2019-11-06, 10:49
Medlem
back flashs avatar
En begärd häktad nu. Han som man tror sköt.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/misstankte-skytten-begard-haktad-for-advokatskjutningen/
Citera
2019-11-06, 10:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Flera andra teorier har framförts, men saknat rimlig grund utan mest byggt på fria fantasier och fördomar. Inget annat spår har ens antytt en motivbild och historik av samma dignitet som KL. När det finns en misstänkt med en dokumenterad historik av trakasserier, hot och försök till anstiftan är det den man fokuserar på om ingen annan trovärdig teori läggs fram tillsammans med fakta som både styrker teorin och går att verifiera. Diverse trams om påstådda sexuella avarter eller att BO själv skulle ha iscensatt mordförsöket är varken trovärdigt eller faktabaserat. Den enda namngivna person som är sannolik som anstiftare är KL, alltså är det rimligt att man fokuserar på henne om man inte drivs av en egen agenda eller fördomar.

"Rimlig grund",
så som jag kommer ihåg Dag 1, så sa väl HOL själv att det också kunde vara någon ex-klient.

Men det eventuella spåret har slagits ner direkt av somliga här. Och det fortsätts att slå ner det.
Citera
2019-11-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Rimlig grund",
så som jag kommer ihåg Dag 1, så sa väl HOL själv att det också kunde vara någon ex-klient.

Men det eventuella spåret har slagits ner direkt av somliga här. Och det fortsätts att slå ner det.

Håller med till 100%! Och där att slå ner så totalt HOLs egen teori nr 2. - kan det vara en hund begraven - en lurvig en!
Var finns den spanaren som ids eller lyckas gräva upp?
Citera
2019-11-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Seriöst.... hur tänker du där ? Läser du på ang den sprängningen ser du snabbt att det finns mer trovärdiga anledningar. Men du får gärna utveckla vilka uppgifter HOL mörkar och av vilken anledning han i så fall skulle ha anledning att mörka. Han har ju inte varit rädd att vända sig till polisen de gånger han blivit överfallen och nu senast mordförsöket. Låter lite kontraproduktivt i mina öron.
Alltså... blanda inte in M.T i detta . Du är ju pinsam. Kom med fakta.!
Citera
2019-11-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maria37
Blanda inte in M.T i detta. Vilken löjlig tråd. Kom med fakta!!!

Vem är M.T. ? Blev nyfiken. "Fakta" är för mig tråden och media eftersom jag inte är inblandad eller känner personerna. Om du läser mina inlägg så använder jag frågetecken eller talar om att jag tror/misstänker/ osv.

Ja, vill gärna veta vem M.T. är?
Citera
2019-11-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Rimlig grund",

Ingen namngiven person med anknytning till hans arbete har såvitt jag minns lagts fram här som möjlig anstiftare, tillsammans med en trovärdig förklaring till varför denne skulle ha motiv. Kan du länka den eller de du syftar på?
Citera
2019-11-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maria37
Alltså... blanda inte in M.T i detta . Du är ju pinsam. Kom med fakta.!

Citera rätt person. Jag har inte blandat in M.T och håller mig för övrigt till fakta. Var det möjligen det här inlägget jag besvarade som du ämnade citera ?

Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Innan skotten den 6/9, blåste "någon" ett kebabhak i luften den 23/8.
Ser nu att M.T bor precis intill i andra hand.
Frågan är om det finns någon koppling, allt mer pekar på att HOL mörkar sina uppgifter.

Citera
2019-11-06, 12:48
Medlem
Browndawgs avatar
Jag förstår inte riktigt. Nu när man tror att man haffat skytten så verkar många tro att K*rin då kan avfärdas. Varför? Tror folk här inne att huvudspåret tidigare varit att det var hon som var skytten eller? Självklart är hon fortfarande misstänkt för anstiftan, tills dess att det kan uteslutas av utredarna. Nu kommer man ju finkamma hans digitala utrustning och se om kontakter med KL finns där.

Det är ju onödigt att ha det som enda uppslag, det håller jag med om. Och jag tror inte polisen har det som enda teori heller. Men det går ju inte att utesluta ännu heller.
Citera
2019-11-06, 12:52
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jo Fredriks förhandling är imorgon kl 09. Jag tänkte gå dit som åhörare.

Hoppas du ville återge lite om du var där.
Citera
2019-11-06, 13:15
Medlem
Häktningsframställan?
Citera
2019-11-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Finns ingen anledning till att komma med någon ursäkt. För det första så är kärringen fortfarande misstänkt, för det andra så har hon själv sett till så att hon blev huvudmisstänkt genom otaliga suspekta och mer eller mindre sjuka gärningar mot såväl sina barn, sin man och utomstående. Även om hon mot förmodan skulle vara oskyldig den här gången så förtjänar hon den uppmärksamhet hon fått.

Helt övertygad om att varken HOL eller barnen är tacksamma och glada över att ni hyenor vänt ut och in på en familjetragedi som kännetecknats av beroende, psykisk ohälsa och medberoende. Men det förstår nog inte hyenor som du, empati är inte en paradgren hos en del här.
Citera
2019-11-06, 13:42
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Häktningsframställan?

Stockholms TR B 11982-19 Aktbil 22.pdf
https://docdro.id/D93bUS5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera