2019-11-04, 21:27
Bannlyst
Fick detta som PM i helgen.
Tycker absolut att frågorna är intressanta.

Och jag frågar faktiskt samma sak...

Citat:
Några saker kan jag inte riktigt släppa. Det är ju ett gäng som legat väldigt nära sanningen nästan hela tiden.

Jag tror fortfarande att Hanna hade cancer. Vissa uppgifter kom väldigt tidigt i tråden - mamman var svårt sjuk - någon arbetskamrat skrev att Hanna hade fått tillbaka cancern och vägrade att gå igenom behandligen en gång till - Jag läste i en facebookgrupp där barnens kusin Linnea Hedin bekräftade att H hade cancer men ville inte diskutera det.

Agnes var suicidal, om det var hon eller Hanna som först blev självmordsbenägna vet jag ej.

Jag har svårt med att barnen var mördade helt utan någon drog. Scheele skrev något om att det var tanken men det gick fel av någon anledning. Varför kunde föräldrarna inte försökt lura i dom alkohol?
Citera
2019-11-04, 21:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
ADHD... He he he he.
Ja, men nåt har jag nog. Kan ibland känna att nåt inte står helt rätt till ibland.

Seriöst nu.
Om vi öppnar våra sinnen, och om vi försöker tänka som Solglittret, Håret, Missan, Knollen och dom andra i det gänget.
Kan vi då hitta nåt som ger dom belägg för det dom påstår.
Nu drar jag dom alla över samma kant, oavsett vem som påstått vad.
Men i runda slängar nåt sånt här.
* Barnen var inte sjuka
* Skolan gav hemundervisning på fel grunder
* Erik har ställt fel diagnos
* Beslutet var inte gemensamt
* Hannas underskrift är förfalskad
* Hanna är totalt oskyldig
* Missan o Rockpungen har rätt
* Det finns en tystnadspakt
* Oskar är en narcissist som iskallt mördade barnen och Hanna o barnen för dom inte presterade, och han har brukat våld och hot mot familjen under lång tid. Troligtvis även pedofili mot barnen. mm mm mm.

Seriöst nu.
Titta på det med "dom andras ögon"....
Finns det ett enda bevis eller belägg här i tråden, från polisen eller nån annan eller nåt annat som kan styrka deras fasta ståndpunkt.?
Tänk tillbaka på alla inlägg, all media, bloggar mm. Finns det en enda sak som tydligt kan bekräfta att allt detta är Oskars ensamma verk.?

Eftersom vi bedömer den "fakta" som finns i tråden, från polisen, kollegor, media mm helt jävla olika, så kan jag inte annat än fråga mig själv...
Har jag missat nåt.?

Seriöst nu... Vad ser dom som inte vi ser.?
Nåt bevis eller belägg måste finnas... Nåt??

Nä, jag menar inte grannen med hunden som hörde barn i poolen i sommras, när Moa bara var lite sjuk.
Nåt annat måste finnas.
Tänk efter nu.

Jag tror mycket handlar om föreställningen att en kvinna inte skulle kunna planera mord på/mörda sin barn. Speciellt om man ser normal ut, och lever under ordnande förhållanden. Då kan hon bara inte göra en sådan sak. Det är ju vanligare att män mördar och att en kvinna skulle mörda sina barn är liksom så okvinnligt och så fel som det bara kan bli. När barnen i Gårdsten mördades av sin mamma så misstänktes väl först mannen om jag inte minns fel. "Sanningen" som till varje pris måste komma fram i detta fall är att H kan inte ha varit med på en så här hemsk sak.
Senast redigerad av MeggieCleary 2019-11-04 kl. 21:36.
Citera
2019-11-04, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Bra frågeställning, aldrig fel att försöka se saker med andras ögon men jag kommer fan inte på något

Har suttit i 1 tim 23 minuter nu och funderat..
Jag kan faktiskt inte hitta ett enda bevis eller belägg från en seriös källa som tydligt kan påvisa att Oskar är en ensam iskall mördare som gjorde detta helt allena för egen vinning.
Jag hittar inte ett enda.

Tvärtom så tror jag att han var en riktigt sjysst kille som var väldigt omtyckt.
En bra familjefar och som tog hand om sin familj och sina nära.
Citera
2019-11-04, 21:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror mycket handlar om föreställningen att en kvinna inte skulle kunna planera mord på/mörda sin barn. Speciellt om man ser normal ut, och lever under ordnande förhållanden. Då kan hon bara inte göra en sådan sak. Det är ju vanligare att män mördar och att en kvinna skulle mörda sina barn är liksom så okvinnligt och så fel som det bara kan bli. När barnen i Gårdsten mördades av sin mamma så misstänktes väl först mannen om jag inte minns fel. "Sanningen" som till varje pris måste komma fram i detta fall är att H kan inte ha varit med på en så här hemsk sak.

Du är så klok och det ligger nog mycket i vad du skriver.

OT mamman i Gårdsten skar halsen av sina barn innan branden. fy fan säger jag
Citera
2019-11-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du är så klok och det ligger nog mycket i vad du skriver.

