2019-11-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
MH är/var framför allt uppenbarligen psykiskt sjuk när hon skrev bloggen. Det är otroligt lågt att döma människor efter hur de är och beter sig på grund av psykisk och fysisk sjukdom.

Det är som att hävda att Lena var en egocentrerad parasit som ville att andra jämnt och ständigt passade upp på henne. Alltid och inte bara när hon hade sitt benbrott.

Bedömer inte MH som psykiskt sjuk. Bara för att man öppnar sitt hjärta och delar med sig av sina erfarenheter är hon knappast psykiskt sjuk. Snarare ovanligt ärlig däremot, och bra mycket mer transparant, än de flesta andra. Människor som har något att dölja dubbelspelar, och de som inte har det, talar ur skägget. MH är inte den mest gränslösa i detta fallet, finns andra som överglänser vederbörande med hästlängder.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-11-06 kl. 14:25.
Citera
2019-11-06, 14:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Med Gilgrissom82,s utmärkta forskande som visade att LW/SD hade kontakt redan 2007 så kommer mitt tidigare antagande om att första patrullen, fick en sen lång tid illa omtyckt rival till UW sig pådyvlade, i starkare ljus.

Nu vet vi inte när UW "upptäckte" smygandet (från en okänd välgörare) mellan de tu. Men att UW hade velat klämma åt SD oavsett mordet är nog inte långsökt.

I o m den långa relationen LW/SD uppdagats och att det inte kan anses osannolikt att det varit orsaken till skilsmässan gör att UW smyger sig in i ekvationen igen.

Snoris tror.
1. HD har haft starkast motiv att mörda LW då hon lagt skulden för sitt havererade äktenskap på rivalen LW.
2. UW har haft starkast motiv att sätta åt rivalen SD då han ger honom skulden för sitt havererade äktenskap.

Det låter väl inte orimligt?

Konsekvensen av såväl UWs som HDs motiv blir följdakligen.
UWs starka vilja att ge SD skulden för försvinnandet (mordet) var det som vilselett utredningen att fokusera på fel mördare. Att mordet inte ännu klarats upp ,trots mycket omfattande polisiära insatser, tror jag är för att mödraren är HD.

Kanske är Åkl Hidings huvudbry nu att bevisa att HD är GK då mycket av dom bevisen är förstörda genom focuseringen på fel GM. Måhända knäber hon till NFC att hitta något som binder HD vid BP.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-06 kl. 14:59.
Citera
2019-11-06, 14:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man ska bena ut det hela så blir det så här:

Oavsett om hon hade levt som hon lärde eller inte, så hade hon blivit mördad av SD. Det är vad jjag tror. Det hade inte att göra med att han var gift eller att hon var präst.
(Detta förstås om man har SD som gm).

Som jag förstått är han ateist, han bryr sig inte om att hon var präst eller att hon inte levde som hon lärde och var tillsammans med honom fast att han var gift.

Han klarade inte av att hon försökte bryta sig loss, att hon anmälde honom, att hon inte gjorde som han bad henne om. Det är vad jag tror.

Att hon genom att ha ett förhållande med honom också bröt mot det sätt som hon själv lärde ut, det är en annan femma. Det är inte motivet.

Det har indirekt med mordet att göra genom att det endast är ett led i att hon fick en kontaktyta med en våldsam person.

Säg nu att SD och HD hade skilt sig innan LW kom in i bilden.
Då hade deras förhållande inte inneburit att SD var otrogen, och för LWs del hade det inte inneburit några moraliska problem heller.

Det hade med stor sannolikhet hänt samma sak, det är vad jag tror, förr eller senare.

Det har inget med hennes sätt att leva att göra, utan det har med SDs sätt att vara.

Det är enkelt som jag ser det. Hade Lena levt efter sin tro hade hon aldrig inlett affären med SD och då hade hon levt idag.

Förstår inte varför du förnekar det här simpla faktum. Det är inte motivet vi pratar om.

Frågan handlade om hon blev dödad på grund av att hon inte levde som hon lärde. Självklart är svaret ja för att ingen affär med SD = inget mord.
Citera
2019-11-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
4. Lena försökte leva som hon lärde. Hur det gick, vet vi alla.

Alla LW:s riktiga vänner och bekanta har berättat hur snäll och omtänksam LW alltid var och att hon alltid ställde upp och hjälpte till när hon kunde, utan att begära att få någonting till baka. Dessa LW:s vänner och bekanta har inte den minsta anledning till att vara osannfärdiga i detta fallet, sedan tycker jag att du lever i en imaginär värld när du kommer med ett sådant påstående, sett inom den gråa citat-rutan.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-06, 14:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
MH är/var framför allt uppenbarligen psykiskt sjuk när hon skrev bloggen. Det är otroligt lågt att döma människor efter hur de är och beter sig på grund av psykisk och fysisk sjukdom.

Det är som att hävda att Lena var en egocentrerad parasit som ville att andra jämnt och ständigt passade upp på henne. Alltid och inte bara när hon hade sitt benbrott.
Och uppenbarligen hade Malin H inte hämtat sig från sina problem ens när LW mördades, dvs flera år senare.

