Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Lite filosofiska funderingar på morgonen är nog tillåtet. Speciellt som det anknyter till det du anför. Du tillhör dem som ser saker som inte finns som exempel på abuse of power och annat. Jag ser bara en president som använder den makt han har. På sitt eget speciella sätt det medges.
Kortfattat så blir det inget av detta vilket jag har sagt förut. Det blir det Demokratiska partiets fall i slutändan.
Japp "whataboutism" anknyter ju till frågan för att sedan snabbt flytta över till något man känner sig mer bekväm med att diskutera.
Vad som är en "impeachable offense" är ju väldigt luddigt så visst jag har förstått det. "Abuse of power" innebär väl att presidenten använder sin makt för personliga skäl på ett sätt som inte gagnar USA.
Yovanovitchs vittnesmål pekar på att hon av Giuliani och Trump blivit motarbetad, utmanövrerad och bortplockad från sin roll i Ukraina. Trump baktalar sedan sin tidigare ambassadör i samtalet med Zelensky på ett sätt som gör henne både orolig och rädd när hon får se det. Nästa steg här är väl att man måste visa att hon plockades bort för att hon var ett hinder för Trumps påstådda "shadow Foreign Policy".
Jag tycker det låter rätt obehagligt, du tycker att Trump är Trump. Jag respekterar din åsikt men från ditt sätt att skriva får jag känslan att det inte finns något som kan komma fram i den här utredningen som får dig att ändra åsikt.