OT mamman i Gårdsten skar halsen av sina barn innan branden. fy fan säger jag
Åh, fy fan.
Det finns kanske grader i helvetet och grader i hur mord utförs. Nånstans har jag förlikat mig med att Bjärredmorden nånstans har förmildrande omständigheter. Men i Gårdstensfallet finns inga sådan. Inga alls.
Citera
2019-11-04, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Åh, fy fan.
Det finns kanske grader i helvetet och grader i hur mord utförs. Nånstans har jag förlikat mig med att Bjärredmorden nånstans har förmildrande omständigheter. Men i Gårdstensfallet finns inga sådan. Inga alls.

Nä, gårdsten är en helt annan sak i mina ögon.
Samma med trav-kusken.
Och några till.

Där känner jag bara hat.!

Men i Bjärred kan jag se händelsen med lite ljusare ögon, även om jag av hela mitt hjärta önskar att barnen levde idag.
Citera
2019-11-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä, gårdsten är en helt annan sak i mina ögon.
Samma med trav-kusken.
Och några till.

Där känner jag bara hat.!

Men i Bjärred kan jag se händelsen med lite ljusare ögon, även om jag av hela mitt hjärta önskar att barnen levde idag.
Precis. Och Dalby stenbrott, och Dalarömannen. Där är det ondska. Bjärred hamnar hamnar i ett eget fack. Ett snällare fack.
Citera
2019-11-04, 23:42
Medlem
Hallå igen på er!
Ledsen, men jag kan inte se några förmildrande omständigheter alls i detta.
Jag är ingen försvarare av mamman utan hatar båda två för vad de gjort.
Det är något väldigt skumt som ägt rum i denna familj och det verkar ha pågått en längre tid.
Citera
2019-11-05, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Jag tror föräldrarna gjort barnen sjuka.
Så mkt är okänt om ME än så länge så jag tror att det i framtiden kommer visa sig vara en sjukdom som beror på psykiska besvär på något sätt. Har inga belägg för det utan det är bara en tanke.
Vad hände med elallegri förresten? Det var ju på tapeten för x antal år sen.

Citat:
Hallå igen på er!
Det är något väldigt skumt som ägt rum i denna familj och det verkar ha pågått en längre tid.

Du behöver inte vara ledsen för någon annans skull än din egen. Det är bara du som drabbas av att du är faktaresistent vad gäller barnens sjukdom. Det är inget skumt som pågått, det är något sjukt. Den sjukdomen kallas me/cfs. Men vill du hellre söka efter andra mer skumma orsaker så är det ditt problem och inget att be om ursäkt för. Det är också ganska meningslöst att hata helt okända människor, speciellt om dom är döda.

Det förmörkar bara ditt liv till ingen nytta.
Citera
2019-11-05, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Har ni andra kommit nånstans? Är man klokare än för 1.5 år sedan?

Citat:
Hallå igen på er!

Svår fråga. Avgör själv, Gertrud.
Somliga hatar mamman och somliga hatar pappa, det är nåt som är skumt och det har varit skumt länge.
Senast redigerad av Krmkr 2019-11-05 kl. 07:57.
Citera
2019-11-05, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Delar din uppfattning och tror att det dessutom går ännu längre än somligas stereotypa uppfattningen om att kvinnor inte skulle klara av att begå ett sådant brott. Jag tror att det i viss mån går djupare än så.

Uppfattningen om att en mor som ska stå för trygghet, kärlek, värme och skydd mördar sina barn är så avskyvärd, att man inte orkar ta in att hon planerar för att döda dem, för att sedan månader senare sätta sina planer i verket i berått mod. Det skakar om hela ens värdsbild, marken under en gungar och man kastas ut i det okända. Kan man inte ens lita på urmodern, vem fan kan man då lita på?

Bäst att hitta på en alternativ förklaring så jag slipper erfara den obehagliga känslan.

Kan man som kvinna ens lita på sig själv? Är eget våld något som man som kvinna behöver lära sig att förhålla sig till? Män är fullt medvetna om att de bär på ett våldskapital och vi får från unga år lära oss att vi har ett särskilt ansvar eftersom vi har denna destruktiva potential. Kvinnor har (på goda grunder, de står för mycket färre våldsbrott) oftast inte behövt att gå igenom samma process. När man då konfronteras med att inte bara är det möjligt, utan dessutom i allra högsta grad verkligt, kan oron tränga sig in att man faktiskt själv har det i sig. Hade det kunnat vara jag?

Då kan åter igen frestelsen bli stor för att hitta på en alternativ förklaring så jag slipper erfara den obehagliga känslan.
Senast redigerad av Krmkr 2019-11-05 kl. 08:09.
Citera
2019-11-05, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du behöver inte vara ledsen för någon annans skull än din egen. Det är bara du som drabbas av att du är faktaresistent vad gäller barnens sjukdom. Det är inget skumt som pågått, det är något sjukt. Den sjukdomen kallas me/cfs. Men vill du hellre söka efter andra mer skumma orsaker så är det ditt problem och inget att be om ursäkt för. Det är också ganska meningslöst att hata helt okända människor, speciellt om dom är döda.

Det förmörkar bara ditt liv till ingen nytta.
Att hata barnamördare är inget att skämmas för.
Trodde de flesta var överens om att döda barnen pga ME bara kan låta vettigt i två sjuka personers hjärnor. Håller du inte med? Svara rakt på frågan istället för att tramsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in