Jag tror att Malin H lade ut/lät någon vän lägga ut bloggen efter mordet därför att hon fortfarande var så svårt störd efter skilsmässan att hon inte fattade hur bloggen skulle uppfattas.

Hon trodde nog att hon fick sin chans att visa vilken dålig människa LW var när hon i själva verket visade upp sig själv med alla sina aggressioner och sitt obehagliga besservisserbeteende.

Jag tycker att den bristen på verklighetsuppfattning visar att hon fortfarande var svårt störd.
Citera
2019-11-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Bedömer inte MH som psykiskt sjuk. Bara för att man öppnar sitt hjärta och delar med sig av sina erfarenheter är hon knappast psykiskt sjuk. Snarare ovanligt ärlig däremot, och bra mycket mer transparant, än de flesta andra. Människor som har något att dölja dubbelspelar, och de som inte har det, talar ur skägget. MH är inte den mest gränslösa i detta fallet, finns andra som överglänser vederbörande med hästlängder.

Varför eldade MH upp sitt bröllopsfotografi och till råga på allt, offentligt ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-06, 14:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man ska bena ut det hela så blir det så här:

Oavsett om hon hade levt som hon lärde eller inte, så hade hon blivit mördad av SD. Det är vad jjag tror. Det hade inte att göra med att han var gift eller att hon var präst.
(Detta förstås om man har SD som gm).

Som jag förstått är han ateist, han bryr sig inte om att hon var präst eller att hon inte levde som hon lärde och var tillsammans med honom fast att han var gift.

Han klarade inte av att hon försökte bryta sig loss, att hon anmälde honom, att hon inte gjorde som han bad henne om. Det är vad jag tror.

Att hon genom att ha ett förhållande med honom också bröt mot det sätt som hon själv lärde ut, det är en annan femma. Det är inte motivet.

Det har indirekt med mordet att göra genom att det endast är ett led i att hon fick en kontaktyta med en våldsam person.

Säg nu att SD och HD hade skilt sig innan LW kom in i bilden.
Då hade deras förhållande inte inneburit att SD var otrogen, och för LWs del hade det inte inneburit några moraliska problem heller.

Det hade med stor sannolikhet hänt samma sak, det är vad jag tror, förr eller senare.

Det har inget med hennes sätt att leva att göra, utan det har med SDs sätt att vara.

Hur kommer det sig då att HD fortfarande
lever trots skilsmässa och flytt från SD?
Citera
2019-11-06, 14:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varför eldade MH upp sitt bröllopsfotografi och till råga på allt, offentligt ?

Mvh/ @JokerMannen

Offentligt var? Varför gjorde hon det? När?
Det här var något nytt.
Citera
2019-11-06, 14:47
Medlem
Citat:
Det är enkelt som jag ser det. Hade Lena levt efter sin tro hade hon aldrig inlett affären med SD och då hade hon levt idag.

Förstår inte varför du förnekar det här simpla faktum. Det är inte motivet vi pratar om.

Frågan handlade om hon blev dödad på grund av att hon inte levde som hon lärde. Självklart är svaret ja för att ingen affär med SD = inget mord.

Om mördaren inte hade varit som hen var, så hade Lena inte mördats.
Troligen.
Citera
2019-11-06, 14:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om mördaren inte hade varit som hen var, så hade Lena inte mördats.
Troligen.

Frågan var om Lena blev dödad för att hon inte levde som hon lärde. Svarar du nej på den frågan?

Att mördarens personlighet är motivet och avgörande i mordet vet jag.

Men om Lena levt som hon lärt från början hade hon inte inlett en affär. Det är allt jag säger. Jag svarar ju på en fråga. Ska jag säga nej?
Citera
2019-11-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Alla LW:s riktiga vänner och bekanta har berättat hur snäll och omtänksam LW alltid var och att hon alltid ställde upp och hjälpte till när hon kunde, utan att begära att få någonting till baka. Dessa LW:s vänner och bekanta har inte den minsta anledning till att vara osannfärdiga i detta fallet, sedan tycker jag att du lever i en imaginär värld när du kommer med ett sådant påstående, sett inom den gråa citat-rutan.

Mvh/ @JokerMannen

Helt riktigt.
Och när får vi se en liknande fullständig dissekering av SDs eller HDs leverne i tråden, tro?
Citera
2019-11-06, 14:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt riktigt.
Och när får vi se en liknande fullständig dissekering av SDs eller HDs leverne i tråden, tro?

Läs tråden från början
Dissekering av Lena började på grund av att det gjordes mot SD. (HD gick under radarn länge).
En del blev arga att man mer eller mindre utövade personangrepp mot en man som inte ens blivit häktad då.

Då började en del inkl jag titta på Lena istället för att hitta alternativa GM för det blev för mycket skit mot SD som en del av oss trodde fortfarande kunde vara oskyldig.

Så började det skulle jag vilja säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in