2019-11-05, 13:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tydligen har flera advokater jävat ur.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-tva-misstankta-har-gripits/

Jag citerar lite

"Kort efter skottlossningen greps en kvinna, misstänkt för anstiftan till mordförsök, men kvinnan, som också är jurist och tidigare legat i tvist med Henrik Olsson Lilja, men misstankarna kom inte upp till sannolika skäl och hon släpptes vid häktningsförhandlingen.

Hon är, enligt tingsrätten, inte en av de nu misstänkta. "

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-tva-misstankta-har-gripits/
Citera
2019-11-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag citerar lite

"Kort efter skottlossningen greps en kvinna, misstänkt för anstiftan till mordförsök, men kvinnan, som också är jurist och tidigare legat i tvist med Henrik Olsson Lilja, men misstankarna kom inte upp till sannolika skäl och hon släpptes vid häktningsförhandlingen.

Hon är, enligt tingsrätten, inte en av de nu misstänkta. "

Förstår inte vad du menar med dina arga emojis. De menar att det inte är henne som de har plockat in. Man beskriver i andra artiklar att misstankarna mot henne kvarstår (som anstiftare).
Citera
2019-11-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De grep en 54-åring idag. Och därefter en medhjälpare. Sen säger du att FO greps i söndags. Då har de alltså TVÅ personer anhållna för HOL-skjutningen och FO häktad för smitning från förhandling där han står åtalad för från.

Kan det vara så att FO är oskyldig till HOL-incidenten? Vilken härva.

Kan vara så att såväl FO som KL är oskyldiga till detta brott. Man kan ju fundera vilken ursäkt/förklaring du och övriga hyenor som skrivit + 1000 inlägg/påhopp om dessa, levererar i så fall. Du och några till behöver slipa på en förklaring/ursäkt som är extraordinär, framförallt till HOLs/KLs barn, då denna familjetragedi har blivit offentlig.
Citera
2019-11-05, 13:43
Medlem
vittne-xs avatar
Jävla skämt...

I morgon är det den 6 november, så det tog i princip 2 månader från skotten den 6/9 tills NFC hade tid att analysera DNA-proverna från trapphuset, där dom fick träff på Billy Rieloff som har klippkort hos tingsrätt och fängelser. Notera att detta var ett högprio-mål som hade högsta förtur, de hade alltså kunnat få träff på DNA-insamlingen redan runt den 7-9/9 om de tagit tag i proverna direkt. Varför ställer inte journalisterna lite kritiska frågor om detta.

Om ni kollar på alla artiklar om NFC ligger de idag på runt 1 år i svarstid på t.ex mordfall....
Helt huvudlöst att bara ha ett labb som"leverantör", dessutom utlokaliserat till Linköping.
Citera
2019-11-05, 13:44
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Jag citerar lite Hon är, enligt tingsrätten, inte en av de nu misstänkta. "
/[/url]
Om du ska citera så gör då det och ändra inte om saker så det passar dig.
Citat:
Hon är, enligt tingsrätten, inte en av de nu gripna.

KL kan fortfarande vara misstänkt fast hon inte är inplockad på förhör.
Senast redigerad av The.Leader 2019-11-05 kl. 13:49.
Citera
2019-11-05, 13:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader

Jag har klippt och klistrat, utom att jag satt den sista meningen i "bold"!!! Har något öndrats, så har tidningen gjort de själva!!!

Att artiklar får "uppdateras" (ändras) i tid och otid borde förbjudas!

Men anklaga inte mig för något jag inte har gjort!!
Citera
2019-11-05, 13:54
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Ok det var som fan. Då ser man att den blurrade bilden är tagen från AB sedan tidigare.
Jahapp, då får man se vad för koppling det här har till HOL.

Du menar väl kopplingen till KL?
Citera
2019-11-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader

Citat:
Jag har klippt och klistrat, utom att jag satt den sista meningen i "bold"!!! Har något öndrats, så har tidningen gjort de själva!!!

Ni citerar exakt samma inlägg. Sen om du klipper och klistrar, som du uttrycker det, kanske du skall "klippa och klistra" rätt. Eller kanske läsa innantill så du förstår vad som skrivs?
Citera
2019-11-05, 14:16
Medlem
Citat:
De grep en 54-åring idag. Och därefter en medhjälpare. Sen säger du att FO greps i söndags. Då har de alltså TVÅ personer anhållna för HOL-skjutningen och FO häktad för smitning från förhandling där han står åtalad för från.

Kan det vara så att FO är oskyldig till HOL-incidenten? Vilken härva.

Intressant att du kommer på det nu......

Notera att vi är några st som sagt detta under längre tid.

Tyvärr har tråden befolkats av en stor grupp som verkar haft personligt agg till KL ( inte så konstigt med tanke på hennes beteende i övrigt) och därmed haft grumlade ögon i sitt utredande.
Likaså en grupp som försvarat KL pga personliga skäl. Lika grumlade ögon
Till sist en grupp som försökt bedriva seriöst funderande och noterat självklarheter som övriga blundat för.

Ytterligare en grupp inblandade som antagligen skrivit, fejkade, är de som försökt lägga skulden på Fulis.

Det ska nu bli intressant att se de pudlar som bör komma. Påhoppen på KL och på de som försökt vara seriösa har inte varit trevliga i alla stycken.
Citera
2019-11-05, 14:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ni citerar exakt samma inlägg. Sen om du klipper och klistrar, som du uttrycker det, kanske du skall "klippa och klistra" rätt. Eller kanske läsa innantill så du förstår vad som skrivs?

Ok, jag använde FEL tekniska ord, jag har KOPIERAT texten i artikeln, PRECIS som tidningen själva publicerat den!

Andra i den här tråden är mer expert än jag på klipp&klistra.
Citera
2019-11-05, 14:22
Medlem
Citat:
Picasso2
Tagen härifrån så den här ska väl fungera i alla fall.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRn840/flykten-fran-bunkern

Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du menar väl kopplingen till KL?
Nä, det menade jag inte. Utan motivet är okänt än så länge enligt åklagaren.
Har HOL varit advokat åt någon av dom här möjligen? Eller trodde du att KL har råd att anlita dom här grovt kriminella`, och att dom riskerar mycket då det handlar om en känd advokat?
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-05 kl. 14:24.
Citera
2019-11-05, 14:23
Medlem
Citat:

Artikeln är publicerad 09:57 d.v.s. före Ditt inlägg. Menar Du att tiden för publicering av en artikel inte ändras om innehållet ändras eller fixar Du något med klipp och klistra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in