2019-10-31, 10:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Øystein Milli sa ting som flere her på FB har vært inne på:

"31.10.19. Enten har gjerningspersonen(e) hatt full kontroll over Anne-Elisabeth Hagens gjøremål og kontakt med andre denne morgenen – eller så har de hatt flaks. For hva hadde skjedd om Skansen hadde kjørt innom uten å ringe på forhånd? Eller om Anne-Elisabeth Hagen hadde vært i en telefonsamtale samtidig som hun ble angrepet?"
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/VbX9Xr/et-iskaldt-forsoek-paa-den-perfekte-forbrytelse

Precis.
Citera
2019-10-31, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Joo.

«Krimekspert». Er det en egen utdannelse tro? Eller er det en tittel man får etter over 20 år i bransjen? Blir vel en dokumentar om denne saken tenker jeg.
Citera
2019-10-31, 10:11
Medlem
Citat:
Precis.

Ja, og det Milli sa her, betyr det at Skansen og AE hadde avtalt at arbeidet med bytting av lamper skulle skje på den tiden på dagen (altså ca kl 9:48)?

Citat:
Sitat fra Milli: "For hva hadde skjedd om Skansen hadde kjørt innom uten å ringe på forhånd? ?"

Og hvis GM kjente til AE's avtaler denne dagen, hvorfor valgte GM et tidspunkt da det var en elektrikeravtale like rundt hjørnet?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-31 kl. 10:14.
Citera
2019-10-31, 10:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
«Krimekspert». Er det en egen utdannelse tro? Eller er det en tittel man får etter over 20 år i bransjen? Blir vel en dokumentar om denne saken tenker jeg.

Sånt kan ta tjugo år att finna ut. Familjesidorna hade redan allt folk de behövde...

Och rollen som Peer Gynt var besatt.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-31 kl. 10:24.
Citera
2019-10-31, 10:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, og det Milli sa her, betyr det at Skansen og AE hadde avtalt at arbeidet med bytting av lamper skulle skje på den tiden på dagen (altså ca kl 9:48)?

Det var du eller nån som antydde att Skansen kunde dyka upp oanmäld/utan vidare kontakt. Det är svårt att si om milli övertolkat detta eller var här inne o prövade sina tankar. Eller hört annat från polisen/Skansen. Skulle man satsa sina besparingar så publicerar inte milli saker som han inte först diskuterat med polisen.

Skansen kan ju inte förutse brinntiden så en kontakt måste ju ha funnits tidigare. Sen är det väl praktiskt att ringa innan man går över så att inte husfrun är på affärn eller har blivit kidnappad.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-31 kl. 10:22.
Citera
2019-10-31, 10:26
Medlem
Citat:

Og hvis GM kjente til AE's avtaler denne dagen, hvorfor valgte GM et tidspunkt da det var en elektrikeravtale like rundt hjørnet?

Milli sier vel ganske klart at han ikke tror dette har skjedd mellom 09.14 og det ubesvarte anropet fra elektriker slik jeg tolker det. Nevner flere ganger at det omtrent er helt mirakuløst at noen kan ha kjørt tur retur uten noen observasjoner inn denne smale veien med flere pensjonister som er hjemme på dagtid.
Jeg sitter litt og tenker de leiter på helt feil plass og tidspunkt selv om dette kan være et avtalt spill mellom politi og muligens vg mens de i realiteten ser på kvelden/natten i forkant.
Citera
2019-10-31, 10:30
Medlem
Citat:
Det var du eller nån som antydde att Skansen kunde dyka upp oanmäld/utan vidare kontakt. Det är svårt att si om milli övertolkat detta eller var här inne o prövade sina tankar. Eller hört annat från polisen/Skansen. Skulle man satsa sina besparingar så publicerar inte milli saker som han inte först diskuterat med polisen.

Skansen kan ju inte förutse brinntiden så en kontakt måste ju ha funnits tidigare. Sen är det väl praktiskt att ringa innan man går över så att inte husfrun är på affärn eller har blivit kidnappad.

