalat sig antisemitiskt någon gång, betydligt vanligare är filosemiter (som jag själv). Lite gammalt vanligt "tolkbehovs"-mutter hör man då och då, men judehat är synnerligen ovanligt. Ofattbart att en sådan person kunnat stiga i graderna. Ännu en skamfläck på detta forna stjärnlasarett. Vore intressant att få ett namn och specialitet.
Visst är det väl det då judar har bra kontroll på samhällen och framför allt toppskikten. Se bara gänget som drog till Israel på party. Sen verkar det som om antisemiter har lika mycket intresse för judar som filosemiter. Man får väl anse att även jag är en sorts filosemiter för det är extremt intressant att se just judars arbete och spridning i ett samhälle där dom smälter in bra men ändå bibehåller sin djupt rotade identitet. Judar verkan i samhällen är oftast poitiv även om folk kan känna avund för deras nätverk och vissas rikedommar. Man kan ju inte direkt säga detsamma om en del andra folkgrupper i vårt samhälle som vill separera sig.

Det är ändå på sätt och vis kul att det ändå då och då dyker upp människor ur toppskikten med annorlunda åsikter som inte går att dölja längre, att dom visar sig mänskliga.

Vad kan en läkare inte ha för utalade åsikter idag? Det bli en hel rad av dom så jag avstår att spotta ut det. Kanske bra att dom håller käft precis som präster, domare, åklagare och andra som kräver folks tillit. Jag beundrar ändå deras förmåga att hålla käft men det bottnar väl oftast i rädsla.
Citera
2019-11-06, 15:03
Medlem
Har det kommit fram vad läkaren som anmälde Inti Peredo heter?
Verkar vara en mycket problematisk individ.
Citera
2019-11-06, 15:08
Bannlyst
Efter ha sett programmet är dom största idioterna, Abraham Cooper vid Simon Wiesenthals Center, Chefen på KS som omplacerade Peredo, Moderatkärringen som kostat oss skattebetalare åtskilliga miljarder, svensk media och det sjuka mantrat ”Alla människor lika värde” och ”rätt” värdegrund.

Sverige är kört, fega chefer som fattar beslut, men tvingas inte ta ansvar för det och kan neka intervjuer
Om man jobbar på nån slags chefsposition som finansieras av skattebetalarna, så ska man få sparken om man vägrar svara på frågor om fattade beslut.
Citera
2019-11-06, 15:14
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det visade sig alltså att en judisk storlögnare med stöd av svensk media och internationell judiska organisationer lyckades få en helt oskyldig person förflyttad från sin tjänst (han hade fått honom sparkad om det hade gått enligt lagen - karolinska ville sparka honom påstår de).

Så går det till i en värld som idag lyder under extrem judisk supremacism.

Modigt av UG - trots att de kände sig tvungna att använda den minst lika skamlöse masslögnaren och antisemitanklagaren Göran Rosenberg som "alibi".

Väldigt bra reportage.

Nu väntar man bara på att den sverigevänliga judiska lobbyn på Flashback och Twitter kommer anklaga Ali Fegan för att vara en islamist och judehatare.

De flesta av dessa är väl nyvakna eller enbart korkade som inte minns reportaget "Det svenska korståget" där Richard Williamson vädjade till Ali med orden "You could have me thrown into prison before I leave Germany. I hope that's not your intention."
Vilket ledde till böter och han nekas prövning i Europadomstolen.

Judehatet i Malmö sändes för fyra år sedan och hyllades av dessa kretsar som troligen idag kommer hålla tyst eller prata illa om Fegan.
Senast redigerad av SaboMuggade 2019-11-06 kl. 15:57.
Citera
2019-11-06, 15:22
Medlem
Var väl bara något år sen småhattarna fick igenom namnbyte någon gata vid Karolinska. Tror den bar namnet på någon intelligent svensk kvinna som va påstådd nazist på typ 40-talet. Judarna på expo är framme och kallar sweb tv gubbarna för vit makt nazister. Det säger ju en del om hur den rasistiska judelobbyn arbetar.
Citera
2019-11-06, 15:30
Avstängd
Den amerikanske rabbinen Abraham Cooper kallade utredningen för ”ett slag i ansiktet på varje jude” – hade inte läst den

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/rabbinen-kallade-utredningen-for-ett-slag-i-ansiktet-pa-varje-jude-hade-inte-last-den

Felet som Karolinska gjorde enligt Den amerikanske rabbinen Abraham Cooper var alltså att man överhuvudtaget utredde något när han redan hade viftat med judekortet
Citera
2019-11-06, 15:38
Avstängd
Nu kan man ju börja leta reda på alla politiska ledarsidor som deltagit i drevet mot Karolinska:

https://www.nwt.se/2018/11/15/gor-upp-med-antisemitismen/

"Det är inte långsökt att föreställa sig hur Karolinskas sjukhusledning drabbats av ett dilemma då de behövt förhålla sig till en person som både kan anses tillhöra en slags kommunistisk revolutionär adel och samtidigt uppenbarligen är fullblodsantisemit. Frågan som i sammanhanget bör ställas är varför överhuvudtaget någon skulle uppfatta kombinationen som ett tillräckligt dilemma för att inte omedelbart avskeda läkaren?"

https://www.nwt.se/2019/02/11/bubbel-fran-byran-sorg-pa-en-glad-planet/
Citera
2019-11-06, 15:38
Medlem
W.Smiths avatar
Jag vill gärna veta mer om vad dessa trakasserier exakt består av samt vad det är för ”antisemitism” som han har publicerat.

I ett land där det är kontroversiellt att nämna faktumet(!) att många länder i Afrika har en genomsnittlig IQ som motsvarar diagnoskriterium för intellektuell funktionsnedsättning i Sverige sä får man ju ta initiala uppgifter med ett visst mått av försiktighet.

Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Om jag ska fortsätta spekulera, så kan jag tänka mig att det inte är så lätt för en ev läkare från Mellanöstern att bli överläkare på KS heller. De har nog tillräckligt med ”ursvenska” aspiranter till sådana tjänster och behöver inte plocka in utbölingar om vederbörande inte är väsentligt mycket mer kompetent än konkurrenterna.

De av er i tråden som inte skäms för att medge att ni har nazi-sajter som Avpixlat och Fria Tider som huvudsaklig nyhetskälla kan kanske redogöra för vad dessa skriver i ärendet. De brukar väl inte vara sena med att hänga ut icke-svenskar som är brottsmisstänkta. Deras tystnad skulle i så fall kunna tala emot att det rör sig om en person från Mellanöstern, även om han i detta avseende är en meningsfrände och i viss mån spelar på samma planhalva som dem.

Undrar i min stillhet hur dum i huvudet man måste vara för att utesluta nyhetssajter på grund av vad vänstervriden media skriver om dom...?

Är det för att du är så korkad att du inte klarar av att källkritiskt granska det du läser?

En sundare och framför allt mer intelligent hållning är förstås att insupa så mycket information som det är bara är möjligt, från en så bred åsiktsfauna som möjligt, för att sedan själv dra sina egna slutsatser utan utomståendes politiska filterering.

Sanningen finns som bekant alltid någonstans i mitten.

Ovanstående var kanske en onödigt lång utläggning som egentligen främst syftade till att påpeka att du själv väl är förmogen att läsa dessa sajters innehåll och se vad dom skriver?
Citera
2019-11-06, 15:41
Medlem
Så förvånad jag blev att det var en scam. Not. Tvärt om så brukar det vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in