2019-11-04, 18:41
Medlem
Tremendouslys avatar
Vi kan nog med gott samvete tro att makteliten har kunskap om universum som vi inte har fått ta del av, men att jorden skulle vara platt tror jag inte på.
Citera
2019-11-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Vi kan nog med gott samvete tro att makteliten har kunskap om universum som vi inte har fått ta del av, men att jorden skulle vara platt tror jag inte på.
...och varför skulle de undanhålla sådana kunskaper?
Vilka är "makteliten"?
Citera
2019-11-04, 21:21
Medlem
studenten777s avatar
Nu har dom gjort det igen, bevisat att jorden är platt mha en superlaser

Fråga er själva, hur stor är sannolikheten att en laserstråle följer jordens krökning och träffar mottagaren på exakt samma höjd som den avfyrades från?

YT 9.4 mile laser test italy

Nytt klipö
Citera
2019-11-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Fråga er själva, hur stor är sannolikheten att en laserstråle följer jordens krökning och träffar mottagaren på exakt samma höjd som den avfyrades från?

Den borde var högre än att halva hus försvinner pga "perspektiv",

Men mest troligt är det frågan om något mätfel.
Citera
2019-11-04, 22:49
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin

Det argumentet köper jag inte. Kan inte vara mätfel i varje laserexperiment (bortsett från discoverys fakeade)
Citera
2019-11-04, 22:49
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:

Berätta, vilken tabell läser du ur?
Jag vill förstå hur du räknar.
Citera
2019-11-04, 23:00
Medlem
Citat:
Det argumentet köper jag inte.

Och jag köper inte ditt argument att alla naturvetare är idioter och att tusentals år av kunskap är felaktig.

Citat:
Kan inte vara mätfel i varje laserexperiment (bortsett från discoverys fakeade)

Det är inte mätfel i alla experiment, 99,99% av alla experiment visar att jorden är en sfär.
Citera
2019-11-04, 23:04
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Och jag köper inte ditt argument att alla naturvetare är idioter och att tusentals år av kunskap är felaktig.

Paradigmskiften sker med jämna mellanrum. Jag anser att vi är på väg mot ett nytt. FE stöd växer snabbare än RE stöd. Källa google trends. Flest tror på FE i NZ minst tror på FE i JP tätt följt av Ryssland.

Sen 2004 har FE ökat lavinartat

Citat:
Det är inte mätfel i alla experiment, 99,99% av alla experiment visar att jorden är en sfär.

Nja där fick du saker om bakfoten. De flesta lasertest visar på FE. Bäst mätningar görs i mörkt ljus när refraktionen är som lägst. Så även italien 9.4 mile klippet
Senast redigerad av studenten777 2019-11-04 kl. 23:10.
Citera
2019-11-04, 23:24
Medlem
Citat:
... De flesta lasertest visar på FE.

Det har du ju såklart ingen som helst aning av den enkla anledningen att det inte finns någon statistik över "lasertest". FE-rörelsen är ju inte direkt kända för att jobba vetenskapligt, plattjordare har ju dessutom en tendens att mörka alla utfall som visar på en sfärisk jord.

Min gissning är att 99% av alla lasertest utförda av plattjordare visar att jorden är en sfär. Att de väljer att mörka dessa resultat är ju välkänt.
Citera
2019-11-04, 23:32
Medlem
Citat:
Paradigmskiften sker med jämna mellanrum. Jag anser att vi är på väg mot ett nytt. FE stöd växer snabbare än RE stöd. Källa google trends. Flest tror på FE i NZ minst tror på FE i JP tätt följt av Ryssland.

Sen 2004 har FE ökat lavinartat

Nu visar dock inte Google trends på om de faktiskt tror på FE eller om de precis som jag fascineras över hur urbota korkat det är så att man faktiskt själv vill läsa era troll-argument och småskratta lite.

Att det ökar kan ju ha flera orsaker, antagligen som en följd av att fler har tillgång till internet över större del av sin vakna tid och att det är enklare för verklighetsfrånvända konspirationsteoretiker som er att upprepa era icke-argument över flera plattformar.

Inte nått konstigt med det. För din egen skull kan det vara bra att hålla nere förväntningarna om ett paradigmskifte. Inget kommer ändras, hela jorden kommer vakna upp om 10 år och fortfarande veta att dess form är sfärisk.

Hur går det förresten med klippet på vomit comit som du ljög om att du hade sett tidigare i tråden? Har du hittat det än?
Citera
2019-11-05, 08:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nu har dom gjort det igen, bevisat att jorden är platt mha en superlaser

YT 9.4 mile laser test italy

Nytt klipö
Det beror på avståndet, refraktionen och laserns spridning.
Hur stor diameter hade laserstrålen när den träffade målet?
9,4 miles (15 km) med standard-refraktion innebär ju bara 4 meters höjdskillnad.
Citera
2019-11-05, 20:08
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det beror på avståndet, refraktionen och laserns spridning.
Hur stor diameter hade laserstrålen när den träffade målet?
9,4 miles (15 km) med standard-refraktion innebär ju bara 4 meters höjdskillnad.

36 feet dold curvature snackar dom om vid avståndet

Men ändå lyser den rakt in i kameran. Man ser tydligt hur strålarna symmetriskt fördelas parallellt över linsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in