Jeg tenker at Milli sa dette ("For hva hadde skjedd om Skansen hadde kjørt innom uten å ringe på forhånd? ?") fordi han har opplysninger om avtalen mellom AE og elektrikeren som ikke tidligere har blitt
formidlet gjennom media. Men det kan jo selvfølgelig også være Milli's tolkning, som du skriver.

AE og Skansen hadde avtalt lang tid i forveien (2 uker før), at han skulle bytte AE's lamper denne dagen.
"Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

Du har rett i at det er praktisk å ringe før man kommer. Jeg har erfart at de fleste håndtverkere ringer på forhånd, noen få minutter før de kommer. I de tilfellene har vi på forhånd avtalt tidspunkt eller et ca-tidspunkt for når de skal komme den dagen.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-31 kl. 10:33.
Citera
2019-10-31, 10:35
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Milli sier vel ganske klart at han ikke tror dette har skjedd mellom 09.14 og det ubesvarte anropet fra elektriker slik jeg tolker det. Nevner flere ganger at det omtrent er helt mirakuløst at noen kan ha kjørt tur retur uten noen observasjoner inn denne smale veien med flere pensjonister som er hjemme på dagtid.
Jeg sitter litt og tenker de leiter på helt feil plass og tidspunkt selv om dette kan være et avtalt spill mellom politi og muligens vg mens de i realiteten ser på kvelden/natten i forkant.
Hørte vi det samme innslaget? Jeg hørte han sa at en kriminell handling har skjedd i tidsrommet ETTER 9:14. At det kan ha vært tilfeldig hun ikke svarte på elektrikerens anrop men at det uansett har skjedd innen en time eller to etter siste livsbevis.
Det at noen har klart å utføre det hele uten å bli sett brukte han som et argument for hvorfor han mener det er PLANLAGT ned til minste detalj.
Citera
2019-10-31, 10:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jeg tenker at Milli sa dette ("For hva hadde skjedd om Skansen hadde kjørt innom uten å ringe på forhånd? ?") fordi han har opplysninger om avtalen mellom AE og elektrikeren som ikke tidligere har blitt
formidlet gjennom media. Men det kan jo selvfølgelig også være Milli's tolkning, som du skriver.

AE og Skansen hadde avtalt lang tid i forveien (2 uker før), at han skulle bytte AE's lamper denne dagen.
"Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

Du har rett i at det er praktisk å ringe før man kommer. Jeg har erfart at de fleste håndtverkere ringer på forhånd, noen få minutter før de kommer. I de tilfellene har vi på forhånd avtalt tidspunkt eller et ca-tidspunkt for når de skal komme den dagen.

Det kan ibland vara så att hantverkare har många små uppdrag och då kan en fast tidsbokning i förväg vara olycklig. Eftersom de ska in i huset och rumstera så vill invånaren gärna bli förvarnad.

Puh.
Citera
2019-10-31, 10:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hørte vi det samme innslaget? Jeg hørte han sa at en kriminell handling har skjedd i tidsrommet ETTER 9:14. At det kan ha vært tilfeldig hun ikke svarte på elektrikerens anrop men at det uansett har skjedd innen en time eller to etter siste livsbevis.
Det at noen har klart å utføre det hele uten å bli sett brukte han som et argument for hvorfor han mener det er PLANLAGT ned til minste detalj.

Du är listig du. Det är detta som kommer att vändas om till som motsats: det kan ikke ha skjedd så og därför skedde det dagen för. Vilket betyr at telefoneringen är folsk.
Citera
2019-10-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Jeg tenker at du forstår Milli rett!
Citera
2019-10-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvis forbrytelsen var så godt planlagt, må vel GM ha skaffet seg greie på AE's avtaler den dagen?
Og hvis det stemmer at det var avtalt at elektrikeren skulle komme ca kl 9:48 (men han valgte å ringe og ikke kom), greier jeg ikke å forstå GM's valg av tidspunkt (hvis forbrytelsen skjedde i løpet av et kort tidsrom etter 9:14-samtalen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in