2019-09-29, 19:09
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Fel angående lägenheter, åtminstone om det är betonghus. Varje rum blir som en resonanskammare och ljuden - framför allt de dova ljud fortplantar såg oerhört.
Det stämmer säkerligen och om ljudet är värre än hemma hos oss så tror jag att vissa grannar kan bli måttligt roade av de nya träningsambitionerna.
Citera
2019-09-29, 21:55
Medlem
Det är inga problem att ha ett löpband hemma eftersom 99,9% av alla används som klädhängare
Citera
2019-09-30, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är inga problem att ha ett löpband hemma eftersom 99,9% av alla används som klädhängare

Haha. Undrar hur stor andel av alla löpband, crosstrainers, cyklar som används regelbundet..?

Skadade mig själv för ett tag sedan och blev förbjuden att cykla ute. Tänkte tanken att skaffa en motionscykel men gick till gymmet istället. Har man friskvårdsbidrag och sånt är det ju nästan gratis typ. Bor man nu i lägenhet borde ju finnas gym på rimligt avstånd..?
Citera
2019-10-20, 20:44
Medlem
TraXzmans avatar
Funderar på ett sånt, visst kan man gå på gymmet och springa men när vintern är snart här skulle jag vilja ha ett hemma. Kan man köpa bättre begagnat från nåt gym - gymägare. Dvs service och garanti ingår?
Citera
2019-10-20, 21:01
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Hej på er tänkte kolla hur experterna ser på att ha ett löpband hemma i en lägenhet. Har en hyresrätt om nu det spelar nån roll men dom banden kan ju låta en del. Men frågan är om grannarna blir störda av maskinen?
Nu har det ju gått en tid och du kanske redan har köpt dig ett löpband?

Min granne i våningen ovanför köpte ett för ett par månader sedan och ja, det lät verkligen högt och tydligt. Hon kom ner och frågade mig någon vecka senare om jag stördes av det men eftersom hon inte sprang på det tidiga morgnar eller sena kvällar så sade jag att det var helt okej. Hon köpte i alla fall en speciell matta gjord för att dämpa ljud från löpband och det gjorde en enorm skillnad. Så köp i så fall en sådan också!
Citera
2019-11-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Haha. Undrar hur stor andel av alla löpband, crosstrainers, cyklar som används regelbundet..?

Skadade mig själv för ett tag sedan och blev förbjuden att cykla ute. Tänkte tanken att skaffa en motionscykel men gick till gymmet istället. Har man friskvårdsbidrag och sånt är det ju nästan gratis typ. Bor man nu i lägenhet borde ju finnas gym på rimligt avstånd..?

Mest förundrad över att folk motionstränar på gym över huvud taget. Så oerhört mycket skönare utomhus.
Citera
2019-11-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Mest förundrad över att folk motionstränar på gym över huvud taget. Så oerhört mycket skönare utomhus.

Jo.. har alltid tänkt så också men insett att det finns vissa fördelar med inomhusträning.
Citera
2019-11-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jo.. har alltid tänkt så också men insett att det finns vissa fördelar med inomhusträning.

Gott. Då utvecklas du som människa. Alltid bra med förståelse för andra människor.

Inomhusträning är så jäkla gott! Utomhusträning är så jäkla gott!
Citera
2019-11-04, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Gott. Då utvecklas du som människa. Alltid bra med förståelse för andra människor.

Inomhusträning är så jäkla gott! Utomhusträning är så jäkla gott!

Ja precis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in